Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka od świec żarowych zapala się utrata mocy silnika


tnsem

Rekomendowane odpowiedzi

Zapalała mi się kontrolka od świec sporadycznie, auto wówczas traci moc, silnik nierówno pracuje jakby miał zgasnąć akurat zdarzyło mi się to jak miałem wracać z trasy. Podjechałem na komputer przed wyjazdem mechanik powiedział, że to przepływomierz po przejechaniu 100KM kontrolka zapaliła się na stałe auto masakra max 80KM/h przejechałem tak 350KM bo mechanik powiedział, że by ryzykować i jechać a musiałem wrócić do domu (koniec urlopu - praca). Na miejscu zadzwoniłem do innego mechanika powiedział, żeby odpiąć kostkę od przepływomierza, ale po odłączeniu bez efektu kontrolka zapala się, auto bez mocy. Dziwne jest to, że jak ściągnę obudowę filtra powietrza z przepływomierzem i po chwili założę z powrotem auto chodzi normalnie, ale po kilku kilometrach problem wraca. Czy to możliwe że to ten przepływomierz? Pójdę do mechanika sprawdzi znowu na kompie i powie żebym wymienić przepływomierz wymienię a będzie to samo to kasa wyrzucona w błoto. Na kompie pokazało jeszcze 4 wtrysk ale mechanik jak wykasował błędy to już się nie pokazał tylko z powrotem błąd z czujnikiem obwodu powietrza. Auto odpala się bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odpięty przepływomierz i nic lepiej to moim zdaniem to nie to. Może ktoś w okolicy ma przepływomierz na podmianę bo kupno innego moim zdaniem to kasa wydana niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie sam przepływomierz tylko gdzieś kable przegryzione, utlenione? Kolega w Transicie miał coś takiego, że przy większym przy-gazowaniu pokazywało mu usterkę silnika a komputer krzyczał że uszkodzony przepływomierz. Mieliśmy na podmianę 1 nowy i 1 używany ale nic to nie zmieniło a okazało że w 1 miejscu kable się 2 przetarły i razem się stykały a w 2 miejscu były przegryzione (nawet mysz znaleźliśmy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze albo i nie, że usterka nie jest trwała w trasie owszem cały czas przez jakieś 200Km ale po odstawieniu auta już nie jest stała. Jak pisałem jak zdejmę obudowę filtra powietrza i założę to dopiero po jeździe próbnej problem wraca, ale też nie zawsze od razu tylko np na drugi dzień. Też już miałem takie myśli, że to jakiś kabel bo to dziwny zbieg okoliczności że jak grzebnę to przez jakiś czas jest dobrze. Boję się, że jak oddam do mechanika to każe wymienić przepływomierz i na chwilę po wymianie będzie dobrze kasa pójdzie a problem nie będzie rozwiązany. Już mam takie myśli ,że może ten przepływomierz i jest uszkodzony bo auto na odłączenie go w ogóle nie reaguje a i na kompie nawet jak lampka świec się nie paliła to błąd po wykasowaniu wracał, ale mam obawy, że jest jeszcze jakiś inny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zapala sie symbol świec to jest to usterka elektroniki i mógł strzelić czujnik temp. powietrza dolotowego który jest właśnie w przepływomierzu ale możesz tez poczytać o zaworze EGR . Obstawiam przepływomierz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja obstawiam EGR najprościej to sprawdzisz jak odłączysz kabel zasilający efekt powinien być natychmiastowy ,a trochę więcej pracy to demontaż EGR i czyszczenie go ,jak miałem Megi I ph2 1.9dci to też takie efekty były przy zakitowanym EGR. Czyszczenie leczyło go na jakiś czas i trzeba było powtarzać .

Edytowane przez pit-men
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem o przepływomierzu na tym forum to jak jest uszkodzony a się go odłączy to po odłączeniu widać efekt i auto ożywa a u mnie tak nie jest. Czy go odłączę czy nie nie widać żadnego efektu lampa jak się zapalała tak się zapala auto pali jakby na 3 gary w momencie zapalenia kontrolki. Spróbuje odłączyć EGR zobaczę czy coś się zmieni.

 

Dodano: 12 wrz 2011 - 09:28

Problem rozwiązany.

 

Uszkodzony przepływomierz nie powodował zapalenia kontrolki świec (EKG) jedynie błąd w sterowniku.

 

Problem był z ułamanym kablem od wtryskiwacza i tym że obudowa filtra powietrza z jednej strony nie była umocowana i uderzała w ten kabel i to powodowało odłączanie wtryskiwacza.

 

Dziwi mnie tylko jedna rzecz na komputerze usterka 4 wtrysku a mechanik wskazał patrząc od przodu samochodu:

 

1 2 3 [->4]

 

a ja naprawiłem kabel

 

[->1] 2 3 4

 

i teraz jestem głupi bo nie wiem w końcu który jest 4 wtrysk, czy komputer inaczej numeruje czy mechanik źle wskazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!