Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

logolo

pociągnięcie kabla od anteny do CB

Recommended Posts

Witam.

Mam pytanie odnośnie przeciągnięcia kabla od anteny od CB. Bardzo ładnie udało mi się schować poza jednym miejscem-

tylne siedzenie-schowek pod tylna wycieraczką.

Czy może ktoś wie co by się stało jakbym przewiercił otwór pomiędzy schowkami (pod wycieraczka z tyłu a schowkiem pod tylnym siedzeniem.

tak na oko, schowki nie są położone zbyt blisko siebie. Wiecie może czy coś jest między nimi? nie przewiercę np zbiornika paliwa?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba wiercić. Przejdź z kablem pod progiem obok schowka pod siedzeniami, tam też idą kable do lamp tylnych, po wewnętrznej stronie nadkola, za boczkiem bagażnika. Z pod proga kabel przeciągnij do schowka pod nogami i omijając jego wykładzinę wejdź do następnego pod fotelem kierowcy, w miejsce skąd wychodzi kabel do napinacza pasa. To miejsce można otworzyć po wydłubaniu 2 grzybków plastikowych widocznych w podłodze pod tylną częścią fotela.

Jeśli natomiast byś się upierał przy przeciągnięciu kabla tak jak planujesz, to albo go spróbuj przeciągnąć przez gotowy otwór w okolicach gniazda pod środkowym tylnym fotelem, albo ten tylny schowek obejdź tylko pod samą wykładziną, kierując się na bok, w stronę proga ale pomiędzy schowkiem w podłodze i podniesieniem podłogi pod tylne fotele. Ja wybrałem 2 opcję.

Temat przeniosłem do odpowiedniego działu, zobacz wcześniejsze posty i rozwiązania.

U mnie w sceniolu starszym wygląda to tak:

ssa43399800x600.jpg

Czarny kabel antenowy i pomocniczy "wszędobylski" drut (biały) pomocny przy przeciąganiu przewodów, w tylnym schowku pod lewym tylnym fotelem. Kabel antenowy wychodzi z pod osłony proga.

ssa43403800x600.jpg

Otwarty schowek pod fotelem kierowcy i już wprowadzony biały drut pilotujący. (okazało się, że jednak lepiej będzie środkiem po podłodze przejechać, tu przeszkadzały kanały nawiewu by się za lewarek biegów dostać)

ssa43405800x600.jpg ssa43404800x600.jpg

Wspomniane miejsce obok gniazda 12V pod środkowym tylnym fotelem, jednak tu kabel antenowy biegnie. To miejsce polecam zamiast wiercenia.

ssa43406800x600.jpg

Przejście po podłodze pod dźwignią hamulca ręcznego.

ssa43408800x600.jpg

Kabel antenowy w docelowym miejscu, jeszcze połączony z sztywniejszym drutem "wszędobylskim".

ssa43435800x600.jpg

Zasilanie z akumulatora przez przekaźnik. (Aku pod fotelem w środku, tak było w Ph I)

ssa43437640x480.jpg

I już gotowe, na swoim miejscu.

ssa43429800x600.jpg

Modyfikacja zasilania radia i jego mocowanie.

ssa43419800x600.jpg ssa43422800x600.jpg ssa43421800x600.jpg ssa43423800x600.jpg

Zamontowane radio CB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. Bardzo szczegółowe wyjaśnienia.

Ja swoje radyjko umieściłem między siedzeniem a dźwignią hamulca. Wchodzi tak fajnie, że nie trzeba niczym mocować.

Czemu Ty wybrałeś opcję z 'rusztowaniem', tak Tobie jest wygodniej?

Jak go nie używam wkładam do schowka pod przednim siedzeniem kierowcy praktycznie nic nie widać.

Chyba zastosuję patent z gniazdem zapalniczki.

Jeszcze raz dzięki!

Edytowano przez logolo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czemu Ty wybrałeś opcję z 'rusztowaniem', tak Tobie jest wygodniej?

Bardzo wygodnie i poręcznie.

Jak go nie używam wkładam do schowka pod przednim siedzeniem kierowcy praktycznie nic nie widać.

Nie ma takiej opcji by nie używać, a chować nie chowam, zamykam blokada hamulca ręcznego i drążka biegów na 1 lub 3 biegu.:

ssa43438800x600.jpg ssa43439800x600.jpg ssa43440800x600.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie tworzę nowego tematu ,sprawa podobna i też chodzi o kabel.

Kabel zasilający radio .Cb grysie mi się z navi.I postanowiłem cb pod akumulator podłączyć . Ale zastanawiam sie jak wyprowadzić kabel z kabiny pod maskę jednocześnie nie robiąc pegieru .Radio mam pod radiem CD.Cwiczył ktoś to w megi 2 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w Scenicu I wykorzystałem otwór zrobiony na potrzeby instalacji gazowej (na wysokości zbiorniczka płynu hamulcowego). Jeśli u siebie też masz instalacje warto poszukać takiego miejsca. Jak to wygląd u mnie - na zdjęciu poniżej. Przy okazji rada: jak sam ciągniesz przewody to warto pamiętać o odpowiednim bezpieczniku tuż za akumulatorem - w przypadku niestandardowych miejsc puszczenia przewodu z zasilaniem istnieje ryzyko przetarcia.

thumb_hosting_zdjec_1408876175__1-cam00678.jpg

Edytowano przez logolo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam instalacji.dCI pod maską.

Kupiłem dopowiedni kabel, bezpieczniki mam z nie działającego radia CD 2A.Dam jeden za baterią i myślałem drógi dać przed radiem(mam dwa to dam,chyba nie zaszkodzi).Mam jeszcze taką jakby osłonę ,panceż na przewody to też zapodam .Zabespieczenia na plusie.

Ale jak wyjść z kabiny .

Liczyłem że w tak licznym gronie ktoś już ciągnął kabla w megi 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiele jest takich instalacji opisanych w dziale car audio gdy to i grubsze kable są z pod maski do bagażnika przeciągane do zasilania wzmacniaczy.

ja przeciągałem w sceniolach II jeden cieniutki przewód, taki jak Tobie by wystarczył do zasilania radia CB. U mnie to był przewód podłączony do kostki zasilającej światła drogowe a potrzebny w środku do dodatkowej ich kontrolki w lampce widzianej we własnej kamerce rejestrującej drogę.

Przepchnąłem go przez przelot linki do otwierania maski.

Trochę to utrudnia plastikowy pierścień ale po poruszaniu dławicą na pancerzu linki da się załapać gdzie go wypchnąć, a potem ponownie założyć jak już tam jest ten przewód.

Pod maską przewód biegnie szczeliną pomiędzy obudową filtra a skrzynką z bezpiecznikami.

Pierwszego sceniola trochę rozebrałem, przy drugim aucie, majac juz na to sposób, nawet aku nie odłączyłem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wezę się w tygodniu i poszperam jak będzie potrzeba to coś się odkręci,nagnie itp. A teraz wpadło mi do dłowy, że przeceż auta są przystosowane do wersji angielskiej i w przegrodzie powinny być zaślepione otwory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...