Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCe wrażenia z użytkowania


grzes74

Rekomendowane odpowiedzi

czytam o Waszych spalaniach i... trochę zazdroszczę, ale

pisałem już o jednorazowym niskim spalaniu, niestety, to był wyjątek, postawiłem jednak na jakość jazdy nie oszczędność.... w mieście ok 10,5 przy klimie (chyba norma), w trasie 4 osoby i bagaże ok 8,7l/100, ale jaka frajda, możliwość wyprzedzenia przy dużej prędkości, odczuwalne przyspieszenie przy prędkości powyżej 150km/h, wiecie o czym piszę, ten silnik tak ma, a najlepiej doceni to ktoś, kto jeździł kiedyś zwykłym 1,4, np 80-90 KM, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pozwolę sobie się przyłączyć. Ostatnio auto dojeździło prawie do 20kkm, więc postanowiłem je sprawdzić pod kątem spalania. Trasa Dom-Wakacje_Nad_Bałtykiem-Dom (~1500km głównie po autostradach, w tym niemieckich), średnia prędkość 103km/h na całej trasie, w tym jazda po autostradach, gdzie niespecjalnie zdejmowałem nogę z gazu, 140-150km/h zwykle na liczniku było, poza miejscami ograniczeń oraz robót drogowych). Średnie spalanie wyszło 9.5l/100km. Były też spore fragmenty tej trasy po Niemczech przejechane z tempomatem ustawionym na 140km/h.

 

Potem odwoziłem dzieciaki do babci, trasa bez mała 1000km przejechana tylko po Polsce ze średnią prędkością 71km/h. Spalanie wyszło 6.7l/100km, z tym że nie ukrywam, iż starałem się sprawdzić ile spali, jeśli nie będę cisnął na siłę, dlatego zwykle jechałem 90-110km/h (bardzo długie fragmenty), ale jak to na trasie w Polsce w okresie żniw - a tu kombajn na drodze, a tam ciągnik, a tu korek, a tam ruch wahadłowy. Generalnie na pewno zawalidrogą nie byłem i nie wlokłem się za TIR-ami (mam na nie alergię, dlatego zwykle wyprzedzam przy pierwszej nadarzającej się okazji), jednak szaleństwa zdecydowanie nie było. W aucie 2 dorosłych i dwójka dzieci (9 i 11 lat) plus bagaże dzieci na miesiąc (2 spore torby).

 

Jak widać z powyższego, ten silnik niekoniecznie dużo pali, trzeba tylko unikać popędzania go - przy podobnej prędkości na trasie w Polsce może palić albo 7 albo 9, pewnie to sami widzicie. Ja po prostu starałem się robić tak, aby być blisko tej 7, a nie 9...

Edytowane przez m@riobros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odczuwalne przyspieszenie przy prędkości powyżej 150km/h, wiecie o czym piszę

 

Z tego co wiem licznikowe osiągnięcie vmax, katalogowego - nie stanowi dla tego egzemplarza żadnego problemu. Tak że pod względem wigoru nie ma zastrzeżeń.

Trochę jeździłem różnymi i wiem, że nie zawsze te katalogowe dane są łatwo osiągalne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich posiadających ten silniczek z doładowaniem

 

Spalanie jest duże, ale radość z jazdy bezcenna. Jak grzejesz 180-210km/h to nie patrzysz na spalanie.

Na autostradzie walimy do 200 km/h. BAJKA, nikt nam nie podskoczy. Auto jest cały czas zdolne do przyspieszania. Firmowe Mondeo, Passaty i jakieś Śkodówki odpadały.

Reasumując.

Mając taki silnik nie mamy żadnych kompleksów.

Trzeba mieć CB żeby wiedzieć co dzieje się na trasie... szkoda płacić.

ten silnik jest do jazdy , a nie do zabawy.

 

RADOŚĆ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiadacie panowie jakieś dziwne rzeczy, ja zrozumiałem stesa inaczej, 1,4 tce to przyjemność przyspieszania, wyprzedzania, samej jazdy, nie chodzi o to czy jedziesz 80, czy 120, czy 200 km/h, ten silnik po prostu sprawia zarąbistą przyjemność z jazdy i tyle,

zdrowy rozsądek to inna sprawa, anteny cb jeżdżą nawet na matizach,

kolega chciał się pochwalić swoimi odczuciami z jazdy ( całkowicie Go popieram) i tyle, po co krytykować, samochód jest mocny (droższy niż 1,6, ale warto było) i tyle

 

Z tego co wiem licznikowe osiągnięcie vmax, katalogowego - nie stanowi dla tego egzemplarza żadnego problemu. Tak że pod względem wigoru nie ma zastrzeżeń.

Trochę jeździłem różnymi i wiem, że nie zawsze te katalogowe dane są łatwo osiągalne..

nie chodzi mi o max prędkość, tylko odczucie przyspieszenia na 6 biegu, przy dużej prędkości

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jego odczucia jazdy to jedna sprawa. Drugą sprawą jest narażanie życia innych jazdą 180-210 km/h na autostradzie, gdzie mamy ograniczenie prędkości do 140km/h. Nie będę tolerował takich postów i głośno i z pełną premedytacją będę je negował i obgadywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam miałem do wyboru 1.4 tce i 1.6. Wybrałem ten drugi. Nie ze względu na kasę. Na pierwsze auto nic lepszego mi nie potrzeba. Mniejsza ochota do szaleństw. A jak trzeba to nie takie auta się wyprzedza. Przy okazji stałe średnie spalanie na poziomie 7 litrów z klimą.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chodzi o odpowiedź w temacie to dopiszę , że byłem w czwartek w Gdańsku. Jechaliśmy na koncert J.L. więc było nas 4 osoby średnio po 80 kg i trochę bagażu. W sumie w dwie strony wyszło 1000 km z czego wiadomo około 300 nową autostradą od Torunia. Jakie wrażenia z jazdy.

Przedewszystkim jak na taką trasę i ogólnie ujmując nasze Polske drogi to zauważyłem, że nie odczuwa się po takiej trasie zmęczenia. Auto jest napewno komfortowe( klimatronik chodził przez całą drogę)i duże dlatego jechaliśmy naprawdę wygodnie i przyjemnie. Co do silnika 1,4 TCe to na codzień jest super i na drogach lokalnych też. Jednak jadąc we cztery dorosłe osoby czuje się brak ze 20 - 30 KM pod maską. Jadąc natomiast autostradą ( był silny wiatr) to osiągnięcie 180 km/h trochę trwało i przypominało raczej wyciskanie ostatnich potów niż próbę sprawnego przyspieszenia. Prędkości max nie testowałem ze względu na wspomniany wiatr. Auto jest wysokie i naprawdę trzeba trzymać mocno kierownicę na autostradzie. Realna i przyjemna prędkość autostradowa dla tego auta to 130km/h. Potem to już mamy obroty powyżej 4000 i trochę zaczyna szumieć wiatr ( znowu doskwiera wysokość auta i powierzchnia czołowa). Natomiast spalanie z całej trasy wyszło 9L/100km. Trochę dużo :D Przy czym na drogach lokalnych wyjdzie około 8,0 - 8,5 a na autostradzie jakieś 10 do 11L. Nie jest to auto ( przynajmniej z tym silnikiem) do pokonywanie dużych odległości w szybkim tempie. Skrzynia jest za krótka ( przy dłóższych przełożeniach Scenic byłby jeszcze słabszy)a wtedy przy 140 - 150 km/h benzyna z baku znika jakby w zbiorniku była dziura !

Ale ogólnie auto jest napewno wygodne i komfortowe. Sądzę , że dobrym wyborem byłby diesel 130 KM z jakimś chipem na 160 - 170KM. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!