Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic do 30 tysięcy. Proszę o opinie.


mar_ko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Obecnie jeżdżę Scenikiem 1.9 dCi z 2001r. Nadszedł czas na zmiany. Wiem na pewno, że nie chcę innego auta niż Scenic.

Proszę o ocenę i opinie:

1. http://moto.allegro.pl/ladny-scenic-i1569470736.html

Wymieniony zderzak i lampa (tak twierdzi właściciel w rozmowie telefonicznej).

2. http://otomoto.pl/renault-scenic-1-5-dci-f...-C18569192.html

Były poprawki lakiernicze (jakie, dokładnie nie wiem)

3. http://otomoto.pl/renault-scenic-1-5dci-ex...-C18571661.html

Mój faworyt. Może jestem naiwny, ale koncesjoner Renault nie zrobi mnie chyba w..... balona.

Twierdzą, że wszystko oryginalne (przebieg i bezwypadkowość). Słyszałem że ten silnik jest za słaby do auta, ale nie wiem czy to prawda.

4. http://otomoto.pl/renault-scenic-2-0-benz-...-C18587041.html

Nie wiem co o nim myśleć. W sumie nie jeżdżę zbyt wiele i benzyna mi nie straszna. Auto do opłat. Nie mogę się do niego dodzwonić. Boję się zawierania umowy "na dziadka z Niemiec" a nie mam pewności, czy zgodzi się zarejestrować na siebie. Tak bym nawet wolał, bo nie za bardzo mam czas na latanie po urzędach.

Czytałem niepochlebą opinię na temat jakiegoś sprzedawcy z Przygodzic, ale nie mam pewności czy chodzi właśnie o niego.

Tak się złożyło, że wtorek mam wolny, więc mam zamiar pojeździć.

Co o nich myślicie?

Z góry dzięki za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mar_ko, fotki tego "faworyta" to już w ubiegłym roku widziałem jak szukałem swojego sceniola. Potwierdza to zresztą tło na zdjęciach. Pełnia lata z bujną zielenią.

Prawdopodobnie stoi tak długo bo cena raczej za wysoka za to auto. Zauważ, że podana cena jest ceną NETTO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtorek pojadę obejrzeć ten z 1 i 2 (z mojego pierwszego postu). Mam najbliżej.

Ten z Gostynia twierdzi, że wymieniał zderzak i lampę. Przejrzałem jego transakcje na Allegro i rzeczywiście kupował od ludzi handlujących takimi elementami. Pozostałe zakupy to "mydło i powidło". Czyli na handlarza nie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) guzik widać na tych fotkach :-D . dlaczego zmieniał te elementy?? na klapie nie ma napisu RENAULT - powinien być w prawym dolnym rogu klapy. ja bym go odpuścił :-D

2) ten ma chociaż alufele, porządne radio i NAVI, ale nie ma tempomatu (można dołożyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na klapie nie ma napisu RENAULT - powinien być w prawym dolnym rogu klapy

Aleście się uparli na to twierdzenie o tym napisie. To już powoli zaczyna przeradzać się w stereotyp jak to, że france to badziew.

Udowadniałem w innym temacie, co zresztą bardzo wiele razy jest do zaobserwowania na fotkach z ofert, że różnie z występowaniem tego napisu w tym roczniku bywało, a to czy fabrycznie ten napis był czy też nie, widnieje w szczegółowej specyfikacji danego auta .

Co do nawi w 2 aucie, nie patrzyłbym na to jak na atut. W porównaniu z możliwościami niezależnych nawigacji innych producentów, ta fabryczna wydaje się być mało ciekawa. Pomimo zamiany języka programu na polski, nie będziemy mieli tak częstych aktualizacji map jak w innych urządzeniach. (zazwyczaj 4 razy do roku, lub więcej) Choć powoli to jednak nowych dróg przybywa. Chyba lepiej jeśli program tak przelicza trasę by z nich korzystać, szczególnie jak są krótsze, szybsze i bardziej gładkie. Na starych danych fabrycznych też można jeździ. Niestety kieruje na odcinki które zna czyli starsze drogi, bo nie widzi nowo oddanych do użytku. Moim zdaniem to ich minus.

O wgrywaniu co kilka tygodni nowej, aktualnej bazy radarów, kontroli drogowych, czy też radiowozów z kamerami nawet nie watro wspominać. A jest to bardzo przydatna funkcja i możliwość tych przenośnych urządzeń.

Z tej też przyczyny, ja szukałem auta bez nawigacji fabrycznej i nadal jestem przekonany, że postąpiłem słusznie, świadomie takie auta z fabryczną nawigacją pomijając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem takim znawcą jak Wy, ale wydaje mi się, że taki napis nie występuje zawsze.

Co do nawigacji - mam Larka i innej nie potrzebuję. Jeśli jest w aucie - to niech będzie, ale specjalnie takiego auta nie szukam.

Co do obiegowych opinii - mam wrażenie, że jak trafisz na dobry egzemplarz auta, to po prostu jest ok. Jeśli coś się dzieje, to ludzie piszą na forach o mankamentach jakie dostrzegli w swoich autach, a czytelnicy na podstawie jednostkowych opinii wyrabiają sobie zdanie ogólne. Ale może się mylę.

Wiem że kupno auta to ryzyko, ale wydaje mi się, że drobna naprawa (typu lampa i zderzak) czy poprawki lakiernicze (po otraciach parkingowych) nie dyskwalifikują auta. Problem tylko z tym, na ile sprzedający mówi prawdę. Ale na tej zasadzie możnaby myśleć, że wszystkie auta używane mają za sobą wypadkową przeszłość - dla jednego fakt, że ktoś sprzedaje 3-letnie auto oznacza automatycznie, że coś z nim jest nie tak. Inny powie, że po prostu ma taki kaprys i zmienia na inne/nowsze/lepsze itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Wiem, że temat wielokrotnie był poruszany na tym i na innych forach, ale ja absolutnie nie czuję się kompetentny w "oglądaniu" auta. Naczytaem sie teorii jak większość użytkowników, ale w pratyce nie jestem w stanie stwierdzić, czy auto ma wypadkową przeszłość. Tym bardziej nie stwierdzę, czy samochód nie jest sklejany z ćwiartek. Co gorsza w rodzinie ani wśród znajomych nie mam nikogo, kto znałby sie bardziej niż ja.

Dlatego też piszę na tym forum - Wasze wskazówki są bardzo cenne. Przyznam, że nie zauważyłem przy Sceniku od Nawrota dopisku "cena NETTO", ani zboża w tle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!