Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem - raz pali raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Zalałem wtyczkę i sam czujnik położenia przepustnicy preparatem WD40. Zobaczymy, czy to cokolwiek pomoże. Jeżeli samochód w dalszym ciągu nie będzie chciał odpalać, to sprawdzę zachowanie przepustnicy przy rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po zalaniu wtyczki i styków czujnika położenia przepustnicy preparatem WD40 odpalał bez problemu, dzisiaj podobnie. Przed chwilą jednak, wracając z zakupów sytuacja z kłopotami z uruchomieniem auta powtórzyła się... W weekend odstawię auto do mechanika, sugerując mu kłopoty z czujnikiem na przepustnicy. Mam nadzieję, że już niedługo skończy się to męczące "śledztwo":)

 

Czy po wymianie przepustnicy wraz z krokowcem i czujnikiem położenia potrzebne jest "douczanie" auta?

Edytowane przez marek_0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Zauważyłem, że gdy wieczorem dzień przed przygazuję silnik do wartości 3.5-4.0 tys. obrotów i zgaszę go zanim wskazówka obrotomierza zacznie opadać, z rana następnego dnia nie ma żadnego problemu z odpaleniem. Pali na dotyk, wchodzi od razu na prawidłowe obroty, w przeciwieństwie do sytuacji, kiedy zgaszę auto bez wcześniejszego przygazowania. Wtedy muszę długo kręcić, zanim auto odpali, czasem jest też problem z niskimi obrotami jak już uda się odpalić. Czym może to być spowodowane?

Edytowane przez marek_0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu najkorzystniej będzie zamontować zawór zwrotny? Orientujecie się, jaka średnica będzie potrzebna?

 

Dodam, że utrzymując w aucie poziom połowy baku paliwa problemy z długim kręceniem przy rozruchu nie występowały. To byłoby potwierdzeniem teorii o cofającym się paliwe...ale czasem dochodzi też do sytuacji, kiedy to auto zgaśnie gwałtownie np. z powodu zbyt szybkiego puszczenia sprzęgła przy ruszaniu na światłach, wtedy to problem z rozruchem powraca...I w tym przypadku teoria z cofającym się paliwem zostaje obalona. Bardziej prawdopodobne wydaje się "zalewanie". Miał ktoś podobne problemy?

Edytowane przez marek_0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odgrzewam temat. Sprawa dotyczy Megane I phII rocznik 2000, silnik 1,6 16v + LPG

 

Problem jest z odpalaniem na zimno. Jak silnik jest już nagrzany z odpalaniem nie ma problemu. Problem występuje zarówno z włączoną jak i wyłączona instalacją LPG. Przy porannym rozruchu trzeba próbować 8-10 razy zanim autko zaskoczy. Rozrusznik normalnie kręci, świece są OK. Nie wiem co z pompką paliwa ponieważ odkąd mam ten samochód, nie słyszę jej ponieważ po przekręceniu kluczyka na zapłon coś głucho klika mi w kokpicie (jakby klapka od obiegu powietrza, ale nie wiem) mniej więcej do momentu zgaśnięcia kontrolek, ale tak jak pisze to było "od zawsze" i nie przeszkadzało. Ponadto gdy już odpalę samochód to wchodzi na wysokie obroty tj. 2-3,5 tys. i skacze pomiędzy tymi wartościami, przy czym nie robi tego bardzo gwałtownie tylko spokojnie, jakby delikatnie ktoś dodawał i później odejmował gazu. Dopiero po rozgrzaniu silnika, ok. 10km jazdy, obroty na biegu jałowym się normują. Samochód był już pod komputerem ale nie wykryto żadnych nieprawidłowości, w dodatku podczas 3 dni gdy auto stało u mechanika zawsze, jak na złość odpalało idealnie :/ Dodam, że zostały wymienione w ostatnim czasie filtry powietrza i paliwa. W zeszłym roku na początku zimy przez kilka dni działy się podobne cuda, ale po 3-4 dniach wszystko samoczynnie wróciło do normy. Teraz sytuacja trwa już ok. 2 tygodni i nic nie wskazuje na to aby miało coś się samo zmienić. Od razu uprzedzam, że mam paliwo w baku z benzyną. Nie dopuszczam do spadku benzyny poniżej dwóch kresek na wskaźniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Chciał bym też włączyć się do tematu ,Scenic ph1 1,9dci 2001r. Przy uruchamianiu ciepłego silnika zawiesił mi się rozrusznik no i klapa na całego bo noc i kawał od domu odholowałem, mechanik doradził mi żebym popukał w rozrusznik to może pomóc i pomogło,ale teraz nie chce mi palić od pierwszego razu,wygląda to tak jak by niedostawał paliwa ze zbiornika.Na przewodach paliwowych nie widać baniek powietrza a palić od razu nie chce, filtr nowy, czujnik wału czysty,pompkę słychać,żeby uruchomić muszę zakręcić ze cztery razy wałem i za następnym włączeniem zapali od kopa,lecz gdy silnik wyłączę wszystko trzeba powtarzać i obojętne czy silnik ciepły czy zimny.Może ktoś z kolegów miał podobne objawy i zechciał doradzić co może być przyczyną,poza tym scenic chodzi dobrze. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!