Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z kompem, potrzebna pomoc informatyka;P


grabek246

Rekomendowane odpowiedzi

Nie piszczy ci czasem podczas kiedy się włącza albo przejdzie do windowsa?

Tak jak wyżej sprawdź płytę główną poz względem rozsadzonych kondensatorów, uszkodzeń ramu, karty graficznej a nawet procesora.

Przydała by się też temperatura pracy.

Jakbyś dostał z pioruna to bebechy zasilacza miałbyś wszędzie albo pokazałby się nie przyjemny smrodek.

Pobierz sobie jakiś program diagnostyczny np Everesta ale premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś dostał z pioruna to bebechy zasilacza miałbyś wszędzie albo pokazałby się nie przyjemny smrodek.

Niekoniecznie, piorun walną gdzieś, nawet nie wiem gdzie, ale blisko. PeCet się zrestartował, a potem objawy były jak powyżej. Początkowo to nawet z 30 min działał, a potem to potrafił załadować Windowsa, wyświetlić pulpit i restart, i tak w kółko. :)

Do wymiany poszedł zasilacz i problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź temperatury na CPU / MoBo / może pasta i wentyle do wymiany

2. Zasilacz do sprawdzenia

3. Testy DOSowe - wrzuć memtest-a niech sprawdzi RAM (choć wtedy by sypał BSOD-ami)

 

Najprawdopodobniej może być wysoka temperatura, chyba, że komp się restartuje przy włączeniu aplikacji np. gier 3D (kiedy grafika przechodzi z trybu idle do trybu stress). Jeżeli temperatura, to pasta, nowy cooler i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trybie awaryjnym też się resetuje ? Masz jakieś pliki w katalogu Minidump ? Jaki system operacyjny .Warto by zobaczyć podgląd zdarzeń ,może jakaś aplikacja powoduje restart . Temperatury można podejrzeć w biosie ,albo wspomnianym everestem .Zasilacz raczej jest ok .Jeśli masz 2 kości pamięci ,wyjmij jedną i zobacz jak się zachowuje komputer na jednej pamięci ,ewentualnie zamienić miejscami w gniazdach kości pamięci .To tyle ,ostatnio ponad godzinę walczyłem ze swoim kompem i obeszło się bez reinstalki . :) Aby wykluczyć winę systemu opracyjnego warto ściągnać Hirens boot cd,o odpalić z niej Mini windows xp ,jeśli restowania sprzętu nie będzie to problem raczej software'owy

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz odpada mam takiego chiftec 500W już 4lata i w żadną burze kompa nie wyłączam i nadal żyje :)

Przeglądałeś dokładnie płytę główną? Jakieś widoczne uszkodzenia, osmolenia?

Szukaj problemu z ramami, co pokazuje bios? Jakieś Errory podczas odpalania?

Radki z serii 4xxx się nie grzały no chyba, że wersja asus'a to można podejrzewać że jest rypnięty bios w karcie ja z moimi przerabiałem temperatury pod 95C.

Podgląd zdarzeń jest stanie zarejestrować błąd programu ewentualnie sterownika ale bardo często nawet nie zdąży tego błędu zapisać w pamięci...

Warto też by sprawdzić kompa bardzo dobrym antywirusem coś pokroju Nod32 lub Kaspersky.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek proponuję wyłączyć automatyczne uruchamianie po błędzie - tutaj instrukcja: http://miotk.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=178:jak-wyczy-automatyczne-uruchamianie-komputera-po-bdzie&catid=33:problemy-windows&Itemid=45

Następnie po pojawieniu się BSODa spisz nr i kod błędu. No a później "wujek" Google.

 

A i jeszcze jedno: zobacz czy czasem kurz nie siedzi na RAMie - częsta przyczyna zwarcia i restartów u mnie w "fabryce" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie napisał, że wywala BSODy. Tylko restartuje PCta. Więc temperatura do sprawdzenia, wszystko wyczyścić, nowa pasta na cooler, zdjąć boczek obudowy. Co do Radków z serii 4xxx to właśnie były dobre grzałki, nikogo temperatury na poziomie 9x C nie dziwią. A co do PSU - Chieftec już od jakiegoś czasu nie jest uznawany za PSU klasy Premium, więc też warto mu się przyjrzeć (u mnie padają dość często tj. często je przyjmuję na serwis). Co do RAMu - MEMTEST i wszystko jasne, bez kombinacji alpejskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie napisał, że wywala BSODy. Tylko restartuje PCta.

Jak ma zaznaczoną opcję "automatycznie uruchom ponownie po awarii" to nawet nie zdąży zobaczyć BSODa, a komputer się zrestartuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!