Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klopoty z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z moim autkiem. Jak jest zimny to nie chce od razu odpalić. Kręci, ale odpala dopiero przy drugiej lub trzeciej próbie.Musze przygazować żeby przełączył na gaz i potem już wszystko jest dobrze. przy powtórnym odpalaniu po niedługim czasie także nie ma problemmu. Pompa paliwa jest w porządku, czy ktoś wie co to może być. Byłem u mechanika, ale stwierdził że wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo!! :D tylko że u mnie dodatkowo coś strasznie rzęzi. po zimnej, wilgotnej nocy próbuję odpalić, rzęzi, gaśnie. jak dodam trochę gazu, czasem załapie. ale zazwyczaj muszę odpalać 2 raz i wtedy też rzęzi, ale odpala. :cry:

 

jeśli ktoś wie co to - proszę o kontakt!!!

 

mam coraz bardziej dość tego autka!!! w dodatku mam do wymiany żarówkę kierunkowskazu - podobno trzeba zdjąć koło, żeby się tam dostać!!! HALO!!! to naprawdę nie na nerwy kobiet!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeniosłem swój problem z działu elektrycznego tutaj bo tam nikt nie zagląda chyba. Silnik po nocy odpala żle. Zakręci złapie i zdechnie. Kolejny raz to samo, za trzecim w końcu utrzymuje się na obrotach ale dodanie gazu znowu zadławia go. To samo z próbą ruszenia. Brak mocy silnika. Wystarczy że pochodzi chwilę i złapie temperaturę i już jest dobrze. Problem objawia się kiedy jest zimno tak jak ostatnio. Nawet w zimny dzień po południu (po pracy) znowy tak nędznie zapala. Czyli zdecydowany wpływ temperatury. Zupełnie jakby brak było wzbogacenia mieszanki (ssania) przy niskich temperaturach. Sprawdziłem czujnik temperatury powietrz zasysanego i jest dobry. Kolejny który sprawdziłem to czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wypiąłem wtyczkę i podłączyłem w jego miejsce rezystor 8,2k, czyli około wartości jaką powinien mieć przy temp 0 stopni. Wszystko robiłem na zimnym silniku po nocy. Odpalił od pierwszego zakręcenia wchodząc na wyższe obroty tak jakby dostał ssanie. Próba ruszenia pozytywna. Wpięcie spowrotem do czujnika i znów ciężki odpał. Wydałem diagnozę - czujnik do wymiany. Wymieniłem na nowy (77 pln) a rano następnego dnia to samo. Wartość rezystancji miał książkową, zresztą stary też. O co chodzi? Czy możliwe, żę kompowi coś się pochrzaniło i za mało wzbogaca mieszankę na zimnym silniku mimo sprawnego czujnika? Przy podmiance na rezystor wzbogaca już przyzwoicie ale temperatura nieadekwatna do wartości rezystora. Temperatura silnika na wskaźniku (sterowany komputerem, ale też na podstawie sygnału z tego czujnika) wskazywana jest raczej poprawnie (połowa skali). Czy jest możliwe że komp ma błąd w programie dotyczący tylko tego wzbogacenia na zimnym? Jak pozbyć się tego błędu jeśli jest, oczywiście we własnym zakresie? Chodzi mi po głowie dołożenie w szereg z czujnikiem dodatkowej rezystancji ale trochę się wzdragam przed takim rzeźbieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura to nie jest za wysoka ostatnio. Po nocy na parkingu samochód trochę zkostniały. Tak jak napisałem po podłączeniu rezystancji zastępczej silnik był żwawy. Zanim zdążył się rozgrzać przełączyłem spowrotem na czyjnik (nowy) i tak samo słabo zapalił i nie miał mocy. Więc stąd wnioskowałem o braku "ssania". O zresetowaniu komputera przez zdjęcie klem też pomyślałem wczoraj i tak zrobiłem. Odłączyłem je na jakieś cztery godziny i dla pewności zwarłem. Dzisiej rano (temp. 10 stopni) zapalił od pierwszego strzału i ruszył normalnie bez zadławień. Czyżby to pomogło? No zobaczymy co będzie dalej bo temperatury raczej już nie wzrosną. Dziękuję za podpowiedź. Z diagnostyką komputerową się wstrzymuję. Jak czytam co ludziom wychodzi po tych diagnostykach to chyba lepiej iść do wróżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natusia, masz problem z zabrudzoną przepustnicą. Miałem to samo, wyczyszczenie pomogło. Dużo roboty przy tym nie jest, ale mam auto jeszcze na gwarancji i oddałem do serwisu. Probelm porannych "mdłości" renówek może być brudna przepustnica, dotyczy to glównie "elektronicznych" przepustnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam panowie i panie

chce pomoc wam z odpalaniem silniki po nocnych lub dluzszych postojach

otoz rowniez posiadam megane 1.6 z gazem z 96r. i rano tez meczylem renie kilkoma razami proby odpalanie ale za rada znajomego ktory pracuje w servisie renault powiedzial mi sposob na odpalanie od pierwszego razu -jesli wszystko sprawne

a wiec od rzeczy -otoz autka z gazem maja problem poniewaz pracujac na gazie pompki paliwa lubia siadac lub paprostu sie psuc i nie trzymaja juz tak cisnienia paliwa jak powinny- wiec trzeba bedzie sie szykowac z biegiem czasu na taka wymiane.

ale poki co jesli nadal pracuje to dobrze

a wiec przed kazdym porannym lub po dluzszym postaju jak wejdziecie do swojej reni to zanim pokrecicie rozrusznikiem zapalcie zaplon i w ten sposob wprowadzicie pompe do pracy i zgacie zaplon - ta czynnosci powtorzcie do 4 lub 5 razy i nastepnie krecimy rozrusznikem a silniczek pieknie zaskakuje i wchodzi na obroty ssania.

U mnie ta metoda spisuje sie 100% !!!

 

czekam na wasze odp. czy u was tez to zadzialalo pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też odpalała za którtymś razem, mechanik wykluczył wszystkie czujniki, podejżenie padło na nieszczelną instalację gazową. Zakręciłem butlę z gazem, przejeździłem cały dzień na benzynie i rano zapalił za pierwszym razem. Gazownicy sprawdzili instalację i stwierdzili wszystko o.k. Ale od tamtego momentu zapala bez problemu. Zagadka ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!