Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka instalacja do 1,6 16v


mycha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zakupiłem w ostatnim czasie Scenica II ph I i chciałem się dowiedzieć od użytkowników tego autka jaka instalacje polecacie do tego silnika w poprzednim samochodzie tzn megane IphII miałem zamontowanego STAGA i wszystko ładnie chodziło czy do tego silnika też się to nadaje proszę o jakąś listę części co powinno być użyte do instalacji w tym samochodzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja również mam Scenica 2 z tym silnikiem oraz instalację BRC Sequent 24 (pełny, nie light). Obecnie cena tej instalacji to 2600 zł.

Zalety:

Praktycznie, żadnej różnicy między jazdą na gazie a na benzynie.

Wszystkie podzespoły jednej firmy.

Dwa lata ogólnopolskiej gwarancji bez limitu kilometrów.

Bardzo dobre wtryskiwacze.

 

Ja jestem zadowolony.

 

Jeśli Stag, to na dobrych podzespołach:

reduktor np: AC01,

wtryski: Hana (żadne tam Valtek)

 

Koszt na dobrych gratach ok. 3000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam <piwko>

Ponownie pomykam Renatą..tak wyszło, żeby nie robić "bicia piany" zapytam tylko czy macie sprawdzonego "gazownika" w Poznaniu lub w promieniu powiedzmy 50 km , chętnie zamontuje kolejną instalację. Obecny plastik zostanie na co najmniej 3 lata więc jak każda osoba potrafiąca liczyć, niekoniecznie kalkulatorem, wiem że warto. U mnie sprawa jest prosta, 20-25 tyś km rocznie, z czego często trasa z wielkopolski na podkarpacie. Życie nauczyło że raz dobrze dobrana instalacja gazowa i właściwie ( starannie ) zamontowana nie sprawia najmniejszych problemów. Wcześniejsza Laguna I zrobiła w ciągu 2ch lat 50 tyś. km na LPG z emulatorem i nawet raz nie pierdła. Nie mam kompleksów więc nie potrzebuje "gazowego mercedesa" , ale jakość do ceny ma być OK. Z góry dziękuje za namiar do kogoś ( firmy ), która za ok 2 tyś zamontuje coś nowego-butla walec, inna nie podejdzie. Silnik 2.0 16V. 103 kW

 

Pozdrawiam i życzę udanych wyjazdów urlopowych - Piotr :notacrook:

Edytowane przez scplast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z instalacją na dobrych podzespołach ciężko będzię Ci się zmieścić w 2 tyś. Jak oszczędzać to po założeniu LPG, a nie przed montażem.

Zakład polecany na forum LPG w Poznaniu: http://www.pitec.pl/ masz tam cennik.

Ja osobiście polecam BRC Sequent 24. Ale to nie w Pitec-u tylko tutaj: http://www.auto-gaz.net.pl/

 

 

Motto ze strony Pitec:

 

Czego warto się wystrzegać? 1.Niesolidnych instalatorów, braku wiedzy:

 

Warto zdawać sobie sprawę, że w Polsce nie funkcjonują należyte wymogi dotyczące instalatorów związane z wiedzą nt. układów zasilania gazami LPG i CNG jak również budową i funkcjonowaniem samochodów. Samochodów, które Państwo powierzacie w oczekiwaniu na wysoką jakość. Należy pamiętać, że niska cena - zwłaszcza w połączeniu z krótkim czasem montażu - bardzo często oznacza niewystarczającą dbałość zarówno o montaż podstawowych elementów instalacji, jak i jej wykończenie oraz zestrojenie. Nie liczcie Państwo, że osoba nie mająca pojęcia o działaniu silnika, o podstawach fizyki, elektrotechniki, termodynamiki czy mechaniki płynów będzie w stanie w pełni profesjonalnie wykonać instalację gazową na właściwym, najwyższym poziomie. Sprawdźcie Państwo firmę w której macie Państwo przerabiać swoje auto na gaz. Zróbcie to jeszcze przed montażem.

 

 

2.Kiepskich, niedopracowanych instalacji:

 

Dostępne na rynku komponenty układów gazowych w bardzo dużym stopniu różnią się jakością wykonania, dopracowaniem algorytmów sterujących ich pracą czy zaawansowaniem konstrukcyjnym. Świetnym medium informacyjnym w tej materii są np. niezależne fora tematyczne. Można skorzystać z dobrodziejstw internetu i dowiedzieć się które konstrukcje zasługują na uznanie. Albo... zaufać właściwemu specjaliście.

 

 

3.Nadmiernej oszczędności przy doborze układu gazowego:

 

- Nie należy oczekiwać, że nowoczesny, zaawansowany technologicznie samochód będzie poprawnie pracować na prymitywnej, taniej instalacji gazowej. Auta nie należy upośledzać gazem. Jednym z przykładów jest instalowanie układów podciśnieniowych ( z tzw. mieszalnikiem ) do silników z wielopunktowym wtryskiem benzyny. To jak przerobienie takiego silnika na coś prymitywniejszego niż gaźnik. Nie róbmy tego!

 

- Realia rynkowe doprowadziły do upowszechnienia się rozwiązań o bardzo kiepskiej jakości wykonania, małej precyzji działania, prymitywnej konstrukcji - za to bardzo tanich.

 

Dotyczy to również instalacji wtrysku sekwencyjnego ( IV generacja ) - przykładem są zwłaszcza wtryskiwacze. Zdajmy sobie sprawę, że decydując się na mało precyzyjne, zbyt wolne wtryskiwacze narażamy się nie tylko na problemy z poprawną pracą silnika. Nawet jeżeli mniej wymagający motor będzie normalnie pracował na kiepskich komponentach układu gazowego - należy liczyć się np. z większym przyrostem zużycia gazu względem benzyny. Praktyka pokazuje, że na wysokiej klasy instalacji gazowej idealnie sprawny technicznie silnik zużywa o 10 - 20 % więcej LPG niż benzyny. Tymczasem na układzie kiepskiej jakości przyrost ten może przekroczyć nawet 30%. Posługując się konkretnym przykładem, jeśli auto będzie spalać na dobrej instalacji 1,5 l gazu mniej na 100 km - dodatkowe 300 zł zainwestowane w jakościowy sprzęt zwróci się już po 10 000 km. Na wysokiej klasy instalacji oszczędza się po prostu więcej.

 

Spotykacie się Państwo z kierowcami aut napędzanych olejem napędowym czy benzyną, którzy w przeszłości jeździli na gazie i byli bardzo niezadowoleni?

Edytowane przez sylwekdm
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z instalacją na dobrych podzespołach ciężko będzię Ci się zmieścić w 2 tyś.

 

Miło, że tak szybko ktoś tutaj reaguje na zapytanie <piwko> . Co do wyceny, 2 tyś to powiedzmy " moje wyjściowe", chodziło mi raczej o informację o firmie która nie nabija w butelkę czyli np nie "kroi" klientów np 2,5 tyś za instalacje która jest oparta na "zabawkach" które ktoś inny wycenia np na 2,1 tyś. Sam montaż jak wiemy też odgrywa istotną rolę.Smutne to ale nie wszyscy przykładają się do wykonywanych usług. No i naprawy i regulacje servisowe , spotkałem się niejednokrotnie z opiniami kierowców którzy po decyzji montażu nowego LPG mieli problemy z doproszeniem się o servisowanie w momencie powstania usterki. Z łaską, odległe terminy przyjęcia samochodu do warsztatu itp.

 

Szczególnie cenne są dla mnie inf typu: "....mam to i to w swojej renacie, zamontowałem w firmie...., użytkuje już ...czas jaki? , i inf o ewentualnej współpracy servisowej."

 

Pozdrawiam :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!