Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dymienie i pobór oleju


lokigno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy temat więc jak bym cośnie tak napisał to proszę o wyrozumiałość, ale do sedna. Od 3 tygodni jestem posiadaczem Renault Megane Scenic z 1997 r. poj. 2000 cm3 8V, tydzień temu pojawił się problem, mianowicie samochód zaczął dymić. Na zimnym silniku przy odpalaniu aż tak bardzo nie dymi, i na wolnych obrotach niby też nie jest źle, jednak po rozgrzaniu po dodaniu gazu i podczas jazdy dymi z rury raczej na niebiesko i czuć jakby spalony olej (moje odczucie). Chcę jednak zaznaczyć że auto jak dla mnie ma moc jedzie się dobrze nic nie szarpie, rozpędziłem sie bez problemu do 140 km/h, wycieków nie widzę, na bagnecie trochę za krótko żeby sprawdzić czy ubywa. Proszę o podpowiedzi co mogę jeszcze sprawdzić i podpowiedź czy to pierścienie uszczelniacze i jaki ewentualnie zbliżony byłby koszt naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj pomiar kompresji z próbą olejową i to da informacje co szwankuje (pierścienie, czy uszczelniacze).

Na początek sprawdź ile oleju auto bierze na 1000 km.

Remont silnika zamyka się w kosztach 1500-2000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak puszcza Ci niebieski dymek i czuć przepalonym olejem to znaczy że ma apetyt na olej,co jest oznaką że by mu sie przydało pierścionki wymienić.A widze że masz tak jak i ja 200 patoli pokonanych .Ja jak mojemu dam w ,,dupe'' to też lekko na niebiesko czadzi. <piwko>

Zrób tak uzupełnij mu stan oleju i zaznacz i jeździj i co jakiś czas lukaj na bagnet i będziesz widział jak bardzo lubi olej .

Edytowane przez mariusz325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle kosztuje remont na dobrych częściach.

Żeby nie być gołosłownym już coś takiego podliczałem dla 1,4/1,6 8V, teraz to samo dla silnika 2,0 8V.

Wyliczenia:

- pierścienie Goetze 40x4=160 zł

- komplet panewek Glyco 150 zł

- uszczelniacz wału korbowego Elring 70 zł

- śruby głowicy Elring 70 zł

- kompletny zestaw uszczelek głowicy Elring 320 zł

- uszczelka kolektora dolotowego Ajusa 30 zł

- uszczelka kolektora wydechowego Elring 50 zł

- uszczelka miski olejowej Elring 40 zł

- pasek rozrządu Dayco 80 zł

- rolka napinacza SKF 120 zł

- pompa wody HEPU 140 zł

- filtr oleju Knecht 20 zł

- olej 10W40 4l 80 zł

- płyn do chłodnicy Borygo 5l 50 zł

- obróbka głowicy 100 zł

- obróbka cylindrów 100 zł

- razem bez robocizny mechanika 1580 zł.

Napisz może na czym zaoszczędzić i podaj w jakiej sumie może się zamknąć remont z robocizną.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pomiar kompresji mechanik mi zrobi czy na ASO muszę jechać? A i jeszcze jedno co to jest ta próba olejowa?

A i jeszcze jedno jaki mam dolać teraz olej?

Kurde sory że tak na raty ale jeszcze jeden może wazny fakty jest też instalacja LPG w samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar kompresji zrobi Ci każdy dobry mechanik, który ma sprzęt do tego.

Próba olejowa, to pomiar kompresji z olejem wtryśniętym do cylindra.

Mając wartości kompresji z i bez oleju można stwierdzić, którędy olej dostaje się do komory spalania (uszczelniacze czy pierścienie).

Dolej taki olej, jakim teraz auto jest zalane (poprzedni właściciel na pewno będzie wiedział).

Jeżeli nie wiesz jaki, to najbezpieczniejszy będzie jakiś półsyntetyk 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się dokładniej przyjżałem porannemu odpaleniu i tak na początku z 3 sek bez dymku, później z 5 sek. z dymkiem dość intensywnym a później już delikatne dymienie. Byłem u jednego mechanika to mi powiedział że normalne mierzenie kompresji nie ma sensu bo jeżeli są przedmuchy to olej z silnika go i tak uszczelni ale jutro jadę do innego zobaczę co on mi powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika, jak nie wie po co się robi pomiar kompresji.

Wsadź palec w rurę wydechową i sprawdź czy jest tam mocno tłusty nalot.

To też daje pewien pogląd na to czy silnik spala olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzałem palec w rurę jak by to nie brzmiało i w sumie niby jakiegoś tłustego nalotu nie czuje może głębiej wsadzę jutro jakiś śrubokręt. Ale z tą mocą to się trochę zawiodłem liczyłem że ma pierścienie mają wpływ na spadek mocy a tak to chyba niezły remoncik się szykuje.

 

A i jeszcze jedno jak odkęce wlew oleju to w tej komorze taki ciemny nalot jest nawet na tych panewkach czy tam wałku nie znam się dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!