Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autogaz zdrożeje prawie o połowę.


Merkaba

Rekomendowane odpowiedzi

Powiało grozą z Brukseli. Eurourzędnicy uderzą akcyzą w kierowców, którzy jeżdżą na gazie. Cena paliwa ma wzrosnąć prawie dwukrotnie.

 

Jeśli wejdzie w życie podwyżka podatku akcyzowego, którą za ponad rok planuje Komisja Europejska, montaż instalacji gazowych w samochodach przestanie się opłacać. Wszyscy będą płacić drogo – ci, którzy jeżdżą na benzynie, i ci, których auta spalają gaz.

 

Dziś podatek akcyzowy za tonę gazu LPG nie może być niższy w krajach UE niż 125 euro. Bruksela chce tę stawkę podwyższyć aż czterokrotnie, do 500 euro. Po co? Dodatkowe pieniądze z podatku mają zostać przeznaczone na dotowanie paliw ekologicznych i ekologiczne inwestycje. – Taka decyzja oznacza, że cena litra gazu wzrośnie nawet do 4 złotych – przewiduje Grzegorz Miziak, analityk rynku paliw z e-petrol.pl.

 

Dla Polaków to będzie bardzo dotkliwa zmiana, bo w korzystaniu z LPG w samochodach jesteśmy światową potęgą – co siódme auto na polskich drogach jeździ na gaz. Przy ciągle drożejącej benzynie przeróbka instalacji się opłaca. Zwraca się do tej pory po przejechaniu ok. 10 tys. km. Po podwyżce różnicy w jeździe na benzynie czy gazie praktycznie nie będzie.

 

 

Planowanym zmianom niechętne jest nasze ministerstwo finansów.

Nie prowadzimy na razie żadnych prac dotyczących zmiany stawek podatku akcyzowego na gaz LPG – zapewnia Małgorzata Brzoza z tego resortu.

 

Także nasz rząd ostro naciska na Komisję Europejską, by jej plany zablokować. Ale są małe szanse na powodzenie. Nowe przepisy mają zostać przyjęte niedługo, a wejść w życie od 2013 roku.

 

Miejmy nadzieję, że przynajmniej będą okresy przejściowe – pociesza Miziak.

 

Fakt.pl

 

Co o tym myślicie? Ja już teraz ceny paliw straszą a autem jeżdżę bo mam gaz...

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt.pl

Dla mnie to już wszystko wyjaśnia, ale nie moge pojąć po jaką cholere chcą tak ogromnej podwyżki, tym w uni sie chyba p....... Sami siedza lecą w kule nie pracują i za nasze pieniądze wszystko mają, według mnie najlepiej było by gdy ta cała unia sie rozpadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bruksela próbuje ściągnąć jeszcze więcej kasy to pewnie przez problemy w strefie euro bo jakoś nie wierze żeby całe te pieniądze miały iść na cele środowiskowe i biopaliwa, ale jak widać nasz rząd coś zaczyna działać alby tego nie robili...

 

P.S

za cytat pewnie mod się do ciebie dorwie ^^

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gazie jeżdżę o 1997 roku i podobnych artykułów w tym czasie ukazało się już nie wiem ile, ciągle strachy na lachy, jak to gaz podrożeje, akcyza wzrośnie i inne pierdoły. Moje obserwacje są takie, że jak gaz idzie do góry o 20 groszy, to w tym samym czasie benzyna drożeje o 40, efekt jest taki jaki widzę na stacjach - LPG 2,39 a PB95 5,25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami siedza lecą w kule nie pracują i za nasze pieniądze wszystko mają

Masz jeszcze jakieś pytania ^^

Ta cała UE to jeden wielki biznes pod ładnymi hasłami ("ochrona" środowiska, czy właśnie ekologiczne paliwa).

 

Czas spadać zz tego kiosku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie tylko, że Polska może się już szczycić tym, że mamy najdroższe paliwo na świecie w stosunku do zarobków. A co do podwyżki myślę, że jest realna ponieważ należymy do UE a co za tym idzie trzeba się im podporządkować a unia jest znana z naprawdę dziwnych i poronionych pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zwrócił uwagę, że akcyza na LPG jest liczona od jego masy, a kupujemy go na litry ?

Jedna tona LPG, to około 1840 l, czyli obecnie akcyza wynosi ok. 27 gr na każdym litrze.

Po podwyżce akcyzy wyjdzie około 1,09 zł na każdym litrze, czyli wzrost wyniesie ok. 82 gr.

Przy dzisiejszej cenie gazu 2,30-2,40 zł za litr podniesie to ceny do poziomu mniej więcej 3,12-3,22.

Jak nie liczyć, to nie wychodzi dwukrotny wzrost cen.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak od kąt sięga moja pamięć motoryzacyjna to co jakiś czas ktoś się odzywa o 2-3-4-5-6 krotnym wzroście ceny LPG , i jak dotąd nikt się za to nie wziął i moim zdaniem nie weźmie ,wiadomo że LPG poszło do góry w porównaniu do lat poprzednich ale zawsze proporcjonalnie do tego co zdrożała benzyna i zawsze jest mniej więcej te 1/2 ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!