Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z elektryką


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o sugestie, co może być przyczyną dziwnej pracy wycieraczek. Zaczęło się powtarza się regularnie w czasie wilgotnych/mokrych dni. W takie dni podczas korzystania z wycieraczek w trybie czasowym, wycieraczki potrafią się zatrzymać w różnych miejscach na szybie. Praca automatyczna wraz z wycieraczkami również kończ się w różnych miejscach. Dodatkowo praca automatyczna często przebiega znacznie dłużej niż standardowe przetarcie szyby i wycieraczki, aby wyłączyć trzeba przełączyć w tryb wolny i z powrotem na 0.

Dodatkowo ostatnio doszedł nowy objaw. System antynapadowy (zamykanie drzwi), który wcześniej domykał drzwi zaraz po ruszeniu, teraz nie zamyka. Drzwi można oczywiście zamknąć przyciskiem na konsoli lub nowa funkcja – korzystając ze spryskiwacza (tylko zamykanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) Problem z czujnikiem położenia wycieraczek, krańcówki trzeba rozebrać przekładnie silniczka, wyczyścić i nasmarować na nowo.

Ad2) Spróbuj ponownie zaprogramować zamykanie CZ po ruszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Faktycznie czytałem tu na forum chyba nawet Twoje sugestie o tym silniczku. To że ponoć oryginalnie jest tam dość dużo smaru i z czasem może on robić problemy. Myślę że coś tam może być na rzeczy. Ale zastanawiające jest to połączenie z CZ. Próbowałem, o ile to samo mamy na myśli, załączać zamykanie drzwi poprzez przytrzymanie przycisku. Jednak efekt jest nadal ten sam. Na ten moment drzwi się zamykają jednak później, po ruszeniu się nie blokują.

Edytowane przez ispw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo i ile się nie mylę jak to zrobisz na postoju to nie będą się blokować, natomiast jak to zrobisz w trakcie jazdy, blokują się po ruszeniu. Niestety u mnie to nie działa, wiec nie mam jak sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że próbowałem uaktywniać blokadę w obu przypadkach. Jednak pewny jestem tylko wariantu na postoju. Dla tego w poniedziałek przeprowadzę testy (niestety jestem chwilowo bez auta). Tylko czemu jest to połączenie spryskiwacz+wycieraczki = zamykanie drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tego się właśnie najbardziej obawiam. Z tego co czytałem na forach to może być coś z UHC. Ale zwykle objawów było więcej (np. problemy z oświetleniem itp.). U mnie wprawdzie zaczęło się jeszcze zimą od wycieraczek i doszedł niedawno zamek (który mam nadzieje w poniedziałek okaże się tylko problemem przejściowym). A swoją drogą czy jest jakiś prosty szybki test UHC który pozwoliłby go definitywnie wykluczyć z grona podejrzanych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy przeprowadziłem. Antynapad obsługuje się przy włączonym zapłonie i na postoju. Załączona opcja objawia się piknięciem (dotyczy to aktywacji jak i rozbrojenia). Niestety odgłosy się pojawiły a blokada się nie załącza :) (a tak dokładnie to myślę że się aktywuje- tylko u mnie nie działa)

Na sobotę wstępnie dogadałem garaż i spróbuję się dostać do silniczka wycieraczek. Jest to mój następny trop o którym czytałem tu na forum. Interesuje mnie tylko czy da radę wydobyć silniczek bez demontażu wycieraczek (mam przykre wspomnienia, gdyż kiedyś je ściągałem). We wspomnianych wypowiedziach było coś o tym że jest taka możliwość, ale jak patrzyłem w tamte okolice to chyba niezbyt jest to możliwe :)

Edytowane przez ispw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej się nie da. Trzeba zdjąć plastiki podszybia, bo cały mechanizm jest pod nimi. O ile dobrze pamiętam to silniczek przykręcony jest od spodu do mechanizmu.

 

I pytanie o CZ, jak zamkniesz przyciskiem na konsoli to CZ też się nie uzbraja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zauważyłem że temat jest lekko zakręcony. Tak więc dla usystematyzowania.

1. CZ uzbraja się i z pilota i z przycisku.

2. Problem jest z systemem antynapadowym. Załączanie lub wyłączenie tego systemu przyciskiem (przytrzymanie parę sekund odpowiedniej części przycisku- aż do dźwiękowej sygnalizacji) nie działa (choć sygnał jest słyszalny- ale niema efekty po ruszeniu).

3. Oczywiście skutkiem ubocznym operacji z przyciskiem na konsoli które mają skutkować operacjami na antynapadzie jest zamykanie tudzież otwieranie CZ.

4. Dodatkowo po ruszeniu przy aktywnym systemie antynapadowym (sądząc po dźwiękach) drzwi można zamknąć korzystając z funkcji zmywania szyb w wycieraczkach.

 

No i na koniec pytanie. Może kojarzysz czy zdjęcie klapki przykrywającej te zasmarowane złącza w silniczku może być możliwe bez wydobywania silniczka. Gdzieś na zdjęciach widziałem rozebrany silniczek i wydawało mi się że obudowa ta utrzymuje się na zatrzaskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kojarzysz czy zdjęcie klapki przykrywającej te zasmarowane złącza w silniczku może być możliwe bez wydobywania silniczka. Gdzieś na zdjęciach widziałem rozebrany silniczek i wydawało mi się że obudowa ta utrzymuje się na zatrzaskach.

Wiesz takie rzeczy to się powinno robić w miejscu gdzie masz dostęp do wszystkich śrubek, sprężynek i innych elementów. Wież mi można łatwo coś uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszeczkę się termin zmienił i w minioną sobotę zajrzałem do "wycieraczek". Dla zainteresowanych dodam że niestety dostęp do silnika jest możliwy praktycznie po wymontowaniu wszystkiego.

Ale po kolei:

1. Najpierw ramiona wycieraczek (bardzo potrzebny ściągacz gdyż inaczej zostaną na swoim miejscu na stożku).

2. Kolejny etap to dwie plastikowe osłony na podszybiu. Następnie zdjąłem plastikową osłonę tuż nad silnikiem (na upartego można jej nie ściągać ale będzie słabszy dostęp do kolejnych elementów.

3. Teraz zostaje odkręcenie nakrętki z trzpienia wycieraczki po stronie kierowcy i 3 śrubek mocujących cały mechanizm wycieraczek.

Po odkręceniu tego cały mechanizm można wyjąć z samochodu.

4. Mając wszystko na zewnątrz odkręcamy 3 śrubeczki chyba 10 mocujące sam silnik.

5. Zdejmujemy gumową osłonę z silnika. Następną czynnością jest odpięcie 4 zatrzasków i zdjęcie plastikowej osłony ze złączy i napędu ślimaka.

Oczywiście zgodnie z opisami na różnych forach znalazłem tam istne pokłady smaru. Jak sądzę pierwotnie był na ślimaku i z czasem i temperaturą przemieścił się na złącza. Trochę to wszystko podczyściłem (smar przecież musi tam pozostać) i zmontowałem - oczywiście w kolejności odwrotnej.

Efekt:> Wycieraczki działają chyba lepiej (dziś trochę padał deszcz i wstępnie nic się nie przycinało), zarówno w trybie czasowym jak i na "pierwszym biegu".

No ale zamek (system anty napadowy) niestety nie zaskakuje samodzielnie przy rozpędzeniu się. Zaskakuje natomiast jeśli jadąc skorzystamy np. z funkcji spryskiwacza z przetarciem szyby.

Myślę że niestety zbieżność działania jw. może wynikać z jakieś wspólnej masy.

Kwestią otwartą pozostał w tym momencie sam system anty napadowy.

Może ktoś z forumowiczów bawił się tym systemem. Z jakiego źródła system ten otrzymuje informację że samochód osiągnął określoną prędkość? Bo myślę że chyba w tym kierunku muszę dalej poszukiwać. Nadmienię że w ostatnim czasie zdarzało się parokrotnie systemowi zadziałać prawidłowo.

Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiego źródła system ten otrzymuje informację że samochód osiągnął określoną prędkość?

z modułu ABS-u ten sam przewód, który podaje sygnał na prędkościomierz idzie także do modułu UCH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czyli jednak sprawa sprowadza się do

modułu UCH

skoro prędkościomierz wskazuje.

Sam nie wiem czy warto próbować grzebać się przy tym module. Ostatnio w ramach poszukiwań "zaginionych mas" udało mi się urwać dwa kabelki przy radiu. Efekt był taki że straciłem możliwość korzystania z jednej z funkcji. Nowa kostka ISO -5zł, czas zabawy z podmianą 2 godziny. Oczywiście ktoś może powiedzieć jedź do warsztatu, ale niestety obawiam się że tam są podobni do mnie "fachowcy" którzy orżną mnie. Bez tego anty napadu też można jeździć i ewentualnie może przypadkiem uda się natrafić na przyczynę.

 

Witam. Trochę to trwało, ale dopiszę najnowsze wieści. W między czasie stałem się chyba specjalistą od demontażu wycieraczek wraz z mechanizmem. Udałem się do jednego z magików od elektryki (poważny i renomowany w okolicy), który przy pomocy komputera i swojej wiedzy stwierdził, że z procesorem jest wszystko OK., a problem leży w silniczku.

Doszedł problem z tylną wycieraczką, która dla odmiany zatrzymuje się dosłownie w tej chwili, w której przełączy się gałkę przy kierownicy (wycieraczka staje np. po środku okna). Przy silniczku są trzy kabelki:1 masa, 2 napięcie po przełączaniu pokrętła i 3 cieńszy od tych 2 poprzednich, na którym jest cały czas jakieś napięcie (nie miałem miernika a tylko neonówkę, myślę że raczej nie 12 V bo świeciła słabiutko). Myślę, że ten 3 przewód jest właśnie od tego by wycieraczki wróciły w położenie początkowe, ale z uwagi, że te napięcie jest za małe to nie wracają.

A teraz kilka pytań.

1. Czy moja interpretacja kabelków od wycieraczki z tyłu jest dobra?

2. Jeśli 1 tak to czy te słabe napięcie na przewodzie 3, może być skutkiem jakiegoś zwarcia czy wręcz odwrotnie jest to nieprawidłowość i jest to jakaś masa, na której niestety jest napięcie i przez to są wszystkie problemy.

3. Czy jest możliwa taka awaria silniczka przedniej wycieraczki, która skutkuje między innymi i problemami z systemem antynapadu jak również najnowszym problemem z tylną wycieraczką? Tu sprawa mogłaby być najprostsza i wymiana silnika i po wszystkich problemach, ale to chyba zbyt proste.

4. Jeśli punkt 3 nie, to ewentualnie problemów szukałbym na kablach, które gdzieś mogą się zwierać. Od tego punktu chcę jutro zacząć poszukiwania. Którędy lecą przewody od tylnej klapy do bezpieczników i ewentualnie ile jest po drodze różnych kostek, jak do nich dostać.

5. A może coś z innej beczki?

Edytowane przez ispw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!