Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze wskaźnikami na desce rozdzielczej.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was.

 

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w usunięciu denerwującej wady jaka niedawno nawiedziła mojego Szczeniaka. Otóż sprawa wygląda tak. Przekręcam kluczyk w stacyjce na zapłon, kontrolki zapalają się normalnie. Po uruchomieniu silnika nie działa jednak prędkościomierz, obrotomierz, wskażnik ilości paliwa i wskaźnik temperatury silnika. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu go wszystko działa jak należy. Zdarzyło mi się też raz sytuacja następująca. Po zgaszeniu silnika na postoju wskaźnik obrotomierza nie wrócił na pozycję zero, tylko ustawił się w pozycji takiej jaką wskazuje gdy silnik pracuje na luzie podczas postoju. Nie wróciła też na zero wskazówka rezerwy paliwa i temperatury silnika - obie pozostały na poziomach informujących odpowiednio o ilości paliwa i temperaturze silnika. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć co jest grane? Samochód nie ma komputera pokładowego.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj kostki za licznikiem (chociaż tam powinno być ok). Przyjrzałbym się skrzynce bezpieczników pod maską, może zakwitła tam łąka. Podpowiedź czysto teoretyczna, nie pamiętam takiego przypadku. Od tego bym zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Dziś zajrzę pod bebechy i spróbuję ustalić usterkę. Dam znać co to było ( jeśli do tego dojdę ), gdyż widzę że to rzadki przypadek.

 

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć czy gdzieś jeszcze są bezpieczniki oprócz tych przy akumulatorze i w środku pojazdu w Scenicu 1 PH 2 DCI ?

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dopiero dziś znalazłem czas aby wziąć się za rozpoznanie usterki i niestety. Nie jest to wina bezpieczników, po prostu czas pracy licznika dobiega końca. Uruchomiłem dziś silnik, wskaźniki oczywiście nie działały. Zdjąłem gorną część deski rozdzielczej, wyciągnąłem licnzik, zaaplikowałem mu kilka strzałów z placka, podłaczyłem spowrotem i działa. Prawdopodobnie długo to nie potrwa, i będę musiał coś z tym fantem zrobić. I teraz pytanko do Was. Czy kupić używkę na Allegro, czy serwisować ten co mam? Gdybym chciał kupić licznik z komputerem pokładowym ( obecnie go nie mam ) to mogę to zrobić i po podłaczeniu i oczywiście podmianie wajchy wycieraczek wszystko będzie działać? Jeśli go serwisować to gdzie? Czy możecie polecić jakiś zakład który robi to dobrze i oczywiście za rozsądną cenę?

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na próbę wyciągnij licznik i zanieś do jakiegoś serwisu elektronicznego.

Niech przejadą po wszystkich lutach gorącym powietrzem, albo je sprawdzą miernikiem.

Taka usługa kosztuje zazwyczaj 10-20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie zimnych lutów na początek, jak pisze Pawel.

Są firmy, które naprawiają te liczniki, ale naprawa z diagnozą to koszt od 250zł wzwyż (wpisz w google "naprawa liczników lub korekta liczników" ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za 100 pkt. Czy osoba która trudni się elektryką domową ( przyłącza itp ) będzie w stanie rozpoznać usterkę i ewentualnie usunąć ją?

 

meganecoupe02 wpisałem w google tak jak radziłeś i wyskoczyło mi kilka firm. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić jakiej mogę zaufać. Może mógłbyś mi podpowiedzieć do jakiej ewentualnie firmy zwrócić się z wykonaniem takiej usługi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniak, nie podpowiem, który zakład jest dobry z prostego powodu: nie korzystałem nigdy z usługi takich firm, bo licznik używany można kupić taniej niż u nich wynosi diagnoza. Tak jak pisze Pawel, pierwszy lepszy elektronik będzie w stanie poprawić zimne luty.

 

p.s. kiedyś wklejałem zdjęcia rozkręconego licznika - podejrzałbyś sobie jak wygląda. Niestety nie mogę odnaleźć tego tematu na szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!