Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Coś piszczy spod maski na niskich obrotach.


Gość pieto1

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pieto1

Witam,

 

na początku wypowiedzi pragnę nadmienić, że rozwiązania szukałem na forum :)

skoro zakładam ten wątek to oznacza, że nie go nie znalazłem :)

 

problem pojawił się wczoraj kiedy samochód stał parę godzin na podwórku kiedy padało, coś zaczęło piszczeć kiedy jechałem, tzn gdy miałem niskie obroty rzędu 800-1000, przy przyśpieszaniu i większych obrotach pisku nie ma.

Samochód "nocował" już w garażu, wyjechałem nim przed chwilą w celu sprawdzenia, czy owa sytuacja nadal ma miejsce, jak się okazało, jest to samo, ale- dopiero po przygazowaniu meganki pisk się pojawił na niskich obrotach, przed gazowaniem go nie było nawet na niskich.

 

Dodam, że rozrząd został wymieniony bodajże 4000km temu, całość.

 

Z czym to może być związane? czy jakieś elementy rozrządu po 4000km mogły się uszkodzić?

 

Czy może pasek jest poluzowany? Jak go "ciągnąłem" to tylko minimalnie szedł do góry :)

 

 

PS: jeśli ktoś zna odpowiedź to niech tłumaczy co i jak, jak do laika, bo nim jestem jeśli chodzi o tę dziedzinę :)

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pieto1

jeśli to on, to czym może być to piszczenie spowodowane? wilgoć? nigdy się nie zdarzało, aby piszczał nawet po dłuższych okresach, gdy samochód stał na podwórku i padał deszcz/ śnieg. Niedociągnięty?

 

Ile ewentualnie kosztuje jego wymiana? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żeby wziął 10 zł. Poza tym to nie tylko pasek, choć prawdopodobnie jest do wymiany. Trzeba sprawdzić rolki, szczególnie rolkę alternatora. Poczytaj forum temat jest dość dokładnie opisany. Nawet opisana jest wymiana paska i rodzaje rolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Wyżej postawiono diagnozę, że być może starość zjada pasek, rolki lub inne elementy. A co, jeśli piszczenie występuje w samochodzie, w którym niedawno wymieniono kompletny rozrząd, wszystkie paski itp.? W dodatku piszczenie występuje głównie w chłodną i wilgotną pogodę, przez jakiś czas po odpaleniu podczas dodawania gazu lub po włączeniu dmuchawy? Po przejechaniu niewielkiego dystansu, piszczenie nie występuje. Czy to słabej jakości elementy użyte podczas wymiany, czy powód leży w czymś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem może być i sam pasek, a właściwie zachowanie się materiału z jakiego jest zrobiony w niższych temperaturach. Podobne objawy zaobserwowałem u siebie w sceniolu drugim, od czasu jak się ochłodziło. A pasek jest fabryczny. Razem z silnikiem ma niecałe 40 000km.

Na moje "słyszymisię" to powoduje to pasek osprzętu. (wielorowkowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tym nie przejmuję, choć zwracam na to uwagę czy się nasila i w jakich okolicznościach.

Na razie jest tak jak opisywałeś, gdy się ochłodziło i tylko do czasu aż w komorze silnika, czy też pasek się nagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!