Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniczek krokowy nie wyłącza się


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Problem zaczął się od falujących obrotów więc znaczyło to, że trzeba coś zrobić z silniczkiem krokowym, jak powiedział tak zrobił. Dodam że silnik który zamówiłem nie pasował do mojej renaty (1.4 8v 96r) po wymianie, na taki bardziej rozbudowany (jak będzie potrzeba to podam link do aukcji z podobnym silniczkiem) Wszystko było pięknie, ale tylko do momentu zgaszenia auta, gdyż silniczek ciągle pracuje. Żeby przestał, po zgaszeniu należy wcisnąć pedał gazu do końca, włączyć i wyłączyć zapłon jednak i to nie zawsze pomaga. Dodam, że diagnosta nie mógł się połączyć ze sterownikiem silnika, udało się ze wszystkimi innymi interfejsami, że się tak wyrażę.

 

Na jakiej podstawie wnoszę, że osprzęt jest składany:

-brak możliwości połączenia się z kompem silnika

-inny silnik krokowy, więc inna przepustnica (w sklepie powiedziano mi, że to nowszy model)

-dziwne plecionki na kablach odchodzących od komputera, jednym słowem druciarstwo.

 

 

 

@down: pomocy w sprawie niewyłączającego się silniczka krokowego

Edytowane przez tivi92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-brak możliwości połączenia się z kompem silnika

Z silnikiem E7J połączy się tylko CLIP, walizka XR-25 oraz niektóre interfejsy Magneti Marelli, inne interfejsy mogą mieć problemy.

-inny silnik krokowy, więc inna przepustnica (w sklepie powiedziano mi, że to nowszy model)

Pokaż zdjęcie silniczka i podaj dokładne oznaczenie silnika.

-dziwne plecionki na kablach odchodzących od komputera, jednym słowem druciarstwo.

Zrób zdjęcie i pokaż te plecionki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś dziwny ten silnik krokowy. W tym roczniku powinien być zupełnie inny z tego co wiem. Ktoś ładnie radosną twórczość u ciebie wykonał. Przydałoby się pojechać do jakiegoś znajomego-znawcy, bo zobaczył co tam jest zrobione..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to prawda, ale podobno w którymś z silników z meganek(może własnie mój 1.4?) miał plastikowy kolektor, u mnie założony jest aluminiowy, dodatkowo mocowanie filtra powinno być na 4 śrubach a jest przykręcony na przepustnicy na 3, jedna dziura zostaje wolna. W skrzynce bezpieczników tej pod maska, również było zrobione prawdziwe druciarstwo. Samochód robi mi zawsze wujek mechanik i sam nie może dojść do tego co tu jest zrobione bo z żadna książka i manuałami się tamte cuda nie zgadzają. Dodam jeszcze, że był też dziwnie podłączony wentylator chłodnicy i gdy się kręcił to mimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki samochód nie gasł, wyłączał się dopiero po zgaszeniu wentylatora, ale ten problem został już rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy plastikowy, czy aluminiowy to raczej u ciebie nie ma znaczenia (u mnie nawet nie wiem jaki mam). Trzebaby chyba dojść do ładu z elektryką, bo to co piszesz to niezły meksyk. I ten krokowiec, ciekawe czy to nie czasem od innego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym kolektorem to chodzi w kontekście przepustnicy i własnie krokowca, inny kolektor może wiązać się z inna przepustnica która ma inny korkowiec, zupełnie inne są wtedy wtyczki które ze starym kompem zostały połączone własnie przez ta plecionkę. Komputer wydaje mi się, że jest stary, simens fenix 5 o ile dobrze pamietam. Warto dodać, że na benzynie samochód dość dziwnie się zachowuje, przy przyśpieszaniu czasami potrafi jakby odciąć paliwo(i zaczyna spadać z obrotów) by po sekundzie powrócić do normalnej pracy. Na gazie nic takiego nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki silniczek krokowy był montowany w silnikach E7J 764 i E7J 624.

Kolektor jest metalowy/aluminiowy, na nim jest wtryskiwacz z przepustnicą i filtr powietrza.

Zrób zdjęcia tej plątaniny kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem dostępu do internetu ostatnio i tak się przeciągnęło wszystko, wrzucam fotkę ale zrobioną tylko telefonem gdyż nie posiadam aparatu. Zauważyłem jeszcze, że jak zapalam go, na zimnym silniku obroty są ledwo ponad 500 i systematycznie rosną wraz z rozgrzewaniem się auta.

post-27776-0-34614000-1307697060_thumb.jpg

Edytowane przez tivi92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna rzeźba.

Ostatnio na allegro było kilka wiązek elektrycznych do tego silnika za około 50 zł.

Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy, to wymiana czujnika temperatury dającego sygnał do komputera.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!