Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co ile kilometrów zmieniałeś olej?


gandi

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego nie? Jeśli maszyny zajmujące się obróbką wałów i korbowodów nie miały odpowiedniej precyzji / kontroli jakości to jeden użytkownik autka trafi łożyskowanie o idealnym luzie, do tego trafi partię panewek wykonaną z lepszej jakości stopu metalu. Drugi trafi z odrobinę źle dobranym luzem i panewki gorsze jakościowo i po krótszym przebiegu mu obróci. To jest rodzaj wady fabrycznej.

 

Do tego oczywiście dochodzi rodzaj eksploatacji - Renault zaleca zmianę oleju co 30tys. km, do tego zastosowano bardzo małe filtry oleju. Filtr oleju jest zbudowany w ten sposób że ma zawór tzw. by-pass który otwiera się w przypadku zatkania filtra. Chroni to silnik przed utratą ciśnienia oleju, ale za to nie ma wtedy filtrowania. Opiłki metalu i inne zanieczyszczenia rysują panewki i wał o setne części mlimetrów co z czasem prowadzi do obrócenia. Wiadomo że Diesel szybko brudzi olej i tak sobie myślę ile tysięcy kilometrów ten filterek daje sobie radę?

 

Poza tym ważny jest rodzaj stosowanego oleju, zalecany Elf 5W40 jest niestety olejem na bazie hydrokrakowanej czyli w rzeczywistości powstaje z oleju mineralnego. Nie będę tu tego kolejny raz udowadniał, poszukajcie w moich postach. W każdym razie nie jest to olej wyprodukowany z baz wysokiej jakości. Niektórzy leją też oleje o obniżonej lepkości np. 5W30 które słabiej chronią silnik. Wszystko to powoduje gorsze smarowanie.

 

Kolejna sprawa to częste zimne starty - panewki zużywają się wtedy bardzo mocno, ponieważ pompa oleju dopiero po chwili 'nabija' odpowiednie ciśnienie oleju, więc kilka pierwszych obrotów wału jest na sucho, a w Dieslu kompresja jest ogromna co niszczy wał. Im częściej ktoś odpala silnik tym gorzej. Niektórzy mówią wręcz że silnik nie zużywa się podczas jazdy, gdy olej jest ciepły a jedynie podczas rozruchów i kilku pierwszych km.

 

Tak samo niektórzy tuż po odpaleniu ostro ruszają, a trzeba wiedzieć że zimny olej smaruje bardzo słabo. Pierwsze 5-10km (zależnie od temperatury otoczenia) należy jechać delikatnie, nie przekraczając obrotów 2-2,5 tys. o ile nie jest to konieczne.

 

Podsumowując - jeśli ktoś często odpala zimny silnik robiąc krótkie dystanse polecałbym przejść na olej o lepkości 0W40. Jeśli ktoś za to lubi ostro deptać, to proponuję 5W50 który zapewnia podwyższoną ochronę na gorącym silniku. Do tego częstsza zmiana - 15tys.km jeżdżąc krótkie dystanse lub 20tys.km jeśli ktoś porusza się więcej w trasie. Radzę olej dobrej jakości, czyli na bazie PAO a nie Hydrokrakowanej.

 

To tylko moje luźne przemyślenia zebrane do kupy, mam nadzieję że pomogą w tej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!