Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze wskaźnikami na desce rozdzielczej.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was.

 

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w usunięciu denerwującej wady jaka niedawno nawiedziła mojego Szczeniaka. Otóż sprawa wygląda tak. Przekręcam kluczyk w stacyjce na zapłon, kontrolki zapalają się normalnie. Po uruchomieniu silnika nie działa jednak prędkościomierz, obrotomierz, wskażnik ilości paliwa i wskaźnik temperatury silnika. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu go wszystko działa jak należy. Zdarzyło mi się też raz sytuacja następująca. Po zgaszeniu silnika na postoju wskaźnik obrotomierza nie wrócił na pozycję zero, tylko ustawił się w pozycji takiej jaką wskazuje gdy silnik pracuje na luzie podczas postoju. Nie wróciła też na zero wskazówka rezerwy paliwa i temperatury silnika - obie pozostały na poziomach informujących odpowiednio o ilości paliwa i temperaturze silnika. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć co jest grane? Samochód nie ma komputera pokładowego.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj kostki za licznikiem (chociaż tam powinno być ok). Przyjrzałbym się skrzynce bezpieczników pod maską, może zakwitła tam łąka. Podpowiedź czysto teoretyczna, nie pamiętam takiego przypadku. Od tego bym zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Dziś zajrzę pod bebechy i spróbuję ustalić usterkę. Dam znać co to było ( jeśli do tego dojdę ), gdyż widzę że to rzadki przypadek.

 

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć czy gdzieś jeszcze są bezpieczniki oprócz tych przy akumulatorze i w środku pojazdu w Scenicu 1 PH 2 DCI ?

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dopiero dziś znalazłem czas aby wziąć się za rozpoznanie usterki i niestety. Nie jest to wina bezpieczników, po prostu czas pracy licznika dobiega końca. Uruchomiłem dziś silnik, wskaźniki oczywiście nie działały. Zdjąłem gorną część deski rozdzielczej, wyciągnąłem licnzik, zaaplikowałem mu kilka strzałów z placka, podłaczyłem spowrotem i działa. Prawdopodobnie długo to nie potrwa, i będę musiał coś z tym fantem zrobić. I teraz pytanko do Was. Czy kupić używkę na Allegro, czy serwisować ten co mam? Gdybym chciał kupić licznik z komputerem pokładowym ( obecnie go nie mam ) to mogę to zrobić i po podłaczeniu i oczywiście podmianie wajchy wycieraczek wszystko będzie działać? Jeśli go serwisować to gdzie? Czy możecie polecić jakiś zakład który robi to dobrze i oczywiście za rozsądną cenę?

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na próbę wyciągnij licznik i zanieś do jakiegoś serwisu elektronicznego.

Niech przejadą po wszystkich lutach gorącym powietrzem, albo je sprawdzą miernikiem.

Taka usługa kosztuje zazwyczaj 10-20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie zimnych lutów na początek, jak pisze Pawel.

Są firmy, które naprawiają te liczniki, ale naprawa z diagnozą to koszt od 250zł wzwyż (wpisz w google "naprawa liczników lub korekta liczników" ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za 100 pkt. Czy osoba która trudni się elektryką domową ( przyłącza itp ) będzie w stanie rozpoznać usterkę i ewentualnie usunąć ją?

 

meganecoupe02 wpisałem w google tak jak radziłeś i wyskoczyło mi kilka firm. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić jakiej mogę zaufać. Może mógłbyś mi podpowiedzieć do jakiej ewentualnie firmy zwrócić się z wykonaniem takiej usługi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniak, nie podpowiem, który zakład jest dobry z prostego powodu: nie korzystałem nigdy z usługi takich firm, bo licznik używany można kupić taniej niż u nich wynosi diagnoza. Tak jak pisze Pawel, pierwszy lepszy elektronik będzie w stanie poprawić zimne luty.

 

p.s. kiedyś wklejałem zdjęcia rozkręconego licznika - podejrzałbyś sobie jak wygląda. Niestety nie mogę odnaleźć tego tematu na szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!