Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane I 1998r 1.4 benzyna] Problemy z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Cherman, jeżeli już chcesz pukać kluczami to polecam 17- stkę oczkową i należy puknąć konkretnie w okolicach czujnika. Czujnik jest wkręcony na połączeniu silnika ze skrzynią- od góry (poszukaj na forum, a nawet zdjęcia znajdziesz).

 

P.S. Z tą 17-nastką to napisałem troszeczkę dla żartu, ale w praktyce faktycznie się sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być strzał w dziesiątkę. Też myślałem w drodze do pracy żeby o tym czujniku napisać. Jak zawsze z rozrusznikiem nie chce zapalić to jest mocno prawdopodobne. Przy kręceniu rozrusznikiem obroty silnika są małe. Co innego na pych czy zaciąg. Jak czujnik pada to może dawać za niskie napięcie (wiadomo proporcjonalne do prędkości przesuwających się pod nim zębów). Ale może jest tylko zabrudzony albo wtyczkę wystarczy ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko panowie niewiem czy czyszczenie pomoże, jak gadałem z mechanikiem to powiedział że tego nawet się używanego nie kupuje ani zlerzałego bo to jest dość delikatny sprzęt dlatego jeżeli oporność jest nie taka to odrazu nowy najlepiej a nie bawić się w czyszczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze sprawdzić ten czujnik u siebie,moja tez ma jakieś fochy przy starcie.walcze z tym bez efektów od dłuższego czasu.ostatnio jakoś nawet zaczęła mi odpalać ale przychodzi jej to dość ciężko.

Obiło mi sie o uszy,że może to być problem gdzieś z układem paliwowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Mam podobny problem z rozruchem swojej meganki 1.6 16v z silnikiem K4M700 - tylko benzyna i tylko z Shell-a.

Któregoś dnia pojechałem w trasę i pocisnąłem nią przez kilka km. Wróciłem do domu i wszystko było ok. Następnego dnia rano temperatura spadła poniżej -5stopni i pojawił się problem z porannym rozruchem. Grzechotał od pewnego czasu silnik krokowy, od biegu jałowego, więc pierwsze podejrzenie padło na niego - wymieniłem, wyregulowałem elektrycznie, a problem jak był tak jest.

Zauważyłem pewną prawidłowość, że jak stoczę go na biegu o kilkanaście cm to silnik zapala za 1 lub 2 razem. Po przeczytaniu forum uznałem, że to czujnik położenia wału więc go wyczyściłem i zabazpieczyłem styki kontaktem. Nieco się poprawiło. Odpala za 5, lub 6 razem bez staczania z górki:) Nie mam ochoty wymieniać kolejnych układów i czekam na wskazówki co jest mojej reni. Dodam, że po odpaleniu obroty wchodzą na ok 1200 póżniej po rozgrzaniu spadają do 750 - 780. Jak już rano odpali to przez cały dzień nie mam problemów z jego uruchomieniem, zapala i pracuje bez zarzutu. Przyspieszenie ok , żadnego problemu z wchodzeniem na obroty zero dławienia - jednym słowem cacuszko.

Moje podejrzenie pada nadal na czujnik położenia wału ale mam pytanie co się tam może psuć, że rano nie działa a póżniej bez problemu chodzi. Czyżby ten magnesik w środku tracił parametry???? Mierzyłem go i ma ok 220 omów przy temp ok 0 stopni celsiusza. Nie mam oscyloskopu żeby zobaczyć "poranny" sygnał napięciowy z czujnika. Zastanawia mnie, że silnik zaskakuje po ztaczaniu na biegu - dlaczego wtedy samochód pali bez problemu ??? Czyżby czujnik sie namagnesował - dziwne.

Dodam że sprawdziłem podwójny czujnik temperatury silnika - wyniki wzorcowe.

Czekam na wskazówki

Piotr

post-1095-1198870794_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Średnio raz w miesiącu mam problem z odpaleniem silnika ( i zimny i ciepły). Po długim kręceniu rozrusznikiem, kiedy akumulator jest bliski zdechnięcia, silnik odpala i przez miesiąc "pali za dotknięciem". Wymiana świec nic nie pomogła, benzyna też chyba dochodzi , bo przy długim kręceniu czuć jej zapach. Co może być tego przyczyną? Silnik 2 litry z 2000 roku.

 

Tym razem scaliłem z tematem, który już istnieje na forum.

Zgodnie z regulaminem, należało skorzystać z opcji :oops: dostępnej na górze strony i przeglądnąć uzyskane wyniki, czy takowy temat już nie istnieje i czy nie ma w nim już podanego rozwiązania. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!