Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria Megane I Coupe Coach


RudaRoxa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

3 tyg. temu zakupiłam autko Renault Megane I Coupe Coach, rocz. 1998, silnik 1.6e, wersja RN z klimą. Wszystko jak dotąd sprawowało się super, żadnych stuków czy wycieków. Nagle dzisiaj po zaparkowaniu na parkingu hipermarketu( w pełnym słońcu), kiedy to po pobycie w sklepie około 20 minut chciałam odpalić auto, próba nie powiodła się. Wyglądało to tak, że rozrusznik działał, auto kręciło, ale nie chciało zapalić( na pewno to nie problem a akumlatorem). Po kilku powtórzeniach odpaliłam auto lecz dosłownie chodziło jak maluch, turkotało przy niskich obrotach, kiedy dodawałam gazu turkotanie ustawało, lecz przy spadaniu obrotów i wyrównaniu do 500 turkotanie wracało, przy jeździe auto bardzo wolno nabierało prędkości, nawet przy wciśnięciu gazu na maxa. Auto dosyć się trzęsło, do tej pory nie było takich problemów. Po przeczyszczeniu świec i przewodów, praca samochodu wróciła do tej sprzed awarii. Przejechałam 5 km i znowu to samo. I moje pytanie: co jest autu? Czy to mogą być świece zapłonowe, cewki przy świecach(w tym modelu sztuk dwie) a może coś z przewodami od świec? Proszę o pomoc. Dodam, iż w aucie póki co nic nie robiłam - ani rozrządu ani nie wymieniałam żadnych filtrów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na dobra sprawę to może być wszystko :applause: ale na pewno jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane świece i kable to na pewno możesz wymienić a to nie zaszkodzi a jak już to pomoże , zobacz jak wyglądają świece jakie mają przerwy jaki kolor , filtr powietrza też możesz wymienić to bardzo niski koszt , mi to wygląda na coś z iskra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak tak turkotało to były bardzo słabe obroty bliżej 500 niż 1000. Świece wymienię tylko zastanawiam się czy to przypadkiem nie cewka, podobno to częsta awaria w megankach tego typu.

 

Dziwna sprawa, ponieważ dzisiaj odpaliłam auto i wszystko było w porządku. Przejechałam około 2 km, odstawiłam auto na parking. Po 20 minutach ponownie odpaliłam auto i zaczęło się dziać to samo, co wcześniej. Jakieś pomysły co to może być? Prócz świec i przewodów itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie :applause: silniczek krokowy odpowiada za wolne obroty, a u ciebie dodatkowo występuje brak mocy więc to raczej odpada. Co do przepływomierza to go nie masz. Ja bym raczej stawiał na cewki, albo przewody zapłonowe, ewentualnie lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wolnych obrotach po dodaniu i puszczeniu gazu obroty wracają do normalnych czy dalej za niskie? powodem tego może być zawieszenie się silniczka krokowego. Ale także stawiałbym na sondę. Miałem nie dawno podobnie z resztą możesz zobaczyć sobie mój post ''dziwne objawy w megane 1,6'' :applause: podpinałaś pod kompa? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!