Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja manualna scenic I 97r


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem który irytuje mnie strasznie,nie dawno nie cały miesiąc temu nabijałem klimę,wszystko było dobrze aż do dziś włączam ustrojstwo niby wieje ale nie zimne powietrze raczej takie jak na zewnątrz auta.Jako że robione było na rachunek pojechałem do firmy i pytam czy mogą sprawdzić ewentualną nieszczelność układu...na to gość lampka uv w dłoń i szuka nie znalazł niczego niepokojącego.Ponadto stwierdził że klima działa ale słabo chłodzi i czynnik jest nie ulotnił się od siebie dodam że sprężarka włącza się chodzi wentylator wąż od osuszacza jest lekko chłodny na początku po nabiciu był zimny. O co w tym wszystkim chodzi?gość powiedział że filtr kabinowy do wymiany ale co ma piernik do wiatraka skoro powietrze swobodnie przez niego przechodzi?wspomniał o osuszaczu że też do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz nieszczelność, gdzie nie mam pojęcia. Być może nie dodali markera i dlatego nie widać w świetle UV. Jak jednak dodali to sprawdził bym dokładnie okolice skraplacza i parownika, oraz zaworki do nabijania. Przy nabijaniu powinni sprawdzić szczelność układu. Taki pełny test, z odciągnięciem czynnika, wytworzeniem ciśnienia i ponownym nabiciem trwa co najmniej 45 min.

A filtr p.pyłkowy wymień, powinieneś go wymienić przy nabijaniu. Jak nie wierzysz to sobie go wyjmij i obejrzyj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że tyle mniej więcej czekałem 40 minut,gość powiedział że mało było czynnika i uzupełnili sprawdził przy mnie uv, i stwierdził że jest dobrze jedynie do czego mogę się doczepić to sprawdzenie wnętrza auta bo tam nie miał jak sprawdzić filtr dziś sprawdziłem z ciekawości nie jest źle jest czyściutki widocznie poprzednik go wymienił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gość zna się na robocie i faktycznie dali czynnik UV to może by to samo co u mnie, czyli jest wyciek, ale nie wiadomo gdzie :)

Byłem w styczniu (były cieplejsze dni akurat), panowie oglądali chyba z godzinę, nabili 2x~200g czynnika i nic, teraz byłem na pełnym nabiciu i wychodzi, że nic nie uciekło. Czekam na upały i zobaczymy co będzie (większa temp. zewnętrza, większe ciśnienie w układzie).

Filtr w ogóle masz dobry ? Mi swego czasu "fachofcy" wsadzili taki co solidnie tłumił przepływ powietrza.

 

Poczekaj na temp. powyżej 20*C i wtedy zobacz jak wieje i jeśli wg. Ciebie będzie słabo to warto by sprawdzić czy jest ciśnienie w układzie i ile czynnika jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś kolejny dzień ciekawości po konsultacji z instalatorem który zajmuje się tylko klimatyzacjami,stwierdził że scenic tak ma walnięte są uszczelki na sprężarce robocizna 250 zeta jak przywiozę zdemontowaną...:)

Przy okazji jednak wykręciłem osłonę wentyli i wlałem sobie płynu w otwory i co okazało się na jednym z nich przy włączonej klimie bombluje,czym prędzej udałem się z tym fantem do stacji carman no i oczywicha olali mnie.Stwierdzili że oni nie są w stanie sprawdzić poprawności działania wentyli przy nabijaniu i usługa będzie płatna........czym wkur.... mnie okrutnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Stwierdzili że oni nie są w stanie sprawdzić poprawności działania wentyli przy nabijaniu i usługa będzie płatna

Co oni pieprzą naciągacza jedni za przeproszeniem, u mnie klimiarz ZAWSZE po nabiciu sprawdza czy zawory nie przepuszczają i jest to już w cenie.

Spokojnie możesz im jechać zrobić dziką awanturę.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tak właśnie działa stacja carmann, moim zdaniem powinni to sprawdzić więcej do patałachów nie pojadę.Niestety mądry Polak po szkodzie ojciec polecał mi zakład w którym zawsze serwisuje swoją klimę w a3 a ja chciałem szybko ...............

Pozostaje mi złożenie reklamacji do dyrekcji firmy carmann i czekać cierpliwie na wyniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!