Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[scenic II] woda - dziwne objawy


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

odświeżę troche temat dla następnych, którzy będą chcieli to rozbierac i poprawić drożność- otóż mam ciekawostkę, że nie trzeba wkładać tam żadnych króćców ogrodowych, gdyż ta zwężka jest wciskana w wąż, wystarczy za nią pociągnąć, np. przy pomocy kombinerek :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam, prawdopodobnie odgrzeję kotleta z tym związanego, mianowicie w trakcie powrotu z wakacji po przejechaniu około 600 km z włączona klimą w czasie jazdy przy hamowaniu i skrętach na dywanik zaczęła lecieć woda na nogi kierowcy i pasażera, a że była zimna , więc jednoznacznie z skraplacza. Muszę dodać że na parkingach  na których zatrzymywaliśmy się na odpoczynek, po odjeździe scenika na asfalcie zostawała mokra plama o wodzie wielkości 50-60cm. Jednak w dalszym ciągu słychać było wyraźne chlupanie i przelewanie się wody w okolicach nagrzewnicy-skraplacza. Postanowiłem więc po przeczytaniu tego wątku do jak najszybszej naprawy, jednocześnie go trochę ulepszając. Przepraszam za nie najlepszą jakość zdjęć ale dobry telefon z aparatem zamoczył się podczas pobytu w górach, więc wróciłem do starego ale zdjęcia mają jedynie mieć charakter poglądowy. Czas naprawy to około 1 godz. w przypadku czyszczenia rurki lub 2 godz. w przypadku obudowy skraplacza. , nie trzeba być doświadczonym mechanikiem, można zrobić na parkingu pod blokiem.

DSC00120.thumb.jpg.2019f962f6baa2ca03deab8b9986a42a.jpg zestaw pomocnych ale nie NIE zbędnych narzędzi do naprawy, najważniejsze to TORX-T25 i przedłużka i gibanka

 

DSC00119.thumb.jpg.9634bf8cf041f8571042a3155b1d0f25.jpg demontujemy panel górny obudowy

DSC00116.thumb.jpg.83db25d2f15ead0eb7ff1682dcc504d7.jpgwykręcamy śrubkę z lewej strony T25

DSC00115.thumb.jpg.f90575931b30217368a9d0a7152557b0.jpgodkręcamy śrubkę T25 z prawej z strony

DSC00114.thumb.jpg.12edd734da2be698d9f01a9f37d27c58.jpgtrzecią śrubkę na środku też T25

wypinamy kostki od zapalniczki i zestawu centralnego zamka oraz świateł awaryjnych

DSC00117.thumb.jpg.2d298e2678f7c80b023c8ff31da8f2ef.jpgDSC00112.thumb.jpg.06c75a66fe6ea1e408d0e591db6cdc0d.jpg

spinki z prawej i lewej strony

DSC00099.thumb.jpg.687b614c0a93ed41ec6f39e1eaf1f14c.jpgjuż mamy dostęp do wężyka, wszystko robiłem od strony pasażera, jest wygodniej nie przeszkadza wspornik i pedały

DSC00093.thumb.jpg.5275b07e1b6011cfe19656fa3041ac4a.jpgpodstawiłem pod spód odpowiednio wycięte pudełko po lodach, i odłączyłem wężyk z góry

DSC00096.thumb.jpg.612c6638443c21ffdd7f3d38b2dd9f92.jpgstrzykawką- Żanetą wybrałem z pudełka AŻ 380 ml wody, tyle było w skraplaczu

DSC00100.thumb.jpg.72517974b5f2982b06b47595f85d5995.jpgwyjąłem rurkę z podłogi

DSC00101.thumb.jpg.dc04bda90c3f441fc83c96e44028a57a.jpgmoim oczom ukazał się sprawca zbierania wody w skraplaczu,  zapchana zwężka w której były nasiona i igły drzew

DSC00102.thumb.jpg.d561a195e7c266e17a2b86d8863f8cc3.jpgczytając wcześniejszy post wyjąłem ze środka zwężkę i wyczyściłem, na tym mógłbym zakończyć ale chciałem zachować się jak profesjonalista i poszedłem dalej, postanowiłem pokusić się o rozebranie  miski-skraplacza żeby ją ja wyczyścić, ponieważ któryś z kolegów napisał wcześniej że są tam jakieś liście i śmieci.

DSC00094.thumb.jpg.eac576cc3f226a2349f801e05f7a07b2.jpgwykręcamy od dolnej obudowy od strony pasażera dwie śrubki T25, druga jest z tyłu przy grodzi silnika do lokalizacji przydała mi się latarka i lusterko oraz zestaw przedłużek i gibanka.

DSC00095.thumb.jpg.ec65a2ba8a4caeaf4d03e54627f29c95.jpgod kierowcy również są dwie śrubki T25, lecz dostęp jest łatwiejszy, potrzebna latarka, 

DSC00103.thumb.jpg.16c7b90ddfb2ff237871a200206d3d42.jpgDSC00106.thumb.jpg.a1b61df86fdb870d0669d24ec1a312ce.jpgpozostaje podważyć plastikowe zaczepy na środku po stronie kierowcy i pasażera i ściągnąć w dół

DSC00108.thumb.jpg.d6e82b75da60bea707f5485f0bc5cf66.jpgmamy dolną obudowę skraplacza mój był w miarę czysty, trochę nasion i igieł, obudowa wewnątrz zawiera przegrody do zatrzymywania takich śmieci , chyba dlatego że w miarę regularnie wymieniałem  filtr kabinowy

DSC00109.thumb.jpg.ce912f43fd8ca7b531e3b9029b2df280.jpgkróciec odpływowy. No i po całej naprawie woda leci jak z kranu, mam nadzieję że się przydało dla początkujących właścicieli Sceników II, chce dodać że ja wyjąłem zwężkę w wężyku, ale inni nie muszą tego robić z uwagi na prostotę  wykonania ponownego zabiegu czyszczenia. Jeśli admin uzna że post jest pomocny może go przeredagować. Pozdrawiam kolegów z poprzedzających postów których uwagi przy naprawie były mi bardzo pomocne. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!