Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako, że temat był już poruszany i nie doczytałem się odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie postanowiłem zadać je Wam fachowcom wprost.

Mianowicie jak w temacie mam problem z kontrolkami AirBag + servis. Zapalają się i gasną, bywa że włączam silnik i już nie gasną.

Często bywało tak, że kiedy się zaświeciły wystarczyło ostrzej przyhamować i gasły - obecnie już tak nie jest.

Doczytałem się, że należy zweryfikować przewody pod fotelami jak również należy wziąć pod uwagę uszkodzenie taśmy w kierownicy.

Na podstawie przeczytanych postów mam 3 pytania:

1. Czy pod siedzeniem (M II 3D) jest jakieś kostka łącząca przewody? Jeśli tak to bardzo proszę o wskazanie gdzie ona może się znajdować. Kiedy jej szukałem nic innego nie odnalazłem poza przewodem łączącym fotel z podłogą (żadnej kostki). Jedynie naklejka na przewodzie (jakaś informacja z logiem Renault).

2. Czy to prawda, że jeśli taśma w kierownicy jest uszkodzona to nie działa tempomat? Sprawdziłem tempomat przy świecących się kontrolkach - działał.

3. Czy jest jakiś bezpiecznik odpowiadający za AirBag? Jeśli tak to gdzie on może być? W kabinie pod kierownicą nic podobnego nie odnalazłem.

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Nie ukrywam, że zależy mi na rozwiązaniu tego problemu. Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego:)

 

Pzdr,

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kostka znajduje się pod siedzeniem kierowcy jak i pasażera jest przykryta wykładziną, która jest rozcięta w taki sposób że można dostać się do tej kostki

2. Jeżeli taśma w kierownicy jest uszkodzona to na 90% nie powinien działać tempomat (chyba że uszkodziła się przynajmniej jedna z 4 żył odpowiedzialnych za poduszkę ale taśma nie zerwała się całkowicie)

3. Nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podejrzewam, że taśma jest ok. Wnioskuję z tego, iż w pewnym momencie kontrolki zgasły więc zacząłem kręcić kierownicą w prawo i lewo - nadal się nie zapalały. Dopiero kiedy najechałem na nierówność się zaświeciły.

Przy odłączonym akumulatorze zacząłem rozłączać przewody, które są ukryte pod wykładziną, napotkałem również dwa przewody podłączone z przodu fotela kierowcy i pasażera. Pierwszy to uziemienie (czarny, przylutowany do blachy), drugi z wtyczką w kształcie litery L (jak dobrze pamiętam zielona oprawa).

Kiedy szukałem kolejnych przewodów pod siedzeniem kierowcy natknąłem się na przewód podłączony do kostki (coś w rodzaju bezpiecznika), który jest przymocowany do prawej szyny fotela (w załączniku foto).

Moje kolejne zapytania to:

1. Co to są za przewody z przodu foteli (wtyczka w kształcie litery L)?;

2. Co to jest i do czego służy to coś przymocowane do szyny fotela?

Ma taki języczek z blaszki. Jaka jest jego funkcja i cy może to mieć wpływ na świecące się kontrolki AirBag'ów?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pzdr,

Daniel

post-11630-0-87381300-1305564585_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... no dobra, a do czego jest ten języczek? Co on ma dotykać? Jakie ma być jego położenie? Czy ma być w pozycji jak na zdjęciu wyżej, czy w jakiś sposób zagięty? Z tego co widziałem to jak jeżyk dogniemy to coś tam jakby kliknęło (coś na podobieństwo styku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak powinien być zamocowany, czytałem kiedyś w serwisówce na temat błędu poduszek w mII i tam było wspomniane o czujniku położenia fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu - kolega ma w Megane II strzeloną kurtynę i poduszkę w fotelu.

 

Co należy wymienić oprócz samych poduszek żeby wszystko działało i żeby kontrolka Service i poduszek zgasła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłeś napinacze? Miernikiem?

Sensor jest jeden od wszystkich - zazwyczaj przykręcony do podłogi na tunelu środkowym (szara, aluminiowa puszka z dużą wiązką kabli.

 

Przypomniało mi się. W megane I od bocznych uderzeń jest też czujnik w progu, ale nie pamiętam jak jest w megane II. Jak będziesz dawał sensor do resetu, to zapytaj gościa czy jest czujnik i czy trzeba go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie - nie są "wciągnięte". Zresztą uderzenie było w bok więc chyba nie powinny wystrzelić. W dodatku było dość lekkie.

 

Sensor sięwymienia czy resetuje w ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wizualnie moje napinacze były ładniejsze niż nowe, a jednak były wystrzelone. Jak strzeliły poduszki, tzn że uderzenie nie było wcale takie lekkie :) Miernik z tesco kosztuje dyszkę, wystarczy do sprawdzenia rezystancji.

Sensor można resetować, albo jak trafisz na taki sam, niewystrzelony to też może być. Jak szukasz drugiego, to musi być z takim samym numerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we wtyczce, są dwa piny. Jak pokaże ok 2 ohmów to ok. Tylko przed pomiarem niech szwagier się rozmagnesuje (dotknie grzejnika czy piorunochrona) żeby nie zaiskrzył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!