Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

EDIT: ROZWIĄZANIE NA DOLE!

 

Dobry. Megane 1ph1, bez klimy, 4-stopniowy nawiew z obiegiem wewnętrznym. Od jakiegoś czasu walczę z nawiewem. Problem - nie działa, cisza na każdym biegu. Przez te kilkanaście dni odkąd nie działa, raz się włączył, działał przez całą jazdę, regulacja siły nawiewu była płynna. Od tego czasu cisza. Oczywiście wszystkie tematy już przeczytane od deski do deski. Co już zrobiłem:

- bezpieczniki sprawdzone

- silnik dmuchawy przesmarowany, obraca się kilkanaście obrotów bo obróceniu nim ręcznie

- bezpiecznik na opornicy ma przejście

- na wtyczce dmuchawy jest napięcie - około 11 na zgaszonym silniku i około 12.5 na odpalonym silniku

- dmuchawa po podłączeniu bezpośrednio do zasilacza 12V/2A obraca się, nie słychać tarcia itd

- dmuchawa obraca się również po wpięciu się w/w zasilaczem do opornicy - obraca się z taką samą prędkością, jak bezpośrednio z zasilacza

- na gnieździe silniczka klapy obiegu wewnętrznego napięcia są identyczne jak na dmuchawie

- rozebrałem panel regulacji - wygląda, że wszystko styka, płynnie przechodzi, nic, łącznie z pinami nie jest zaśniedziałe

- wszystkie wtyczki o drodze nie wyglądają źle, nic nie jest stopione / przepalone, nie są zaśniedziałe

 

Dodatkowo, zrobiłem eksperyment z podłączonym silniczkiem obiegu (wcześniej był odłączony ze względu na terkotanie, dobrze znany wszystkim pewnie problem). Wygląda to tak:

  • Napięcie na dmuchawie:
    • Z podłączonym silniczkiem zamykania obiegu:
      • Obieg zamknięty, biegi 1-4: 0.75V
      • Pozycja zero: 0.00V
      • Obieg otwarty, biegi 1-4: 1.25V
    • Bez silniczka obiegu:
      • Na każdym biegu, obieg otwarty i zamknięty: 11.5V
      • Pozycja zero: 0.00V
  • Napięcie na regulatorze klapy obiegu wewnętrznego - na płytce, wewnątrz układu tego regulatora - zawsze takie samo jak na dmuchawie - czyli obieg zamknięty ~0.7V, otwarty ~1.25V
  • Napięcie bezpośrednio na elektrycznym silniczku regulującym - zawsze 0.00V

Powtórzę jeszcze, że gdy złączę wszystko "na stole", czyli zasilacz -> opornica (oczywiście przez gniazdo) -> dmuchawa, to dmuchawa normalnie działa, nawet z tak małym prądem jak 2A.

 

Dodatkowo, nie wiem które przekaźniki odpowiadają za nawiew - może w nich leży problem?

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł, czemu mimo występowania napięcia i przejścia, całość nie chce działać w aucie? Wygląda to tak, jakby napięcie było, ale nie było prądu. Ma ktoś rozwiązanie na taki problem? Proszę podpowiedzieć, co można jeszcze sprawdzić.

 

Dzięki i pozdrawiam.

 

EDIT

Zabrałem się za to sam. Trzeba było wyjąć UCBIC. Czarna kostka, stopiony wtyk i prawie wylutowany pin wychodzący ze skzynki. Osobiście zrobiłem bokiem obejście - kabel przylutowany w miejsce pina, wyprowadzony od wewnątrz i przylutowany do obciętego kabla, który to miał swoje miejsce we wtyku stopione. Robota prosta, ale trzeba uważać na tą płytkę drukowaną. Przy okazji można popatrzeć i przelutować inne dziwne piny, ładnie je przeszlifować, następnie wtyczki i gniazdka przelecieć kontaktem.

Edytowane przez muskojat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!