Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne obroty 1.4 E7J


cuma

Rekomendowane odpowiedzi

Wtedy i tak powinien się sam skalibrować, jeżeli oczywiście nikt go nie wcisnął na siłę.

Uniwersalna sonda NTK kosztuje około 70 zł.

Sonda może być przyczyną tego co opisałeś.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty się zwiększają jak bolec wychodzi ze środka.

Ten grzybek na końcu bolca przytyka otwór, przez który dostarczane jest dodatkowe powietrze. Jak jest otwarty ten otwór, to silnik jest jakby zasilany lewym powietrzem, co w połączeniu z dużą ilością benzyny (na zimnym silniku) daje efekt ssania ( przy zamkniętej przepustnicy). Inaczej silnik miałby za mało powietrza do stworzenia odpowiedniej mieszanki, ponieważ za mała jego ilość przedostaje się przez zamkniętą przepustnicę. Dlatego nazywa się go "regulatorem biegu jałowego". Na ciepłym silniku otwiera się mniej, ponieważ ECU zmienia skład mieszanki i nie potrzeba już tyle powietrza, a silnik może pracować stabilnie na niższych obrotach.

Sonda Lambda nie ma wpływu na obroty biegu jałowego. Jej niesprawność poznasz po ogromnym pochłanianiu paliwa lub jak się uszkodzi w górnej granicy amplitudy, to silnik będzie gasł po osiągnięciu temperatury załączenia sondy (temperatury cieczy chłodzącej). Chociaż druga możliwość praktycznie nigdy nie ma miejsca...

pomierzyłem miernikiem sonde

Miernikiem cyfrowym nie można sprawdzić działania sondy. Potrzebny jest miernik analogowy (wskazówkowy) lub podpięcie pod oscyloskop.

PS-dla pewności sprawdź jeszcze, czy czasem w gnieździe silniczka krokowego nie znajdują się jakieś "ciała obce".

Zapomniałem dodać, że jeżeli nie pomoże zabieg z krokowcem, proponuję wyczyścić przepustnicę. Może również tkwić przyczyna w uszczelce przepustnicy. Lub jak i to nie pomoże, to czujnik położenia przepustnicy.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda Lambda nie ma wpływu na obroty biegu jałowego.

Sprawdź na jakiej zasadzie silniczek krokowy reguluje pracę silnika na luzie.

Miernikiem cyfrowym nie można sprawdzić działania sondy. Potrzebny jest miernik analogowy (wskazówkowy) lub podpięcie pod oscyloskop.

Do sprawdzenia czy działa spokojnie miernik cyfrowy wystarczy.

Żeby sprawdzić jak działa, to już jest potrzebny oscyloskop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku E7J jest inny silniczek krokowy niż w K7M, w moim przypadku to wysunięcie tego grzybka spowoduje dodanie tak jakby gazu, naciągnięcie linki a co za tym idzie zwiększenie obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz powiedzieć, że masz podpiętą linkę do silniczka krokowego ? Dodaj zdjęcie, jestem aż ciekaw jak to wygląda...

Linkę masz podpiętą do przepustnicy. Nie sugeruj się tym, że mam inny silnik. Zasada działania silniczka krokowego jest identyczna w każdym silniku w niego wyposażonego. Ja Tobie powiedziałem, co może być przyczyną, a Ty zrobisz jak uważasz. To w końcu Twoje auto...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam:) problem z obrotami nie ustąpił:) sondę wymieniłem i nic:( podmieniałem czujnik mapsensor i też nic, podmieniłem cewkę zapłonową i też nic:( co jest nie tak??:) już nie mam pomysłów:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!