Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekaźniki?


Rekomendowane odpowiedzi

mam megane 97 przed liftem. Może i przekaźniki są w UCH ale ja mam je nad bezpiecznikami i z boku centralkę imo. Nic więcej. na pewno tak było fabrycznie, nic nie rzeźbione. Zresztą po co mi to UCH, wszystkim sterują przekaźniki a centralny ma z kluczyka bez podczerwieni czy radiówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą po co mi to UCH, wszystkim sterują przekaźniki a centralny ma z kluczyka bez podczerwieni czy radiówki.

Bo tak sobie to wymyślono. W takim 125p do kierunkowskazów miałeś osobne pudełeczko (przerywacz) i do czasowej pracy wycieraczek też, tutaj masz to wszystko, i różne inne rzeczy (zależne od wyposażenia), w jednym urządzeniu (UCH).

Projektanci dzisiaj jak by mogli to pewnie najchętniej cały komputer sterujący upchnęli by w 1 module, aby w razie nawet małej awarii, naprawa mogła się odbyć tylko poprzez wymianę całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim 125p

Taki moduł był stosowany również w Polonezach po 95'. Nie ma tam już typowych przerywaczy, ale za elektrykę odpowiada coś w rodzaju UHC tylko mniej zaawansowane.

Jak wyrzucisz UHC stracisz sterowanie światłami (stop, wsteczne, kierunki, awaryjne, przednie), nie będzie CZ, oświetlenia kabiny, wycieraczek, podnoszenia szyb i jeszcze kilku innych elementów. Poza tym to nie tylko przekaźniki, tak też jest jakaś szczątkowa elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeszukując internet można natknąć się na niezły bałagan. Jedni nazywają to BSI inni UCH, UHC czy UC BIC. W każdym razie ja tego czegoś nie mam, a jednak wszystko to co piszesz czyli szyby światła i centralny działają bez zarzutu.

Nie ma ŻADNEJ szczątkowej elektroniki. Tylko kilka przekaźników.

 

mariusz325 czyli masz UCH. najlepiej to wyciągnij, nieodłanczając wtyczek (jak się da) i włączaj po kolei co w aucie jest tylko elektryczne i zobaczysz czy się dzieje coś niepokojącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj bardzo powoli włączyć kierunek jeden, potem drugi. i słuchaj czy jak tak pomału jedziesz manetką na dół np czy ci nie charczy.

 

 

Edit:

To jednak nie powinno być to bo piszesz, że jak wchodzisz. Więc musi to być coś co teoretycznie ma zasilanie bez kluczyka, np przekaźnik oświetlenia wewnętrznego jeśli taki istnieje - musisz poszukać w schematach.

 

Ewentualnie coś dostaje niepowołane napięcie, wtedy mogłoby być to coś innego.

Pooglądaj wiązki, kable czy nic nie rzeźbione i wygląda na fabryczne.

Edytowane przez kolo196
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!