Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujace obroty, wysoka temperatura


Outlaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

jest wiele podobnych tematów, ale zdecydowałem się na założenie nowego, gdyż mój problem nie pokrywa sie z żadnym w 100%. Opiszę sytuację dokładnie, bo każdy szczegół może być istotny>

Mam megane scenic 1,6 beznyna +LPG 1998r od miesiąca, dwa tygodnie temu był wymieniony kompletny rozrząd. Problemy zaczęły się wczoraj - zauważyłem, że na jałowym i na sprzęgle troche telepie, wskazówka obrotów raczej nie falowała.

Dzisiaj zaczął gasnąć na gazie i zdarzało sie, że coś z tyłu strzeliło(jakby w wydechu) wiec postanowiłem przełączyć na benzyne. Przestało strzelać ale problem telepania pozostał, zauważyłem też że na biegu przy niskich obrotach zdarzają się szarpnięcia, a na sprzęgle obroty skaczą 500-1000. Gdy zatrzymałem się na światłach zgasł i przez jakiś czas nie mogłem odpalić. Podczas prób odpalenia start był ok obroty wstawały do 1000 po czym spadały i sie dusił, jak dodawałem gazu to udawało się je utrzymać na poziomie 500 ale nie chciały się podnieść wyżej. Po wielu próbach udało mi się odpalić i przejechać kawałek, ale wtedy zaczął się grzać do skrajnej temperatury. Zgasiłem, odczekałem do wystygnięcia i spróbowałem ponownie, odpalił bez zarzutu jednak zagrzał sie po przejechaniu ok 1km. Co mogło spowodować takie zachowanie? I przy okazji czy ktoś może polecić dobrego i uczciwego mechanika w okolicach Maślic we Wrocławiu, bo nie wydaje mi się żebym sam się z tym uporał, a mieszkam tu od niedawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też ma od niedawna 1.6 16v tylko goła benzyna, mam sporo problemów i pytań, jedno mogę napisać odrazu:

na jałowym i na sprzęgle troche telepie

prawdopodobnie poduszki silnika (u mnie to samo), lub cewki zapłonowe - ale raczej to pierwsze, to chyba niewielki problem, ja się już przyzwyczaiłem :)

na resztę pytań nie pomogę, bo też chetnie uzyskałbym na nie odpowiedź... u mnie zerwał się rozrząd, po wymianie też jakby bardziej się grzeje, i też miałmem dzisiaj przygodę że zgasł mi na światłach i chwile musiałem pokręcić rozrusznikiem zanim odpalił... podłączam się do tematu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

telepanie zaczęło się z dnia na dzień razem z pozostałymi problemami, więc raczej wykluczyłbym poduszki. Co do grzania to po wymianie rozrządu było OK, to również się zaczęło z resztą problemów i raczej się przegrzewa niż grzeje troche bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy uszczelka pod głowicą jest cała i czy termostat działa.

Falowanie obrotów może jeszcze wskazywać na padające cewki/przewody/świecie lub silniczek krokowy.

Co to za instalacja ?

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić tą uszczelkę?

instalacja to:

Zbiorbnik MoreMo D580-220

Reduktor VEGA

Zawór ogranicz. napełnianie A100-LC Horizontal D600

Obudowa gazoszczelna POLMOCON DZT-Px

Uklad sterujący LEONARDO XL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy uszkodzonej uszczelki: biały dym z rury wydechowej w sporych ilościach, olej w układzie chłodzenia, lub płyn w oleju, okopcone świece, "masło" pod korkiem oleju.

Niektórzy mechanicy mają testery do sprawdzania uszczelki pod głowicą, a właściwie testery spalin w układzie chłodzenia.

Kiedy ostatnio i w jaki sposób była serwisowana instalacja gazowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem miesiąc temu, instalacja była założona 7 miesięcy temu, miała przegląd w lutym po 1500km i jest jeszcze na gwarancji. Ostatnio zauważyłem, że po zatrzymaniu i nieraz stojąc na światłach dało się wyczuć woń gazu. Jutro z rana postaram się zweryfikować czy pojawiły się objawy uszkodzonej uszczelki. Orientuje się ktoś jaki to może być koszt zarówno finansowy jak i czasowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprowadź na początek gaz do porządku

co masz na mysli? (przepraszam jeśli pytanie jest banalne, ale niezbyt znam się na mechanice)

zresetuj komputer w samochodzie (odepnij klemę minusową na jakieś 15 min, jak nie masz seryjnego radia).

a co jeśli mam seryjne radio i nie znam kodu?

 

edit:

sprawdzałem, są duże ilości białego, dymu byłem u mechanika i powiedział, że uszczelka pod głowicą tylko spoglądajac na dym, ale powiedział też, że 500-600 zł sama robocizna, a razem z częściami powyżej 1000, wydało mi się, że cena zbyt wysoka. Orientuje się ktoś ile powinna kosztować taka usługa? Nie chce dać się naciągnąć, a sam napewno tego nie zrobie.

 

edit2:

dzwoniłem do swojego mechanika, powiedział, że 400-500zł całość jeśli okaże się, że to wszystko, problem w tym, że to 200km stąd. Na miejscu najtańszy jakiego do tej pory znalazłem krzyknął 400 za samą robocizne, ale za części, planowanie i jakieś temu podobne kolejne 400.

Edytowane przez Outlaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chce ciebie mocno skasować, pewnie wyczuł, że się nie znasz. Max połowa tej kwoty, więc ponegocjuj albo zmień mechanika. Jak sie nie znasz na gazie, a tak ci szaleje, a jest na gwarancji to podjedź do tego co zakładał - niech przejży, może coś cię rozregulowało - łaski nie robi - chyba że to jakiś "miszcz". Też bym wymienił te poduszki pod silnikiem, żeby nie telepało. Sprawdziłbym również stan filtrów: powietrza, gazu, czy paliwa. Co do falowania obrotów to przyczyn może być wiele: cewki, świece(ja tak miałem), kable. A instalka to sekwencja czy 2 gen.?? Planowane z 50-100 zł, sama uszczelka z uszczelnieniem ok. 50 zł, no i trzeba wymienić płyny - chłodniczy i pewnie olej z filtrem. Jak ci sie grzeje to na 100% spala płyn do chłodnicy, więc niezbyt rozsądnie jest jeździć w takim stanie, i pewnie trzeba dolać chłodziwa.

Edytowane przez Orfeusz77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja założona przez firme Elpigaz, wiec mam nadzieję, że przejrzą w ramach gwarancji, ale też 200km stąd. Pozostaje mi znaleźć mechanika, który nie będzie chciał ze mnie zedrzeć, ale jak? Zwracam się do wrocławian o pomoc. Olej, filtry i płyny, oraz kompletny rozrząd wymienione 2 tygodnie temu +- 1000km. Ile czasu może zająć mechanikom taka wymiana, wliczając oddanie głowicy do planowania? Polećcie jaiegoś uczciwego mechanika we Wrocławiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na mysli? (przepraszam jeśli pytanie jest banalne, ale niezbyt znam się na mechanice)

Porządnie ją ustawić i sprawdzić, czy wszystkie parametry są OK.

a co jeśli mam seryjne radio i nie znam kodu?

Nie włączysz radia, ale kod można wygenerować i nawet na forum był kiedyś o tym temat.

Orientuje się ktoś ile powinna kosztować taka usługa?

Około 500-600 zł z częściami i robocizną.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządnie ją ustawić i sprawdzić, czy wszystkie parametry są OK.

 

Nie włączysz radia, ale kod można wygenerować i nawet na forum był kiedyś o tym temat.

no to jest do ogarnięcia, ale najpierw muszę przywrócić auto do sprawności, żebym mógł podjechać do serwisu

Około 500-600 zł z częściami i robocizną.

najtaniej jak udało mi się znaleźć we wrocławiu, szacowali 650-750 zł we fran motors, serwis wydaje się wiarygodny i w innym temacie ktoś polecał, więc pewnie skorzystam z ich usług. Jutro mają zabrać auto i zacząć naprawić w pon-wt. Jak zrobią to napiszę co to było i zabiore się za instalacje.

 

Dzięki wszystkim za pomoc i rzeczowe podejście do sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego jestem ciekaw kto zakłada LPG za kilka tysięcy, po czym sprzedaje samochód to pierwsze;p

Sprawdź w pierwszej kolejności silniczek krokowy. To najmniejszy wydatek ( 30 zł ), potem cewki - koniecznie Beru ( moge zalatwić 90 zł za szt - na prawdę świetna cena - mówię o pojedyńczych:)), a następnie, jeśli to nie pomoże zaczyna się już zabawa.

Edytowane przez Arzago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!