Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podświetlenie zegarów i licznika przebiegu


Ayrr

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Forumowicze,

 

Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu z podświetleniem zegarów jaki ostatnio pojawił się u mojej Megi. Kilka dni temu w trasie wyłączył mi się licznik przebiegu, po jakimś czasie zatrzymalem sie na stacji. Po ponownym uruchomieniu silnika licznik ożył, sprawdziłem przebieg dzienny i wydawało się że mimo iż nie wyświetlał to zliczał kilometry. Zadowolony ruszyłem dalej, po jakimś czasie licznik znowu zgasł - nie zauważyłem momentu. Po dojechaniu na miejsce okazało się iż po ponownym przekręceniu kluczyka licznik ożywa, niestety jestem pewien że nie zliczył kilometrów z całej trasy.

Teraz zauważyłem inną zależność, licznik cały czas jest widoczny, ale podświetlenie jest bardzo słabe, również podświetlenie zegarów (a przynajmniej tak mi się wydaje). Co ciekawe po przekręceniu kluczyka zegary i licznik zapalają się z normalną jasnością, a po włączeniu świateł przygasają. Mam wrażenie że tak nie było wcześniej (a może nie zwróciłem na to uwagi?).

Starałem się odszukać jakieś informacje na forum, ale znalazłem głównie info nt. wymiany żarówek i sposobów rozebrania deski żeby się dostać do zegarów. Dodatkowo jak rozumiem w ph II nie ma żarówek tylko diody, a więc tylko lutowanie?? (czy są w jakichś oprawkach, gniazdach?). No i nie wydaje się żeby to były przepalone diody jeśli świeci normalnie bez włączonych świateł. Dodatkowo martwi mnie ta utrata kilometrów.

Prosiłbym o pomoc w nakierowaniu, co mógłbym sprawdzić we własnym zakresie.

Ewentualnie czy ktoś mógłby polecić jakiegoś zaufanego i sprawdzonego elektryka samochodziarza w Warszawie (najlepiej okolice Mokotowa), który mógłby się zająć moją Megi? :-D

 

Aha, jest to Megi z 2001, wersja I, ph II, 1.4 16V

 

Pozdrawiam,

 

AZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe po przekręceniu kluczyka zegary i licznik zapalają się z normalną jasnością, a po włączeniu świateł przygasają

Tak ma być, dodatkowo masz ściemniacz, który regulujesz intensywność podświetlenia

prędkościomierz działa normalnie czy także szwankuje ?

Jeżeli szwankuje to szukaj kostki w skrzynce bezpieczników przy akumulatorze i zaśniedziałych styków

natomiast jak jest Ok i pokazuje normalnie prędkość to spróbuj dogiąć styki w kostce przy liczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być, dodatkowo masz ściemniacz, który regulujesz intensywność podświetlenia prędkościomierz działa normalnie czy także szwankuje ?

Nie regulowałem intensywności, bo nie wiedziałem że jest taka możliwość (wstyd...). Po wysłaniu tego postu na tej samej stronie znalazłem wątek o podobnych problemach (gasnące kontrolki po włączeniu świateł) i tam była mowa o regulacji, opisane jako pokrętło przy lewej nodze - muszę zatem poszukać :-D

A prędkościomierz działa normalnie.

Pozdrawiam, AZ

 

[ Dodano: 2011-04-21, 15:22 ]

I przyszło olśnienie!!

Dzien przed wyjazdem myłem i sprzątałem auto z pomocą małego szkraba :-D I ten musial się okazać sprytniejszy niż ja i znalazł regulację intensywności i przyciemnił, na tyle że po włączeniu świateł odczyt jest słabo widoczny, być może w trakcie trasy nie widziałem go zupełnie ze względu na słońce padające w jakiś specyficzny sposób.

Po zatrzymaniu się na stacji, licznik ożył, sprawdziłem odczyt dzienny - zgadzał się. Po włączeniu świateł pewnie znowu wszystko przygasło a ja w słońcu nie widziałem że coś tam się tli. I teraz sobie przypomniałem że wcisnąłem wtedy i przytrzymałem dłużej przycisk przy liczniku. Dojeżdżając na miejsce uznałem że coś z nim nie tak bo nie zliczył kilometrów, a on zliczył tylko od stacji. I suma tych dwóch odczytów odpowiada pokonanej odległości!

Zatem to musi być tylko kwestia regulacji. Eureka! ;)

Wielkie dzięki za naprowadzenie mnie na ten trop ;)

Pozdrawiam, AZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!