Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Radia na niefabryczne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Przeglądałem forum prawie dwie godziny i nie znalazłem w żadnym wątku wszystkiego co mnie interesuje.

 

Sprawa wygląda następująco. Mam w mojej Megi I phI radio Philipsa fabryczne kasetowe w którym ze starości wszystkie guziki pospadały i już nie moge go znieść. Mam nowe radyjko niefabryczne i chcę je podpiąć. Wymiana zawieszenia to dla mnie nie problem ale elektryki sie boje. Wiem że pilot przy kierownicy i wyświetlacz moją nie działać ale to mnie nie interesuje. Moje pytania to

Czy ma ktoś dokładny opis ze zdjęciami jak wymienić radio?

jeśli nie to:

Kostki ISO wyglądają na możliwe do podpięcia ale w aucie jest jeszcze jedna wtyczka czy ona steruje właśnie pilotem i wyświetlaczem i jest niepotrzebna?

W nowym radiu mam dwa wejścia na cinch'e ale w aucie nie mam takich kabli czy nic z tym nie robić?

Kabel od anteny w aucie mam ze starą wtyczkąi nie pasuje do nowego radia ale nową wtyczke kupie i z tym sobie poradze.

Jeśli chodzi o kod do radia w philipsie to czy nowe radio nie będzie żądało ode mnie żadnego kodu?

Następne pytanie to czy po pierwsze podłączać radio na wyłączonym akumulatorze? i czy jak już wszystko podepnę to czy na nowym radiu 4x45 dadzą rade moje stare głośniki, nie spalę ich? nie potrzebuje zagłuszyć muzyką całej dzielnicy, chcę normalnie słuchać.

 

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.... jutro będę podłączał radio i nie chce nic popsuć

 

POZDRO xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostki ISO wyglądają na możliwe do podpięcia ale w aucie jest jeszcze jedna wtyczka czy ona steruje właśnie pilotem i wyświetlaczem i jest niepotrzebna?

Interesują Cię tylko dwie kostki ISO, tamte jak dobrze zauważyłeś są od wyświetlacza i pilota.

Niektóre radia można za pomocą odpowiedniego interfejsu podłączyć do tego pilota, a nawet uruchomić wyświetlacz.

Niestety koszt takich przejściówek oscyluje w okolicach 200 zł.

W nowym radiu mam dwa wejścia na cinch'e ale w aucie nie mam takich kabli czy nic z tym nie robić?

To wyjścia na wzmacniasz lub subwoofer, nic z nimi nie robisz, jeżeli takich sprzętów nie posiadasz.

Kabel od anteny w aucie mam ze starą wtyczką i nie pasuje do nowego radia ale nową wtyczke kupie i z tym sobie poradze.

Przejściówka w sklepie elektronicznym lub car audio kosztuje max 5 zł, a z niektórymi radiami jest w komplecie.

Jeśli chodzi o kod do radia w philipsie to czy nowe radio nie będzie żądało ode mnie żadnego kodu?

Nie potrzeba żadnego kodu, jeżeli nie jest to auto fabryczne z innego auta.

Następne pytanie to czy po pierwsze podłączać radio na wyłączonym akumulatorze? i czy jak już wszystko podepnę to czy na nowym radiu 4x45 dadzą rade moje stare głośniki, nie spalę ich? nie potrzebuje zagłuszyć muzyką całej dzielnicy, chcę normalnie słuchać.

Nie będzie żadnego problemu.

Przygotuj się na trudności z wepchnięciem radia do otworu DIN, jeżeli ma swoje kable.

Niestety za radiem jest bardzo mało miejsca i trzeba dobrze ułożyć kable (doświadczenia z Sony i Alpine).

Nie powinieneś mieć żadnych trudności z wymianą.

Przy wymianie pamiętaj, żeby w otwór wsadzić półkieszeń dostarczoną razem z radiem (starą wyciągasz jeśli jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba żadnego kodu, jeżeli nie jest to auto fabryczne z innego auta.

Też zależy od radia, niektóre potrafią mieć kod, z reguły jako opcję i aktywujemy ją sami, chociaż dzisiaj to nigdy nic nie wiadomo. W każdym bądź razie jeśli jakiś kod będzie to musisz go dostać z radiem.

a z niektórymi radiami jest w komplecie.

Z naciskiem na NIEKTÓRE, dzisiaj to nawet do radia za 2k pln potrafią nie dać takiego duperelu za 1pln :evil:

Następne pytanie to czy po pierwsze podłączać radio na wyłączonym akumulatorze? i czy jak już wszystko podepnę to czy na nowym radiu 4x45 dadzą rade moje stare głośniki, nie spalę ich?

Aku odłączać nie musisz, ale raczej operuj na odłączonej stacyjce.

Stare głośniki dadzą radę, chyba że dasz od razu na full <ok>

Z kablami jest jak pisze Paweł, czyli masakra, ja ostatnio musiałem wyjąć popielniczkę i zdjąć panel ogrzewania aby wszystko poukładać.

Miejmy nadzieję, że będziesz miał więcej szczęścia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jutro wszystko podłącze to opisze jak mi poszło.... i czy końcowy efekt jest ok <ok>

 

Wielkie dzięki za pomoc...

 

[ Dodano: 2011-04-11, 15:29 ]

No i wszystko zakończone sukcesem... Radyjko mam bez CD i nie zajmowało tyle miejsca więc jakośuporałem się z kablami. Większy problem był z dopasowaniem ramki ale to po chwili też sie udało :( radyjko gra pięknie. Wieczorem może wrzuce foto jak mi to wyszło... Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, piszę tutaj gdyż mam problem z podłączeniem niefabrycznego radia JVC. Sprawa kształtuje się następująco:

 

W swojej Reni z 2000 roku silnik 1,4 wymieniłem radio z fabrycznego kaseciaka na JVC (które działało mi w poprzednim aucie bez problemu). Poprzednie Auto było japończykiem więc tam inaczej była ustawiona pamięć radia na kabelkach z tyłu, zapomniałem ich przestawić i podłączyłem na tamtym ustawieniu więc początkowo działało bez pamięci, po jakimś czasie znalazłem wolna chwilę żeby to przestawić i zaczął się problem, gdyż po przestawieniu kabelków na odpowiednie ustawienia radio mi nie działa, jedynie przez krotką chwile jest podświetlenie napis load a potem brak napięcia w radiu i radio juz nie reaguje. Gdy przestawię na te ustawienia japońskie to wtedy radio nie daję żadnych reakcji, nawet się nie podświetli. Działa jedynie gdy podłącze pamięć radia i akcesoria pod akcesoria z kabla samochodu, ale działa bez pamięci radia. Radio jest jak najbardziej ok gdyż podłączyłem je do drugiego radia na takich ustawieniach kabla jak powinno być w reni i działa bez zarzutu. Dodatkowym objawem w reni jest zanik wyświetlacza które było podłączone do starego radia. Teraz nawet godzina tam się nie wyświetla.

Ktoś może pomóc gdzie jest pies pogrzebany?

Z góry dzięki

 

[ Dodano: 2011-04-23, 10:58 ]

"Radio jest jak najbardziej ok gdyż podłączyłem je do drugiego radia"

 

znaczy podłączyłem to radio do drugiego auta, mój błąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!