Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie mojej megany


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Widzialem na forum kilka podobnych tematów, ale mój przypadek jest troche inny, tzn. podczas jazdy gdy obroty silnika wynoszą mniej więcej 2750-3250obr/min w kabinie rozlega się dziwne buczenie, które jest dość głośne. Dziwne jest to, ze występuje ono tylko w tym zakresie obrotów. O co z tym chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coż.miałem założyc nowy temat, ale pozwolę sobie rozwiną tem watek;

"buczenie" mojego auta pojawia sie już w okolicach "nieskiej" dwójki i jest dosyc głośne.... chyba czuje do tego lekki spadek mocy.byłoby oczywiste że to wydech, bo auto ma juz ponad 5 lat a w wydechu nic nie było wymieniane, ale dzwięk o dziwo nie wydobywa sie momencie wciskania gazu tylko jak by nastepuje "sekundę" po i w momencie oidpuszczenia gazu i spadku obrotów powoli cichnie. Lada dzień pojade na kanał zeby to sprawdzic, ale nie wydaje mi sie ze to wydech bo dzwięk nie jest "basowy"...pametem jak stopniowo urywał mi sie tłumik w lagunie i dzwiek ten w samym brzmieniu i oznakach bardzo sie rózni...

 

przez chilke myslałaem ze to jakas częśc aerodynamiczna, jakaś listwa sie odczepiła itp, ale dzwiek ten bezposrednio związany jest z predkością oborrotowa, wiec może i nieszczelności wydechu..

ogolnie ma sie wrazenie że ten dźwiek "wyprzedza" auto (trudno jest opisac dzwiek przy uzyciu słów wiec wybaczcie prosze frazeologizmy których tu uzywam)...

 

czekam na opinie i rady..

pzdr

 

[ Dodano: 2007-09-04, 19:52 ]

dziś usterka zweryfikowana i naprawiona; łożysko tył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wczoraj kupiłem Megane Classic z 1998r. Także w niej słychać buczenie od 2500 do 3000 obrotów. Poprzedni właściciel mówił że Meganki są głośne i idzie sie przyzwyczaić. Podejrzewam tłumik ale facet niedawno wymieniał jakiś tłumik i nie sądze żeby było to od tego. Łożysko na którymkolwiek kole też raczej nie bo co mają obroty silnika do łożyska. Sam już nie wiem. Może ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenie w takiej sprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W mojej megi też buczy w okolicach 3000obr/min. Wymieniłem cały tłumnik, sprawdziłem kolektor wydechowy czy nie ma pęknięć i dalej to samo. Zostaje chyba jeszcze katalizator, który może być przypchany (jazda na LPG), ale narazie to drogi interes. Mam jeszcze jeden pomysł: Szukam na szrocie starego kolektora wydechowego i chce dospawać w miejscu katalizatora zwykłą rurę i wtedy okaże się czy to jego wina. Oczywiści dam znać czy są jakieś efekty.

Jak ktoś zwalczy buczenie w swojej reni to niech da znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakbym zamiast katalizatora wstawił tam jakiś tłumik lub rurę to czy sonda lambda nie zacznie wariować? Nie chcę żeby jeden problem zamienił się w inny. Moja renia ma gaz od 2004 roku więc chyba jazda na gazie 3 lata nie sprawiła że od razu się katalizator zapchał. W końcu 500 zł drogą nie chodzi (ok. tyle kosztuje nowy nie orginalny) a jak się okaże nie to no to klops.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznik wygląda na prawie nowy. Auto mam od kilku dni więc nie wiem czy nie był przypadkiem wymieniany. Teraz mam inny problem. Jak jest zimna to nie chce mi zapalić ani na benzynie ani na gazie. Dopiero po kilku minutach męczenia rozrusznika załapuje i potem już dobrze zapala. Ale odpowiedzi poszukam na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam łacznik zaraz za kolektorem kilka cm od katalizatora, efekt był taki jakbym traktorem jechał :-x tylko szybciej.

U Ciebie bronius pewnie jest pod podłogą, za katalizatorem więc efekty słuchowe mogą być inne :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i przepatrzyłem swoja brykę u mechaników różnej maści i większość z nich jest zdania że to coś z tłumikiem. Może mają rację gdyż moja Megi nie ma wstawionego środkowego tłumika tylko strumienicę firmy Bosal. Podobno to przez tą strumienicę jest takie buczenie. Przy okazji szukania usterki wymieniono mi pękniętą poduszkę silnika, naprawiono cieknący przewód paliwowy, dolano oleju do skrzyni biegów i naciągnięto pasek alternatora. Odzywa sie też lewe tylne łożysko ale dopiero ledwo je słychać więc wymienię go w przyszłym miesiącu. Wracając do tematu to mam pytanie. Czy ktoś z was miał już do czynienia z tłumikami firmy Bosal? Konkretnie chodzi mi o tą strumienicę. Czy to może być przyczyna moich problemów? Podobno Bosal to firma produkująca sportowe tłumiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!