Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik wentylatora nawiewu a zapach spalenizny...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Z racji, że jest to mój pierwszy post na tym forum to proszę o wyrozumiałość jeżeli napiszę coś nie tak..

Od miesiąca jestem "szcześliwym" posiadaczem meganki I ph I z 1998 roku RT z LPG sekwencyjnym. Wersja z klimatyzacją.

Po zakupie wymieniłem olej, filtry (oleju, powietrza i przeciwpyłkowy oraz nabiłem klimę - była pusta, a poprzedni właśiciel nie używał jej od czasu zakupu samochodu w 2009 roku. Klima nabita, sprawdzona szczelność przez UV - wszystko hula tylko jest jedno ale... Pomimo odgrzybiania klimy pianką oraz ozonwania nie udało się pozbyć nieprzyjemnego zapachu z nawiewu. A dokładnie wygląda to tak:

Samochód stoi przez dzień otwarty - przewietrzony - jest świeżutko w środku. Po rozpoczęciu jazdy jest OK dopóki nie włączę nawiewu na 1 czy kolejny bieg. Zaraz zaczyna dolatywać delikatny zapach spalenizy (podobny do tego jaki wydobywa się z wiertarki z OBI za 29,90...). Po załaczeniu klimy zapach ustaje, żeby po jej wyłączeniu powrócić ponownie...

Zrobiłem już parę eksperymentów i stwierdziłem, że:

- po wyjęciu filtra p/pyłkowego jazda bez klapki zaamykającej filtr oraz na biegu O nawiewu powoduje dopływ świeżego powietrza z zewnątrz przez nawiewy - nie czyć tego zapachu - wyeliminowałem zatem ewentualne "zabrudzenie" kanałów nawiewu

- filtr przeciwpyłkowy pomimo wymiany mocno śmierdzi tym dziwnym zapachem

- po zdjęciu wycieraczek i osłon plastikowych zapach czuć ewidentnie z okolic dmuchawy

- wykręciłem rezystor prędkości obrotów zamontowany w górnej części kanału dolotowego pomiędzy wentylatorem a filtrem - po uruchomieniu ewidentnie czuć zapach spalenizny z wiatraka nawiewu - zatem wyeliminowałem ewentyalne przegrzewanie rezystora

- kupiłem inny środek do czyszczenia - inny zapach pianki tak aby wyeliminować możiwość pozostałości po tamtym zapachu jako "dziwnego" smrodu - niestety po przewietrzeniu nawiewu pojawia się ponownie ten zapach

- na tyle ile się dało wymyłem obudowy dolotu powietrza - nic nie pomogło

- zapach jest identyczny na obiegu otwartym i zamknietym (obieg zamknięty jeszcze działa)

 

Ten zapach spalenizny dochodzi ewidentnie z wentylatora - i teraz moje pytanie: czy może być tak, że wentylator się przepala i dlatego śmierdzi a pomimo to kręci bez problemu?

Gdzie ewentualnie szukać przyczyny tego zapachu?

 

Pytam, bo wyjmowanie całego wentylatora to ostateczność (klimę nabijałem 3 tygodnie temu)

 

Z gory dziękuję za ewentualne wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz jasno wynika, że smród dochodzi z wentylatora. Nic nie zrobisz, wyjmij dziada i powąchaj czy też będzie śmierdzieć przy połączeniu na krótko. Jeżeli tak to pewnie się przegrzewa, może wystarczy nasmarować, albo wymień. Poszukaj na szrotach.

Wyjęcie wentylatora nie spowoduje rozszczelnienia klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem dokładnie sie przyglądać całemu nawiewowi i w moim nie ma odkręcanej części z elektrowentylatorem od części z parownikiem i filtrem. Po sprawdzeniu w necie okazało się, że pomimo że mam auto ph1 to nawiw jest już z ph2 (moje auto to końcówka 1998roku)-wieć chyba czeka mnie jednak wyjmowanie całosci - czyli rozszczelnienie klimy. Jeżeli ktoś wyjmował całość nawiewu bez odpiania klimy to proszę o poradę ja to zrobić

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za linka - ciekawa lektura, ale w moim przypadku cały zestaw nawiewów i klimy jet inny - jest w całości bez możliwości rozłożenia na połowę. Okazuje się, że mam włożoną wersję z ph2. Zabrałem się dzis za wyjmowanie - rozkręciłem co się da ale niestety poległem przy wyjmowaniu... Skonczyło się na odciągnięciu gazu z klimy i odkręceniu przewodów i niestety musiałem też zdjąc przepustnicę. Wyszło wtedy bez problemów. Okazało się, że wentylator pomimo tego że działa bez problemów strasznie śmierdzi spalenizną a jak troche pochodzi to spaleniznę czuć bardziej. Cały obsupany jakimś tłustym pyłem. Jutro kupuję nowy. Wyczyściłem przy okazji całe wnętrze grodzi pomiedzy podszybiem a silnikiem oraz kanały dodtowe wraz z parownikiem klimy - cała śmierdziała od tego silnika. Teraz przez chwilę mam "naturalny" wlot powietrza i wreszcie prawie świeży zapach z nawiewu (prawie świeży bo spalenizna jeszcze nie wywyetrzała całkiem)

A wiec niestety w meganie z klimą w wersji po lifcie aby wyjąć wentylator trzeba rozpiąć klimę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!