Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak iskry na świecach.


luuk81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tu nowym uzytkownikiem mam problem z moim nowym nabytkiem meganka 1.6 K7M problem to brak iskry na swiecach usterka pojawila sie niespodziewanie i niewiem co to moze byc ,wiem ze prad do cewek dochodzi ,czy mogloby to byc spowodowane ze odlaczylem kostke od czujnika uderzeniowego i ponowneym podlaczeniu tak sie stalo ?lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.10 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej miernikiem :) a jak masz dłuższą chwile a na mierniku nie będzie odpowiedniego przekazu przeczyść wszystkie styki i psiknij WD-40 :) jak dalej bedzie problem z odpaleniem a na mierniku dalej będą mizerne efekty to prosta sprawa xD kupić nowy czujnik :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasta1990 - a co to oznacza "normalne wartości" i gdzie widzisz jakiekolwiek dane z miernika, o którym zresztą dopiero Ty wspominasz :)

Wydaje mi się, że z rozpędu mylicie dwie rzeczy czyli czujnik położenia wału, którego oporność można zmierzyć i powinna mieć odpowiednie wartości, którego również można przeczyścić z zewnątrz, oraz wyłącznik wstrząsowy, który służy do odcięcia zapłonu i zasilania pompy paliwa w czasie stłuczki lub innego podobnego zdarzenia.

To z niego według opisu została wtyczka zdjęta i to jego można tylko włączyć przez naciśniecie od góry i tylko do oporu. Tu pomiar może wskazywać tylko przewodność lub jej brak czyli dwa stany. Jak do tego odnieść te wspomniane przez Ciebie "NORMALNE WARTOŚCI" :)

Pomijam już fakt, że tego sprawdzenia można dokonać kawałkami kabelka podpiętymi do żarówki czy diody i źródła zasilania.

Wówczas te "wartości" ogranicza się do: ŚWIECI, NIE ŚWIECI.

Każda wartość będzie normalna, lecz nie każda poprawna i pożądana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Też miałem problem z "iskrą" sprawdzałem wszystkie elementy wymienione przez kolegów w końcu sprawdziłem wtyczke od komputera okazało się że dostała się woda i styki zaśniedziały. Po przeczyszczeniu styków (ja użyłem preparatu Kontakt S kupiłem w sklepie elektronicznym) auto odpaliło za pierwszym razem i mało tego uregulowały się obroty i auto jeździ płynniej i wszystko przez styki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Opisze swój przypadek może komuś pomoże:

 

Silnik kręcił, ale nie załapywał, odkręciłem jedną świecę, żeby sprawdzić iskrę i po naciśnięciu Start iskra była oraz autko odpaliło, wkręciłem świecę i samochód odpalał normalnie, ale rano znowu kręcił bez odpalenia, znowu świeca tym razem kolejna i tak samo iskra jest, na trzech świecach zapalił, wkręciłem znowu i zapalała normalnie, więc wyjechałem autem dalej -to był mój błąd. Pierwszy postój auto już nie chciało odpalić, wykręciłem świecę - brak iskry, wtedy po konsultacjach telefonicznych wyciągnąłem wtyczkę z czujnika wału, ale oczyszczenie, poruszanie i ponowne wpięcie nic nie dało (podpinałem interfejs żeby sprawdzić błędy - nic nie było, podobno jest gdzieś możliwość w programach podejrzenie prawidłowej pracy czujników i tam należało szukać komunikatu o braku sygnału z tego czujnika, a nie ogólnie w błędach, które są kasowane po uruchomieniu w ECU jeśli błąd „się naprawił” więc może ma ta teoria jakiś sens skoro ja błędu nie widziałem po podpięciu interfejsu ELM327). Kupiłem czujnik położenia wału (Bosch’a) po wyjęciu starego zrobiłem pomiar rezystancji (oporu) miał 1,72 a nowy 1,85, założyłem nowy auto przekręciło 3-4 razy i jest wszystko w porządku.

Zrozumiałem, że muszę „wierzyć” komunikatom wyświetlanym przez komputer, ponieważ pół roku temu wyskakiwał przez tydzień błąd czujnika wału, ale powszechna opinia o wariacjach elektryki w Megankach wzięła górę –jak wszystko jest ok. to po co go wymieniać :). Jeszcze jeden objaw „kończącego” się czujnika to sporadyczne dłuższe kręcenie na zimnym jak i na ciepłym silniku.

 

Mam nadzieję, że coś pomogłem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!