Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak iskry na świecach.


luuk81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tu nowym uzytkownikiem mam problem z moim nowym nabytkiem meganka 1.6 K7M problem to brak iskry na swiecach usterka pojawila sie niespodziewanie i niewiem co to moze byc ,wiem ze prad do cewek dochodzi ,czy mogloby to byc spowodowane ze odlaczylem kostke od czujnika uderzeniowego i ponowneym podlaczeniu tak sie stalo ?lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.10 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej miernikiem :) a jak masz dłuższą chwile a na mierniku nie będzie odpowiedniego przekazu przeczyść wszystkie styki i psiknij WD-40 :) jak dalej bedzie problem z odpaleniem a na mierniku dalej będą mizerne efekty to prosta sprawa xD kupić nowy czujnik :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasta1990 - a co to oznacza "normalne wartości" i gdzie widzisz jakiekolwiek dane z miernika, o którym zresztą dopiero Ty wspominasz :)

Wydaje mi się, że z rozpędu mylicie dwie rzeczy czyli czujnik położenia wału, którego oporność można zmierzyć i powinna mieć odpowiednie wartości, którego również można przeczyścić z zewnątrz, oraz wyłącznik wstrząsowy, który służy do odcięcia zapłonu i zasilania pompy paliwa w czasie stłuczki lub innego podobnego zdarzenia.

To z niego według opisu została wtyczka zdjęta i to jego można tylko włączyć przez naciśniecie od góry i tylko do oporu. Tu pomiar może wskazywać tylko przewodność lub jej brak czyli dwa stany. Jak do tego odnieść te wspomniane przez Ciebie "NORMALNE WARTOŚCI" :)

Pomijam już fakt, że tego sprawdzenia można dokonać kawałkami kabelka podpiętymi do żarówki czy diody i źródła zasilania.

Wówczas te "wartości" ogranicza się do: ŚWIECI, NIE ŚWIECI.

Każda wartość będzie normalna, lecz nie każda poprawna i pożądana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Też miałem problem z "iskrą" sprawdzałem wszystkie elementy wymienione przez kolegów w końcu sprawdziłem wtyczke od komputera okazało się że dostała się woda i styki zaśniedziały. Po przeczyszczeniu styków (ja użyłem preparatu Kontakt S kupiłem w sklepie elektronicznym) auto odpaliło za pierwszym razem i mało tego uregulowały się obroty i auto jeździ płynniej i wszystko przez styki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Opisze swój przypadek może komuś pomoże:

 

Silnik kręcił, ale nie załapywał, odkręciłem jedną świecę, żeby sprawdzić iskrę i po naciśnięciu Start iskra była oraz autko odpaliło, wkręciłem świecę i samochód odpalał normalnie, ale rano znowu kręcił bez odpalenia, znowu świeca tym razem kolejna i tak samo iskra jest, na trzech świecach zapalił, wkręciłem znowu i zapalała normalnie, więc wyjechałem autem dalej -to był mój błąd. Pierwszy postój auto już nie chciało odpalić, wykręciłem świecę - brak iskry, wtedy po konsultacjach telefonicznych wyciągnąłem wtyczkę z czujnika wału, ale oczyszczenie, poruszanie i ponowne wpięcie nic nie dało (podpinałem interfejs żeby sprawdzić błędy - nic nie było, podobno jest gdzieś możliwość w programach podejrzenie prawidłowej pracy czujników i tam należało szukać komunikatu o braku sygnału z tego czujnika, a nie ogólnie w błędach, które są kasowane po uruchomieniu w ECU jeśli błąd „się naprawił” więc może ma ta teoria jakiś sens skoro ja błędu nie widziałem po podpięciu interfejsu ELM327). Kupiłem czujnik położenia wału (Bosch’a) po wyjęciu starego zrobiłem pomiar rezystancji (oporu) miał 1,72 a nowy 1,85, założyłem nowy auto przekręciło 3-4 razy i jest wszystko w porządku.

Zrozumiałem, że muszę „wierzyć” komunikatom wyświetlanym przez komputer, ponieważ pół roku temu wyskakiwał przez tydzień błąd czujnika wału, ale powszechna opinia o wariacjach elektryki w Megankach wzięła górę –jak wszystko jest ok. to po co go wymieniać :). Jeszcze jeden objaw „kończącego” się czujnika to sporadyczne dłuższe kręcenie na zimnym jak i na ciepłym silniku.

 

Mam nadzieję, że coś pomogłem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!