Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za zainteresowanie -mimo że temat był poruszany na forum - wymiana tego filtra nic nie dała, płyn nie ubywa, podcieku z podszybia nie ma, a parowanie występuje. Klima była odgrzybiana (poprzez ozonowanie), może trzeba wyczyścić kanały wentylacji ? Jeżeli tak -to gdzie można to zrobić w Krakowie , lub jak to zrobić samemu . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie z ciekawości jeszcze wężyk odprowadzający wodę.

Znajduje sie pod fartuchem przedniego nadkola od strony pasażera.

Na końcu rurki powinna być gumka zabezpieczająca, lecz czasami wężyk zabija się dziadostwem.

Jeżeli woda nie ścieka, to juz wiesz co CI paruje :-)

 

Sprawdź też czy masz suchą tapicerke pod dywanikami (zwłaszcza gumowymi)

 

 

--

Pozdrawiam

FiDeK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisany problem mialem w swojej blekitnej strzale (cinquecento) ale bylo to spowodowane tym ze z jakis wzgledow mialem wode w bagarzniku po ulewnych dniach. moja rada to podniesc od czasu do czasu gumowe dywaniki i sprawdzic czy podloga w tych miejscach nie jest wilgotna no i sprawdzic bagaznik moze jest wilgoc pod kolem zapasowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc , okazało się że klapka recyrkulacji jest zamknięta - silniczek chodzi natomiast klapka się nie rusza - a raczej tylko się zamyka. Jeżeli ktoś wie jak się do niej dobrać bez rozszczelnienia klimy to proszę o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja troszke odgrzeje temat, bo to moja pierwsza zima z Megane i jest tragedia :mrgreen:

 

Każdego dnia mam tak zaparowane szyby, że szkoda słów. Mam doświadczenie z kilku aut i w żanym czegoś na takwielką skale nie obserowałem.

Klimy nie mam, więc pierwsze moje podejrzenie padło na szyberdach, bo tam się skrapla szron ... i kapie na fotele czasem.

 

Teraz przed każdym wyjściem papierowym ręcznikiem tam "wysuszam" i czasem zabezpieczam fotele.

Nie jest to wina przeciekającego szyberdachu, bo latem na ulewach było OK.

 

W ogóle mam wrażenie, że Meganka I jest jakaś mało szczelna!

Latem zbiera mi się kurz na progach, a to świadczy o tym że "są szpary" :mrgreen: raczej więsze niż w innych autach. Być może własnei przez nie, zbiera się też wilgoć.

 

Wczoraj mocno przesuszyłem auto, nawiweami na maxa temp. itp.

Do tego wszelka wilgoć pozbierana z okien od wewnątrz. Dziś rano było lepiej, ale tylko troche i mam wrażenie, że jutro będzie po staremu ...

 

czy ten TYP TAK ma, czy walczyć z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie można powiedzieć, że ten typ tak ma. Ja także jestem uczulony na wszelką wilgoć w aucie. Bardzo pomaga częste odkurzanie (min 1x na 2 tygodnie), pozostawianie auta z uchylonymi szybami w garażu i generalnie częste suszenie. Ja często odwijam dywaniki gumowe i niech tam odparuje choc wszystko u mnie suche jak pieprz, a mimo to na zmiany pogody a przede wszystkim różnice temp mam szyby zaparowane. Występuje to w przedziale -2 do +1 stopnia, powyżej schnie a poniżej schnie bo mróz. Myśle , że właśnie dobrą szczelnością (a nie nieszczelnościa) jest spowodowane skraplanie się na zimnych szybach powietrza z wew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Odgrzebuję temat, ponieważ mam podobny problem choć skala może nie aż taka. Ale przymierzam się do zakupu pochłaniacza wilgoci (przeznaczenie ogólnie mieszkaniowe ale co tam) i trzymanie go w aucie. Czy ktoś coś podobnego próbował?

Taki pochłaniacz można trochę trzymać i w domu (tam chyba każdy ma wilgoć) i w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Yupikayey, nie wiem, czy to jest dobry pomysł, zawsze jednak woda która gromadzi się w takim pochłaniaczu, albu musi byc usuwana na bierząco (zbiorniczke pod pochłaniaczem), a jak jest jakiś środek co ją wiąże,ale za to estetyka i zapach naprawdę jest bardzo nie miły.

 

Osobiście polcema umyć porządnie szyby od środka, osuszyć (szmatka, suszarka), i NIE WYCIERAĆ, tylko osuszać nawiewiem.

 

Wilgoć zawsze będzie w aucie (samo to że oddychamy w nim, wilgotna odzież itp), dobra wentyalcja jest lepsza niż montowanie pochłaniaczy wody-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!