Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaźnik w połowie skali a płyn się gotuje.


Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie masz problem z włączaniem wentylatora chłodnicy. Trzeba sprawdzić przekaźnik i spojrzeć na bezpieczniki, a najlepiej przeczyścić styki bezpiecznika i przekaźnika. Sprawdź też czy wentylator pracuje po podłączeniu "na krótko". No i najważniejsze kiedy ostatnio wymieniałeś płyn w chłodnicy? Może trzeba go wymienić przy okazji wypłukać układ z nadmiaru osadów. Przy okazji warto byłoby przeczyścić z zewnątrz chłodnicę, może pomiędzy lamelkami jest dużo śmieci i dlatego nie chłodzi odpowiednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator sprawny, działa po włączeniu klimatyzacji oraz po podłączeniu na krótko przy włączonym silniki (przy wyłączonym nie działa, a z tego co tu wyczytałem powinien). Dodatkowo nie działa wentylator jak wypnę wtyczki od czujników, a chyba powinien. Chłodnica jest nowa (wymieniona w tamtym roku), uszczelki wszystkie nowe, pompa wody wymieniona tydzień temu, termostat w tamtym roku, termowyłącznik w chłodnicy również, płyn ma cztery dni, zamieniałem przekaźnik z tym od pompy i bez zmian. Już w tamtym roku miałem podobne problemy więc różni mechanicy radzili wymieniać w/w części. Przez pewien okres po tym wszystko było ok, a teraz znowu to samo. W zimie wszystko działa ok. Jak tylko zrobi się cieplej to są problemy. Jak jadę jest ok, dopiero w korkach zaczyna się problem. Zastanawia mnie jedno - dlaczego wskazówka temperatury pokazuje tylko nieco ponad optymalną temperaturę płynu (wydaje się sprawny bo do połowy skali pokazuje normalnie) i nie włącza się wentylator (dwa odrębne czujniki) skoro płyn praktycznie się gotuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

renufki maja tak ze jeden czujnik podaje sygnał na ECU drugi na deskę. Zależnie od silnika i modelu może być tak ze masz dwa czujniki albo jeden zintegrowany. Polecam znalezienie na forum tabelek zależności rezystancja/ temp. i sprawdzenie czujnika omomierzem. Dla pewności sprawdził bym to bezpośrednio na czujniku/ ach i na złączu ECU, wyniki powinny być identyczne.

A ta chłodnica ? Na pewno jest od Twojego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko będę miał taką możliwość to sprawdzę. Czujniki mam dwa (brązowa wtyczka - jak ją wypinam to wskazówka nie wskazuje temperatury, oraz biała wtyczka - najprawdopodobniej do ECU). Chłodnica na 100% jest właściwa- identyczna z poprzednią no i wszystkie zaczepy, mocowanie wentylatora pasuje idealnie więc musi być taka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podepnę się pod temat u mnie to trochę inaczej wygląda, wskaźnik temperatury w liczniku w ogólne nie działa (wentylator się załącza i leci ciepłe powietrze) dobrałem się do kostek obu przy termostacie wyczyszczone i zalane nieśmiertelnym WD40 podobnie z czujnikiem który jest w chłodnicy objaw nadal taki sam, możliwe, że czujnik padł? Jeśli tak to który jest odpowiedzialny za wskazanie temperatury na liczniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!