Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[megane I 2001 1.6 16v] Pomarańczowa kontrolka wtrysku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z moją Meganką 1.6 16v. W dłuższej trasie po przejechaniu 200km pojawiła się kontrolka wtrysku na obrotomierzu (obok kontrolki hamulców) i świeci się cały czas :

kontrolka_wtrysku.gif

Samochód ma 138kkm przebiegu, paliwo tylko z koncernowych stacji. Podejrzewam że wtryski są do wymiany, szczególnie że od długiego czasu przy ostrzejszym dodawaniu gazu pojawia się ciche stukanie/klekotanie/terkotanie. Czy mieliście kiedyś taki problem? Jakie jest rozwiązanie?

Dzięki za pomoc,

Paulie

Edytowane przez paulie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij auto pod Clipa, może wystarczy skasować błąd.

Temat jest w dobrym dziale, to raczej będzie wina któregoś czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, a z czy może wiązać się wspomniane terkotanie przy dodawaniu gazu? Z tego co czytałem możliwości jest kilka - najczęściej pojawia się elektrozawór pochłaniacza par paliwa i wspomniane wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nasłuchiwałem się tego dźwięku i zauważyłem, że to wcale nie muszą być wtryski - na postoju nie słychać żadnych stuków ani brzęczenia, ładny dźwięk silnika (swoją drogą bardzo ładnie brzmi 1.6 16v). Wniosek taki, że faktycznie może to być coś utrzymującego silnik albo obijającego się o niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Okay, wracam do tematu po dłuższej przerwie - na wstępie podziękowania za pomoc ^^

 

Skasowałem błąd, wymieniono katalizator i już nic nie stuka, lecz kontrolka nadal się świeci. Byłem u kolegi Kuby na sprawdzaniu CLIPem i stwierdził że to najprawdopodobniej sonda lambda za katalizatorem, ale już nie pamiętam czy był w 100% pewny.

 

Dodatkowo, wczoraj byłem na przeglądzie i diagnosta orzekł zbyt dużą ilość węglowodorów i tlenku węgla w spalinach. Nie wiem za co się wziąć, sondę lambdę, wtryski, czy może jeszcze coś innego. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!