Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Seryjne? Czy stuningowane?


pelson91

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam do Was pytanie, jak w temacie. Seryjne czy stuningowane auto wolelibyście kupić np na giełdzie albo allegro, i DLACZEGO?

 

Proszę o szczere odpowiedzi, gdyż sprawa jest dość ważna. Będę chciał niedługo sprzedać Megane, a nie wiem czy bardziej mi się opłaca przywrócić go do serii, a części sprzedać osobno, czy odpicować na glanc lekki stylowy tuning i sprzedać auto drożej (o ile będzie wogóle zainteresowanie tym autem w takiej cenie)?

 

Za moją Megane HB (1,6 benz, 96 rok, bez klimy) w serii chciałbym dostać 5,5tysiąca, a za Megane w stanie jakim jest obecnie (alu 17, dayline przód, ulter, gleba -40mm) chicałbym ok 8.

 

 

Zatem rozpoczynam dyskusję, w postach proszę wpisywać jaka odpowiedź i dlaczego właśnie taka.

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak bardzo poprzerabiana jest Twoja fura ale jak dla mnie wszelki "bazarowy/garażowy" tuning odpada. Natomiast jeżeli zmiany są delikatne i podkreślają tylko dobry wygląd autka to będzie to świadczyło tylko o tym że dbasz o autko.

Co do tuningu mechanicznego to o ile ktoś wykonał to z głową a potem dbał o całość to świadczy to też tylko dobrze o autku.

Gorzej jak mamy przed sobą autko z gadżetami z Tesco i "czipem" z Allegro.

 

Generalnie wszelkie drastyczne modyfikacje ograniczą grono potencjalnych nabywców. Na autko seryjne będzie więcej amatorów. Chyba że mowa o delikatnym stylingu (felga, lakierowane listwy itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy o jakim tuningu mówisz. Jeżeli to jest delikatny tuning optyczny - typu inne felgi, jakieś spoilery (ale nie płetwy wieloryba albo ławka na tylnej klapie), obniżone zawieszenie itp to jak dla mnie może być.

Patrząc na zdjęcia z profilu - jak dla mnie jedna istotna rzecz - przednie światła masz modyfikowane (wymieniane?) - co z homologacją? dla mnie to kluczowe - brak homologacji -> nie jestem zainteresowany. Ale być może to tylko moje podejście do tematu :-D

No ale w sumie to chciałeś poznać opinie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście, wolałbym seryjny, a jeśli po tuningu, to leciutkim i tylko wizualnym. Moja odpowiedź jest podyktowana tym, że widzę na co dzień, jak jeżdżą szpanerzy odwalonymi samochodami różnych marek. Widzę jak na placach np. targowych, czy w mojej okolicy Słomczyn - giełda zarzynają silniki. A już na pewno nie kupię BMki, autentycznie odpadają koła albo silniki wybuchają. A ja mam potem kupić bezawaryjny. Owszem czasami jest od tego odskocznia i niektórzy przerabiają tylko dla wyglądu, ale on na czole nie ma napisane "jeździłem tylko do kościoła".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, Przepraszam, faktycznie nie zauważyłem. :cry: :cry: :cry:

 

Wracając do tematu: Ja ogólnie wolę autka seryjne, bez dziwnych ulepszeń, Twoja Megi jest naprawdę ładna i wygląda na zadbaną, jedna rzecz, która mnie odpycha to gleba, bo nie wjechałbym na posesję do siebie. Podsumowując - Ja jestem za serią i chętniej kupię takie auto niż tuningowane. Pozdrawiam i życzę powodzenia przy sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem z doświadczenia. Miałem dwa samochody mocno dłubane. Oba rozebrałem na części, bo tak się bardziej opłacało. Skorupa pierwszego skonczyla na zlomowisku, resztę (z wiązkami elektrycznymi włącznie) sprzedana. Drugi samochód został useryjniony na ile się dało.

0ef09315.jpg

Tuning nie był z doopy, ale na najlepszych częściach ciąganych z japonii, z głową itp itd. W całości zero zainteresowania. Po rozebraniu na części wziąłem więcej niż chciałem za całość.

Wymaga jedynie miejsca i cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja nie chcę go na części pierwsze rozbierać :-D chcę wyjąć tylko to, co włożyłem (gleba itd) a auto seryjne sprzedać w całości :] Najpierw jednak spróbuję przejechać się raz na giełdę tak, jak stoi. A nuż pójdzie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na giełdę do Słomczyna zapraszam, tylko uważaj na kieszonkowców i innych cwaniaków. W zeszłą niedzielę, właściciel stał przy aucie, z drugiej strony oglądacz - chętny na kupno i buchnął na oczach właściciela portfel. A wracając do auta, na tuningowane musi trafić się amator, młodzian, czy jak go tam nazwać. Wydaje mi się, że jest duża szansa sprzedać tunera, weź tylko ze sobą zdjęcia auta jak miałoby wyglądać po przywróceniu do seryjki, jest duża szansa, że ktoś się zainteresuje. Fakt faktem, sprzedać jako seryjkę, a pozostałości tak jak PatiEK, zarobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...mi się podobają seryjne oraz po tuningu ale nie wiocha tylko już profesjonalnie i ze smakiem :-D Co do twojej to mi się podoba ja bym próbował sprzedać po tuningu,a jak Ci wtedy nie pójcie to powrót do serii.Do tuningu trzeba mieć pasję i zamiłowanie oraz,trzeba się orientować co do danego auta będzie pasować na przykład Renault nie będziesz tuningować w stylu Cult bo to kompletnie by nie pasowało :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam awersje na widok dziwnie zrobionych, przekombinowanych autek, czy też jak piszesz stuningowanych

W/g mnie wygląda to pretensjonalnie.

Przywróć w miare stan pierwotny, części sprzedaj i po kłopocie.

 

Matko jedyna.

Obejrzałem również inne zdjęcia.

Cały czas myslałem że samochów służy do przemieszczania się z p-tu A do p-tu B.

Tu w jednym z twoich linków widze że niekoniecznie, takie towarzystwo wzajemnej asekuracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!