Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Filtrów powietrza, kabinowy i paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie użytkowników Renault chciałem dwa słowa o wymianie filtra powietrza i kabinowego (klimy) w Scenic II. Bo miałem troszkę problemów a po co się męczyć na przyszłość.

1) zabieramy się do wyciągania filtrów bo w sklepie jak zwykle dali mi nie takie jak trzeba. Powietrza do DCI są 2 rodzaje a kabinowych 3 -ponoć hehe

a) aby wybebeszyć filtr powietrza :

- ściągamy plastikową osłonę za wycieraczką od strony kierowcy 3 nakrętki

- poniżej odkręcamy taką metalową część która jest widoczna po ściągnięciu plastiku 2

śruby ( na niej trzyma się uszczelka) i już widać jak na dłoni obudowę filtra powietrza

- odkręcamy delikatnie osłonę akumulatora i przechylamy na bok lub całkiem ściągamy

- mamy dojście do obudowy filtra 2 śrubki po bokach i cały wychodzi do góry ma kształt

lekko kopniętego trapezu (przynajmniej u mnie)

Składamy w odwrotnej kolejności. Cena filtra 33 zł.

 

2) Filtr kabinowy (szlak mnie trafił bo na stronie Filtrona się zalogowałem zobaczyłem że

jest gdzieś pod schowkiem- można szukać 2 lata i nie znajdziesz) tu dzięki koledze z

forum (NOWAK z góry dzięki) dowiedziałem się że jest za silnikiem. Hm myślę, chyba

głowa chłopa boli gdzie ten filtr nic tam nie ma, no ale jak rozebranie połowy auta nie

pomogło wracam do silnika. Biorę lampkę święcę i cóż za zdziwienie widać centralnie za

silnikiem klapkę i dwa zaczepy. Przesuwam i jest filterek. Tylko wcześniej należy

ściągnąć osłonę plastikową silnika. Wymiana po znalezieniu banalnie prosta. Oczywiście

w sklepie nie mieli takiego fajnego jak miałem oryginał Renault Veleo dostałem jakiś

obleśny zamiennik za 45 zł. Ale wszedł ładnie i git.

 

Zrobię zdjęcia wymienionych części to wrzucę dla potomnych. Myślę, że komuś się to przyda.

post-3036-1188033190_thumb.jpg

post-1-1188033190_thumb.jpg

post-1-1188033191_thumb.jpg

post-1-1188033192_thumb.jpg

post-1-1188033193_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baardo dobry opis. :D

Przyda mi się. Nebawem i mnie czeka wymiana wszystkich filtrów a do końca (pomimo wielu opisów i zdjęć) nie byłem pewienm jak to zrobić.

PS.

W necie zakupiłem komplet filtrów KNECHT (powietrza, kabinowy, oleju, paliwa) za 174zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No z takim opisem to ci ktorzy pokusza sie to wymieniac sami niebeda juz mieli klopotow!

Ale mam pytanko,licznik ktory odlicza wstecz kilometry do serwisu nieublagalnie zbliza sie do zera i pewnie cos za niedlugo zacznie swiecic i co wtedy?A ze niedawno wszystko powymienialem sam ,niemam wielkiej ochoty na spotkanie z serwisem.Gdzies tam kiedys czytalem na forum ze w MegII mozna to bylo zresetowac za pomoca przycisku wielofunkcyjnego od sterowania komputerkiem.Czy jest tez taki trik w Scenicu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie jestem po wymianie filtrów. Rzeczywiście nic trudnego.

Jedynym problemem może być odkrecenie dwóch wkrętów gwiazdkowych bezpośrednio skrecających obudowę filtra powietrza (przynajmniej w 1.9dci, 2004). Są nieco pochylone w dół i w ich odkręceniu przeszkadza komputer znajdujący się pomiędzy filterm a akumulatorem Ale odp. śrubokręt i odrobina cierpliwości wystarczą.

Włożyłem filtry Knechta:

- powietrza LX 957/3

- kabinowy LA 227

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!