Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działają wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po długiej przerwie od problemów z Megi...

Wsiadam dzisiaj do samochodu, żeby zawieść mamę do pracy, bo pada mocny deszcz. Samochód elegancko odpalil, chce włączyć wycieraczki... no i na chęciach sie skończyło. Dodam, ze wczoraj w ulewie sprawowały się bez zarzutu. Oczywiście baaaaardzo długo czekałem, aż możne załącza, no ale nie załączyły. Jedynie na chwile włączyła się tylna wycieraczka na bardzo wysokiej prędkości. Czy to możne być wina zamoczonego modułu sterownika (nie wiem jak się to nazywa) przy akumulatorze w podszybiu? Bo sprawdzałem i jest cały mokry, coś musi być nieszczelne bo cieknie tam woda. Z góry dziękuje za szybka pomoc bo miałem dziś jechać do mechanika z tłumikiem, bo chyba po raz 3 w ciągu 3 lat się urwał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przepalił się bezpiecznik w tej skrzynce to wycieraczki działać nie będą,bodajże przedostatni bezpiecznik ,w ksiązce Sam naprawiamjest opis :applause:

dsc00025ys.jpg

skrzynkaz.jpg

 

tą skrzynkę lepiej zabezpieczyć przed wilgocią i udrożnic odpływ wody,bo może jest zapchany,a woda niestety zawsze tam będzie .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem 2 ostatnie bezpieczniki i dziala :applause: Ale w trakcie jazdy nie bylo wycieraczek i kierunkowskazow. Po jakichs 30 minutach dzialalo juz dobrze i nic sie nie dzialo. Jak myslicie co to moze byc? Moglby ktos pokazac jakis przyklad zabezpieczenia tej skrzynki przed woda i wilgocia?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

 

P_r_z_e_m_o

 

 

Dodano: 30 Jul 2011 - 18:04

Problem niestety się ponawia. Wymieniłem wszystkie bezpieczniki i 90% czasu działają zarówno kierunkowskazy jak i wycieraczki. Jednak od czasu do czasu nie wiedzieć czemu nie działają. Ma ktoś jakieś pomysły? Może zaśniedziały te wtyczki? Proszę o szybką poradę, bo będę sprzedawał swoją Megane i chciałbym ją zrobić na cacuszko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Niestety kierunkowskazy i wycieraczki po 1,5 miesięcznym okresie spokoju znowu przestały działać na 1 dzień. Żeby było śmieszniej dziś działają normalnie. Byłem u elektryka i powiedział, że to na 90% moduł BSI. Ogólnie wystraszył mnie, bo powiedział, że to duże koszta itd.

Czy moduł BSI to rzecz pokazana na tym zdjęciu?

http://imageshack.us/photo/my-images/18/imag0025pn.jpg/

Jeśli tak to byłbym uratowany, bo mam w domu drugi taki moduł z usuniętym immobiliserem (powinien się przyuczyć).

Proszę o pomoc, bo Megi doprowadza mnie do szaleństwa jak każda prawdziwa kobieta :)

 

Zgodnie z regulaminem dodawania zdjęć fotki mają się wyświetlać na forum, popraw lik do zdjęcia.

 

Dodano: 12 lis 2011 - 09:29

Panowie proszę o pomoc, bo jestem załamany... Po 2 miesiącach, gdy wszystko było OK wycieraczki i kierunkowskazy znowu nie działają(samochód bez trudu odpala) Co to u licha może być? Ogrzewanie tylnej szyby również nie działa (wnioskuję po tym, że nie zapala się kontrolka). Reszta świateł działa OK (normalnie pokazują się też na tablicy rozdzielczej). Dmuchawa również OK. Dodam, że awaryjne też nie działają... Byłem u elektryka i coś mówił o rozwalonym BSI. Ma ktoś podobne doświadczenie? Proszę o każdą radę, bo w moim mieście raczej nikt nie jest w stanie mi pomóc...

 

Dodano: 12 lis 2011 - 11:25

Aktualizacja: Osuszyłem skrzynkę bezpieczników w podszybiu, poprawiłem bezpiecznik i kierunkowskazy przez chwilę dobrze działały. Teraz świecą ciągłym światłem. Słyszałem, że jeśli chciałbym wymienić tą skrzynkę to samochód by nie zapalał. Czy to prawda? Wcześniej zaobserwowałem, że woda kapie dokładnie na ten przedostatni bezpiecznik odpowiedzialny za wycieraczki i kierunkowskazy. Można to jakoś wyjąc i wyczyścić? Proszę o pomoc.

Edytowane przez knq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli woda tam kapie, to jest nie ciekawie.

Najlepiej wyjmij całe UCH i w domu porządnie wysusz.

Zalep czymś dziurę, którą leci woda, albo przyklej jakiś plastik nad UCH we wnęce, żeby na niego nie leciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika. Popatrzył, popatrzył i stwierdził, że to najprawdopodobniej przekaźnik w kolumnie kierownicy i przerywacz czy jak to tam się nazywa. Jak myślicie, jest to możliwe? Czy wymienione części są drogie?

uchw.th.jpg

 

Czy to co jest w czerwonym kółku to jest UCH? Przepraszam, że się tak motam, ale już głupieję. Jeśli tak to mam w domu drugi taki działający moduł ze zdjętym immobiliserem.

Edytowane przez knq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w czerwonym kółku, to komputer od silnika.

UCH jest zamontowany razem ze skrzynką bezpieczników, przy lewym kolanie kierowcy.

Całkiem możliwe, że jest to włącznik, ale musisz uważać, bo są włączniki Valeo i Lucasa, które nie są wzajemnie zamienne.

Valeo są bez problemu dostępne, tak samo jak ich zamienniki.

Przełączniki Lucasa są trudno dostępne i praktycznie nie ma zamienników.

Najczęściej się po prostu nadpalają styki w przełączniku.

Jeżeli masz wersje rozbieralną przełącznika, to można go spróbować przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zacząłem pisać to fotki jeszcze nie było (wiem, zeszło się) :D

Trochę dziwne, szczerze mówiąc, że zalanie komputera silnika wpływa akurat tylko na wycieraczki. Raczej trzeba zbadać, jak piszesz, manetkę i ewentualnie jeszcze czy same złącze przy silniku nie jest zaśniedziałe czy coś (jeśli manetka ok).

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszło do pomyłki. Zalewało mi skrzynkę bezpieczników przy akumulatorze (na początku myślałem, że to jest UHC). Potem zacząłem myśleć, że komputer silnika (to co dałem w czerwonym kółku) to UHC. Rozumiem, że UHC jest wewnątrz kabiny pojazdu tam gdzie wewnętrzne bezpieczniki (lewe kolano kierowcy)? Da się to jakoś wymienić? Słyszałem, że po wymianie na inny samochód nie będzie zapalać. Jak droga może być naprawa lub kupno nowej takiej części? Jest mi ktoś w stanie polecić dobrego i taniego elektryka z Warszawy i okolic, który mi to zrobi? Bo niestety, ale w moim rodzinnym mieście każdy tylko rozkłada ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trakt Brzeski 172 (jeśli dobrze pamiętam i mam aktualne dane).

501 536 453

 

Robiłem u nich reset sterownika AIR BAG, ale z tego co się zorientowałem to UCH też robią. Czy są tani nie wiem, najlepiej zadzwoń i pogadaj.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Moglbym prosic o wrzucenie fotek na serwer... bo niestety nie wtswietlaja mi sie a ma problem z wycieraczkami, tzn. nie dzialaja mi czasowe i ustawienie predkosci.

Dziekuje i pozdrawiam, za wszelkiego rodzaju bledy przepraszam.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, nie przepraszaj, tylko popraw swoją wypowiedź skoro zauważasz w czym problem. damiar

 

Dodano: 25 sty 2015 - 11:11

Może zacznę w ten sposób… kilka dni temu jechałem do pracy na noc, dodam że padało… i po owej nocy moja Renatka zwariowała ;) awaryjne same się włączały, szyba od strony kierowcy sama się opuszczała i podnosiła, zaczęła się zapałać kontrolka od podgrzewania przedniej szyby… a owego podgrzewania nie mam w aucie :P

Oddałem autko do elektryka, męczył się chłop 2 dni i powiedział że padł (jak coś pomylę to przepraszam) moduł UHC??(podobno był zalany) ale coś tam pogrzebał i autko wróciło do życia…, ale zauważyłem ze po owej naprawie nie mam wycieraczek czasowych.. ( na drugim i trzecim biegu wycieraczki normalnie pracują) ani ustawienia prędkości…

Więc drodzy koledzy proszę o pomoc gdzie mam zerknąć by naprawić ten problem.. niestety na obecnej stronie nie wyświetlają mi się fotki  nie wiem czemu, dodam że jestem nowym użytkownikiem forum .

Aha, moja Renia I PH I 2.0 benzyna/gaz 1999r

Pozdrawiam Marcin

Edytowane przez pinioczet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!