Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ale o co chodzi...RX4 zawiódł..


gekonik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.To mój pierwszy raz pisania na takim forum i za jakieś błędy przepraszam.Pokrótce przedstawię mój problem z autkiem tj RX4.Może znajdzie się jakaś miła osoba i mi pomoże,doradzi co mam dalej z tym robić. W czasie jazdy po redukcji biegów z 4 na 3-kę poczułem że silnik stracił na chwilkę moc,obroty mu spadły a po chili moc wróciła i autko poszło,po zmianie na 4-kę sytuacja się powtórzyła z tą różnicą że po spadku mocy silnik na dosłownie chwileczkę wszedł na 3,5 tys obrotów a potem NAGLE na 7 tysi i ryczał jakbym go trzymał na pełnym gazie.Po wyłączeniu stacyjki o dziwo silnik dalej pracował na tych wysokich obrotach więc już byłem w szoku...W między czasie zauważyłem we wstecznym lusterku białą gęstą mgłę za sobą która zostawiam.Więc ogromny ryk silnika,biały obłok spalin i do tego brak możliwości wyłączenia motoru...Po wyłączeniu stacyjki brak wspomagania dodatkowo dołożył strachu..Zadusiłem silnik biegiem 2 po czym wypełzłem z autka i nieświadomy niczego OTWORZYŁEM MASKĘ <piwko> (wielki błąd,ale bałem się że coś tam się pali)Temperatura silnika była taka że płyn chłodzący opryskał mnie na szczęście bez jakiś powikłań,a silnik wyglądał jakbym go umył w gorącym oleju..Wtedy zauważyłem że na wskaźniku temperatury jest max.Poczekałem aż schłodzi się nieco po czym dolałem dynagel oraz olej i puściłem silnik aby się ustawić pod przyjazd lawety.Zrobiłem jakieś może 15 metrów po czym wyszedłem zobaczyć jak jest.Na ziemi były ślady od oleju tak jakby ktoś nim malował pędzlem.Wtedy też zauważyłem że z silnika mam wyrwaną rurkę w którą wchodzi bagnet-szukałem na forach to podobno jest odma olejowa,i sprawdzę dziś jak ona się ma tam trzymać,bo śrub do przykręcenia tam nie zauważyłem wygląda to tak jakby było to tam wprasowane,ale pewnie się mylę.Teraz autko stoi i zajmuje miejsce.A jest mi potrzebne.. :notacrook: Dlatego PROSZĘ pomóżcie...w ASO mi powiedzieli że koszt to prawdopodobnie 5-6 tysi bo pewnie silnik jest do kapitalki...Autko jest warte 11 a ja nie mam tyle na remont.Co mogę zrobić samemu aby przynajmniej sprawdzić co się stało..Dzięki i pozdowionka.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być "złym prorokiem" jednak spodziewam się wielkich kosztów naprawy.

Z opisu wynika, ze silnik po prostu zaczął się karmić olejem silnikowym zamiast ON. Z tego powodu miałeś problemy z jego wyłączeniem. Znalazł sobie inne źródło zasilania poza zaworem STOP, a że w dieslu zapłon jest samoczynny to odcięcie zasilania ze stacyjki nic nie dało.

Zassanie oleju do cylindrów, mogło nastąpić przez odmę, choć to mało prawdopodobne, jak też przez uszczelkę pod głowicą, albo przez turbosprężarkę. Z powyższego wynika, że jeśli nie masz odpowiednich wiadomości i możliwości (warsztat) to we własnym zakresie, poza pooglądaniem sobie silnika w agonii, nic z tym nie zrobisz.

I tak dobrze, że wpadłeś na pomysł by silnik zadusić na biegu, to jedyna metoda by uchronić go od niekontrolowanego przyrostu obrotów, co mogło się zakończyć jego kompletnym wykończeniem.

Zastanawia mnie po jakim czasie dolałeś tego brakującego płynu chłodniczego. Oby nie za szybko na jeszcze bardzo gorący silnik, gdyż mogło to spowodować dodatkowe szkody spowodowane szokiem termicznym dla bloku i pozostałych części chłodzonych cieczą.

Jeśli nie masz swojego zaufanego mechanika, który będzie wiedział co z tym zrobić, to skontaktuj się z Panem Andrzejem Groborzem. Na pewno coś zaradzi, jednak ruch u Niego wielki, bo to jeden z lepszych w okolicy Rybnika speców od "nafciaków"

(no chyba, ze nie o TEN Rybnik chodzi, jednak moim zdaniem, masz nieścisłości w profilu: "rybnik dolnoślaskie")

Tu namiary:

http://www.agdieselserwis.pl/

Ps. Nie zakupiłeś czasami tego RX-a z Niewiadomia <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.W odpowiedzi to autko jest kupione z komisu w Rybniku koło stacji BP na ul kotucza,zostało sprowadzone z Hiszpanii.Przed zakupem pojechałem do Auto Mentel aby mi go "przebadali" jaki on jest.Wyszło prawie wszystko pozytywnie za wyjątkiem paru powiedzmy drobiazgów.Ale odnośnie silnika wszystko miało być ok,i miałem jeszcze pohulać ładnych "parę" tysi km. Rzeczywistość okazała się brutalna..

Płyn jak i olej został dolany do schłodzonego silnika,może nie do zimnego,ale na 100% nie był gorący,wiem że jakbym to zrobił na gorącym to skutki byłyby tragiczne...

Dzisiaj udało mi się wbić tą tuleję od odmy,była nawet czysta,uruchomiłem też silnik,kopci na niebiesko i dość mocno,ale podobno to normalne gdy silnik zaciągnie olej.Chodził jakieś 5 minut-dłużej się bałem żebym czegoś nie zepsuł bardziej i sprawdziłem czy silnik reaguje na dodaniu gazu-reaguje,obroty się zwiększają.Po odkręceniu bagnetu jest mocne dmuchanie z otworu wlewu oleju,a tak ma podobno nie być..Awarią może być uszczelka pod głowicą-usłyszałem kolejne gdybanie..Tak czy inaczej nastawiam się na najgorsze,obym się mylił.Aha,jeszcze z dołu turbiny na wychodzącym wężu jest strasznie dużo mokrego oleju, nie wiem czy to coś znaczy,może to jednak tylko turbo nawaliło i obędzie się bez kapitalki silnika?

Dziękuję za namiary-z pewnością skorzystam.

Pozdrawiam.

A no tak-Rybnik to ten Śląski-przeoczenie..

Edytowane przez gekonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Ale odnośnie silnika wszystko miało być ok,i miałem jeszcze pohulać ładnych "parę" tysi km

Niestety do tego nikt nie wejdzie, nawet ASO i nie zagwarantuje, że silnik będzie sprawny i nie nastąpi awaria.

sprawdziłem czy silnik reaguje na dodaniu gazu-reaguje,obroty się zwiększają

Normalne. Przecież układ zasilania paliwem masz sprawny czyli pompa normalnie podaje ON na wtryskiwacze.

Awarią może być uszczelka pod głowicą-usłyszałem kolejne gdybanie..Tak czy inaczej nastawiam się na najgorsze,obym się mylił.Aha,jeszcze z dołu turbiny na wychodzącym wężu jest strasznie dużo mokrego oleju, nie wiem czy to coś znaczy,może to jednak tylko turbo nawaliło i obędzie się bez kapitalki silnika?

To też przypuszczam po opisie.

Gdyby okazało się, że to turbina to w Rybniku możesz szukać takiej po regeneracji na Ul. Mikołowskiej, na Paruszowcu, po prawej stronie, zaraz za mostem kolejowym za stacją BP, a przed światłami na Przemysłowej, jadąc od centrum w stronę Kamienia.

Tu orientacyjny link do miejsca, Mikołowska 82/84: http://mapa.targeo.pl/,18,18.56387,50.10112?l=e2b351ee9b58b03f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i po strachu. :notacrook: ..Okazała się turbina do wymiany,oraz filtr oleju,pasek oraz olej-4,30l całkowity koszt to- :) UWAGA!!!! :) :) 1,680 zł. Mogę polecić Pana który mi to naprawiał,jest naprawdę rzetelny i przede wszystkim wie co robi-zero ściemy i pitu pitu.JESTEŚMY Z ŻONĄ I DZIECIACZKAMI SZCZĘŚLIWI!!!!Pozdrawiam,jeżeli ktoś szuka fachowca od diesla w rejonie Rybnika mój [email protected] skieruję tam gdzie był mój RX4 i jest fajnie! <piwko> :)

Edytowane przez gekonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gekonik- a cóż to za tajemnice robisz???? Czyż nie po to jest to forum by bezinteresownie pomagać i dzielić się informacjami???? Wymagasz ukłonów, klękania i prośby o adres i numer telefonu???? Może jeszcze gratyfikacji za ujawnienie namiarów na fachowca oczekujesz ???? Nieładnie. <piwko>

Jest dział z polecanymi warsztatami, fachowcami i tam takie info powinno się znaleźć skoro jesteś w stanie polecić tego fachowca innym potrzebującym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien: Pewnie jeszcze w szoku jest, że zapłacił tylko jeden złoty i 68/100 <piwko> Może chce się teraz odkuć :notacrook:

1,680 zł.

Z tym polecaniem to bym troszkę poczekał. Trzeba chwilę pojeździć aby stwierdzić, że wszystko OK :) - oby tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!