Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem - raz pali raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Zalałem wtyczkę i sam czujnik położenia przepustnicy preparatem WD40. Zobaczymy, czy to cokolwiek pomoże. Jeżeli samochód w dalszym ciągu nie będzie chciał odpalać, to sprawdzę zachowanie przepustnicy przy rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po zalaniu wtyczki i styków czujnika położenia przepustnicy preparatem WD40 odpalał bez problemu, dzisiaj podobnie. Przed chwilą jednak, wracając z zakupów sytuacja z kłopotami z uruchomieniem auta powtórzyła się... W weekend odstawię auto do mechanika, sugerując mu kłopoty z czujnikiem na przepustnicy. Mam nadzieję, że już niedługo skończy się to męczące "śledztwo":)

 

Czy po wymianie przepustnicy wraz z krokowcem i czujnikiem położenia potrzebne jest "douczanie" auta?

Edytowane przez marek_0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Zauważyłem, że gdy wieczorem dzień przed przygazuję silnik do wartości 3.5-4.0 tys. obrotów i zgaszę go zanim wskazówka obrotomierza zacznie opadać, z rana następnego dnia nie ma żadnego problemu z odpaleniem. Pali na dotyk, wchodzi od razu na prawidłowe obroty, w przeciwieństwie do sytuacji, kiedy zgaszę auto bez wcześniejszego przygazowania. Wtedy muszę długo kręcić, zanim auto odpali, czasem jest też problem z niskimi obrotami jak już uda się odpalić. Czym może to być spowodowane?

Edytowane przez marek_0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu najkorzystniej będzie zamontować zawór zwrotny? Orientujecie się, jaka średnica będzie potrzebna?

 

Dodam, że utrzymując w aucie poziom połowy baku paliwa problemy z długim kręceniem przy rozruchu nie występowały. To byłoby potwierdzeniem teorii o cofającym się paliwe...ale czasem dochodzi też do sytuacji, kiedy to auto zgaśnie gwałtownie np. z powodu zbyt szybkiego puszczenia sprzęgła przy ruszaniu na światłach, wtedy to problem z rozruchem powraca...I w tym przypadku teoria z cofającym się paliwem zostaje obalona. Bardziej prawdopodobne wydaje się "zalewanie". Miał ktoś podobne problemy?

Edytowane przez marek_0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odgrzewam temat. Sprawa dotyczy Megane I phII rocznik 2000, silnik 1,6 16v + LPG

 

Problem jest z odpalaniem na zimno. Jak silnik jest już nagrzany z odpalaniem nie ma problemu. Problem występuje zarówno z włączoną jak i wyłączona instalacją LPG. Przy porannym rozruchu trzeba próbować 8-10 razy zanim autko zaskoczy. Rozrusznik normalnie kręci, świece są OK. Nie wiem co z pompką paliwa ponieważ odkąd mam ten samochód, nie słyszę jej ponieważ po przekręceniu kluczyka na zapłon coś głucho klika mi w kokpicie (jakby klapka od obiegu powietrza, ale nie wiem) mniej więcej do momentu zgaśnięcia kontrolek, ale tak jak pisze to było "od zawsze" i nie przeszkadzało. Ponadto gdy już odpalę samochód to wchodzi na wysokie obroty tj. 2-3,5 tys. i skacze pomiędzy tymi wartościami, przy czym nie robi tego bardzo gwałtownie tylko spokojnie, jakby delikatnie ktoś dodawał i później odejmował gazu. Dopiero po rozgrzaniu silnika, ok. 10km jazdy, obroty na biegu jałowym się normują. Samochód był już pod komputerem ale nie wykryto żadnych nieprawidłowości, w dodatku podczas 3 dni gdy auto stało u mechanika zawsze, jak na złość odpalało idealnie :/ Dodam, że zostały wymienione w ostatnim czasie filtry powietrza i paliwa. W zeszłym roku na początku zimy przez kilka dni działy się podobne cuda, ale po 3-4 dniach wszystko samoczynnie wróciło do normy. Teraz sytuacja trwa już ok. 2 tygodni i nic nie wskazuje na to aby miało coś się samo zmienić. Od razu uprzedzam, że mam paliwo w baku z benzyną. Nie dopuszczam do spadku benzyny poniżej dwóch kresek na wskaźniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Chciał bym też włączyć się do tematu ,Scenic ph1 1,9dci 2001r. Przy uruchamianiu ciepłego silnika zawiesił mi się rozrusznik no i klapa na całego bo noc i kawał od domu odholowałem, mechanik doradził mi żebym popukał w rozrusznik to może pomóc i pomogło,ale teraz nie chce mi palić od pierwszego razu,wygląda to tak jak by niedostawał paliwa ze zbiornika.Na przewodach paliwowych nie widać baniek powietrza a palić od razu nie chce, filtr nowy, czujnik wału czysty,pompkę słychać,żeby uruchomić muszę zakręcić ze cztery razy wałem i za następnym włączeniem zapali od kopa,lecz gdy silnik wyłączę wszystko trzeba powtarzać i obojętne czy silnik ciepły czy zimny.Może ktoś z kolegów miał podobne objawy i zechciał doradzić co może być przyczyną,poza tym scenic chodzi dobrze. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!