Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II problem z dostaniem się do bezpieczników- światła dzienne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałem założyć światła do jazdy dziennej. Jednak napotkałem problem. Nie mogę postać się do bezpieczników, nie potrafię zdjąć osłony. Górna osłona jest chyba jednoczęściowa nie wiem gdzie są zatrzaski. Jest strasznie ciasno i może ktoś podpowie jak się tam dostać i który kabel jest od zapłonu. Niżej jest zdjęcie jak to wygląda Scenic II 2006r 1.6

post-18716-0-72659900-1309589146_thumb.jpg

Edytowane przez indus3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie szukaj w bezpiecznikach :notacrook: u mnie jest to zrobione tak że został znaleziony kabelek pod maską wychodzący już od bezpieczników z 12v po zapłonie :) do tego zwykły przekaźnik za 1,5 zł i trybi jak ta lala <piwko> tylko lepsze diodki muszę wymienić na lepsze bo słabe są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz mi powiedzieć który to kabel? ja tam rekę nie bardzo moge włozyć w tym momencie. Wie ktos jak to rozłozyć?

 

edit

 

Juz sobie poradziłem, podpiołem się bez rozkładania tej skrzynki. Wyciągnołem akumulator i odkręciłem jego podstawe i troszke ją przesunołem. W ten sposób miałem na tyle dostepu, aby włożyć tam rękę. Podpiołem się jak na zdjęciu, efekt jest taki że światła świecą od rozruchu silnika i gasną około 20-30sek po wyłączeniu silnika.

post-18716-0-24340800-1309617434_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...

odgrzeję kotleta...opiszę jak to u siebie rozwiązałem

Wymyśliłem sobie,że zamontuję inne światła dzienne jak mają wszystkie spotykane renówki, zakupiłem światła dzienne NSSC 510L, z kompletem okablowania W zestawie automat który po włączeniu świateł mijania przełącza tryb dzienny w tryb pozycyjnych RINGI.

Homologacje wybite na kloszu E4, RL, oraz A02 na pozycje-czas pokarze czy nie będzie z tym problemu. Wymiary: średnica 7cm z ramkami- 8cm lub 9cm, głębokość 6cm, zasilanie 12V 2x4W, jasność: 800LM.

thumb_hosting_zdjec_1415711938__333.jpg thumb_hosting_zdjec_1415712061__55.jpg

 

Początkowo był plan by kupić takie światła tyle, że z opcją halogenów,ale cena zaporowa więc wybrałem inne. Nie chciałem pozbywać się halogenów dlatego wybrałem inne miejsce montażu-obok w kratce.

Aby wszystko dobrze i w miarę dokładnie zamontować trzeba ściągnąć zderzak, jest to opisane także pominę, wycinamy część kratki dolnej, na szerokość ok 7,5 cm, i montujemy nasze światło. Z tyłu zderzaka od strony halogenów mamy gotowy otwór do którego możemy przykręcić mocowanie do świateł.

thumb_hosting_zdjec_1415712369__dsc_1728.jpg

 

Wiązkę poprowadziłem przy oryginalnej wiązce halogenów, by kable były w miarę uporządkowane.

Gdy mamy założone światła, zakładamy zderzak, koniec wiązki wyprowadzamy, przy lampie w stronę akumulatora.

Światła podpięte są pod bezpiecznik automatycznej skrzyni, jak na rysunku, wpiąłem w kostkę w PIN nr 10 przewód, aby mieć zasilanie po zapłonie.

thumb_hosting_zdjec_1415712684__1.jpg thumb_hosting_zdjec_1415712737__2.jpg

Po zdjęciu pokrywy bezpieczników bez problemu da się wyjąc wtyczkę i włożyć brakujący przewód w kostkę, akurat miałem kilka zakończonych odpowiednią końcówką.

Do wyprowadzonego przewodu ze skrzynki przylutowałem czerwony kabel, wiązki świateł dziennych, w instrukcji napisane było by żółty przewód podłączyć pod światła pozycyjne (dotychczas lutowałem ten przewód pod światła mijania, ale skoro działa więc tak ma być ), więc dolutowałem go do niebieskiego przewodu z postojówek.

thumb_hosting_zdjec_1415712879__dsc_1732.jpg

 

Pozostało podpiąć tylko czarny przewód masowy do akumulatora.

Światła działają w automacie, steruje tym czujnik zmierzchu, także jak jest widno światła mijania są wyłączone, a świecą się dzienne, a jak czujnik zadziała dzienne gasną, a zapalają się pozycyjne -ringi, oraz światła mijania.

thumb_hosting_zdjec_1415713154__dsc_1733.jpg thumb_hosting_zdjec_1415713273__dsc_1734.jpg thumb_hosting_zdjec_1415713374__dsc_1735.jpg

 

Światła są schowane w zderzak a na zewnątrz wystaje tylko ramka, myślę, że wyszło ciekawie.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł bardzo fajny, tylko ja bym zamontował, na takim poziomie jak są halogeny i trochę bliżej nich. Ale pomysł naprawdę godny polecenia :)

 

Dodano: 11 lis 2014 - 19:08

teraz się przyjrzałem, że było by trudno te kratki tak wyciąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie trzeba by kombinować z cięciem kratki, a to już za duża rzeźba, robiłem parę symulacji ich umiejscowienia i ta wydawała mi się najlepsza, aby zachować dolną linię zderzaka, nawet nie myślałem, że z okrągłymi jest tyle roboty, przy podłużnych światłach robota ekspresowa, jednak nie chciałem mieć takich jak co drugi Scenic w kraju.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!