Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wylewa mi się intensywnie płyn chłodzący spod tego koła

 

wyciek.jpg

 

Przewertowałem wiele serwisuwek, ale nie wiem co to jest. Pompa wodna?

No i najważniejsze - powód silnego wycieku - po ok. 8h nie ma płynu w silniku!

Zapewne sam nic nie zrobię - czeka mnie wizyta u mechanika,

ale nie wiem co ma naprawić.

 

Czy tego typy naprawy mogą być kosztowne?

..

Edytowane przez MZ2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil - zrobione. Dzięki za info.

 

Wróciłem od samochodu, mały sukces - naprawione, po "rekonstrukcji" plastików

dwa elektr. napędy podnoszenia szyb (pr. przód i tył padły zimą) - wiadomo upały.

Mam klimatyzację... ale od przybytku głowa nie boli...

 

Wracając do wycieku, jeżeli to pompa - zastanawia mnie - przyczyna.

 

To nie dzieje się od razu. Zauważyłem stały wzrost temperatury, a przy próbie

uzupełnienia płynu, ze zbiorniczka wylewa się on na zewnątrz.

Po chwili spadek poziomu i wtedy uzupełnienie. I tak w kółko...

Pomyślałem o termostacie - nowy, wymiana - bez większych zmian.

Wywaliłem go, zostawiając tylko pierścień stalowy z gumą, temp. nienaturalnie

niska, po przejechaniu ok. 40 km, temp w górę... brak płynu.

 

I tu pytanie

1- czy niewłaściwie działający termostat, np. "nienormalnie" zamknięty

mógłby powodować zagotowywanie płynu w silniku i w konsekwencji rozszczelnienie pompy?

 

2 Zużyte uszczelnienia? Tak po prostu, ze starości...

 

Wiąże się to z wymianą rozrządy.

Naprawa pompy i do tego naprawa rozrządu?

Masakra - koszty mniej-więcej...

Edytowane przez MZ2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem stały wzrost temperatury, a przy próbie uzupełnienia płynu, ze zbiorniczka wylewa się on na zewnątrz.

To może wskazywać na strzeloną uszczelkę pod głowicą. :applause:

Ad1) Pośrednio tak, ale zwykle uszczelka pod głowicą prędzej siada. W konsekwencji może dojść do rozszczelnienia na pompie.

Ad2) Teoretycznie tak, w praktyce może popuszczać na uszczelce pompy jak na wałku pompy.

Ad3) Nie mam pojęcia, zwykle robocizna to od 150-300 zł + koszty części.

 

Zobacz czy przy dodawaniu gazu czasem nie dymi na biało i czy w układzie chłodzenia, w płynie nie ma śladów oleju?

To między innymi wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Poczytaj sobie na forum o takich przypadkach, nie będę ich tu przepisywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wody w oleju nie ma, 100%.

Ale koszty bolą... i to w wakacje...

 

Dzięki za podpowiedzi - wizyta w serwisie nieunikniona ;-(.

..

 

Naprawa "U Pana Józefa":

- wymiana pompy na nową

- wymiana paska rozrządu i napinacza na nowe

- wymiana płynu chłodzącego

- dodatkowo wymiana uszczelki pod kapą zaworową na stalową

i regulacja zaworów (v8)

= 530 zł (części + robocizna).

..

 

Nie kapie, nie piszczy, nie przegrzewa się silnik, który pracuje idealnie.

..

Edytowane przez MZ2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!