Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 1,4 wyciek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o poradę bo już wymiękam...

 

Otóż posiadam Renault Megane rocznika 1997r. (kwiecień) 1,4 silnik w wersji ECO.

W miesiącu wrzesień 2006roku jechałem sobie w dłuższą trasę, tj. ~1600 km. i po przyjeździe pojawiły mi się pierwsze oznaki wycieku oleju - w bardzo małych ilościach. po pewnym czasie aż po dziś dzień 09.09.07r. olej mi wycieka jak wściekły... - w takich ilościach ubywał. że spływał na gorący element - wydech - powodując DYMIENIE SIĘ AUTA. W sierpniu tegoż roku dałem tego paścia do mechanika, który powiedział iż w pierwszej kolejności uszczelni miske z oleju. tak też zrobił no ale problem nie zniknął. Powiedział wyczyść sobie ten silnik i jakby co to daj znać czy dalej cieknie. Po wyczyszczeniu z resztek brudnego oleju zauważyłem iż jest wyciek spod głowicy. No ale jakoś warsztat u którego miske robiłem nie miał czasu więc podjechałem do "specjalisty" - serwis samochodów francuskich :roll: Gosciu mi powiedział ze zapewne jest to uszczelka spod głowicy wiec wymiana uszczelek + robota = 520 zł. No ale jako amator i pełen zaufania do serwisanta dałem auto w "dobre ręce"... powymieniał komplet uszczelek skasował mnie i pojechałem do domu. Otworzyłem silnik a tu dymmmm... Zadzwoniłem do goscia i powiedzial zebym jeszcze raz podjechał co też uczyniłem i tak sie ze 3-4 razy do niego wracałem... aż za 5 razem powiedziałem ze DAłEM MU AUTO ZEBY MI NAPRAWIł WYCIEK OLEJU i w związku z tym jak mi tego nie zrobi to REKLAMACJA bo 500zł po drodze nie chodzi. Do tego przesłałem mu fotki, które sam zrobiłem, po podjęciu się ściągnięcia kolektora. Prosze o opinie nt. temat. Fotki dołączam. Prosze o POMOC!!!

 

Ps. ten wyciek co jest widoczny pod głowicą - na uszczelce - to mi sie gosc deklarował ze 2 x ją sprawdzał i ze to nie jest jakaś tandeta tylko jakaś firmówka i ze jest OK

post-3736-1189358334_thumb.jpg

post-1-1189358334_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Mi się gosciu zadeklarował ze glowica została zeszlifowana i ze nawet 2x tą uszczelke sprawdzal... mowiąc iz na 100% uszczelka jest dobra. Nie wiem czy widzial juz te zdjecia - wyslalem mu je 2 dni temu i jeszcze nie odpisal. a na tym zdjeciu nr 1 jest widoczny taki lej w ktorym zgromadzilo sie z kilka kropel oleju - taki "dinks" odstający od bloku silnika -jakby oko. i z ktorego tez wycieka olej... a w tym miejscu to nie ma przeciez nic wspolnego z uszczelką więc jak moze to leciec?. Dzieki za szybką odpowiedź i pozdro dla Robaka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę kotleta. 5 miesięcy temu mechanik wymieniał mi głowicę no i oczywiście wszystkie inne potrzebny przy tym uszczelki. Teraz mam wyciek wody spod głowicy przy kolektorze wydechowym. Mam na to fakturę ale nie mam żadnej gwarancji na piśmie. Czy w mogę teraz zażądać naprawy w ramach jakiejś ustawowej gwarancji? Auto na pewno nie zostało uszkodzone przeze mnie bo od kosztownej wymiany ostatnim razem to ciągle chucham na to autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek proponuje pojechać do mechanika, który robił naprawę i z nim o problemie porozmawiać. Być może jest uczciwym człowiekiem i poprawi to w ramach gwarancji. Nie trzeba z góry zakładać, że będzie się wypierał i kręcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i byłem dziś. Mechanik oczy w słup postawił bo robi ponoć na dobrych jakościowo częściach. Auto kazał zostawić. Po południu odebrałem. Okazało się że ciekło z pierwszej z prawej, dolnej szpilki od kolektora wydechowego. Ponoć uszczelka jest cała. Tylko teraz moje pytanie. Czy szpilka przechodzi przez kanał wodny w tym miejscu? Bo jeśli mi pękła w tym miejscu głowica to generalnie mam jeszcze miesiąc gwarancji na głowicę i mogę wymienić. Dziś mi mechanik to uszczelnił i płynu już nie ubywa. Wziął tylko 10 za materiał więc nie kłóciłem się już o te drobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podłączę się pod temat, jakiś czas temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą ( olej dostał się do układu chłodzenia) no i wszystkie inne związane z tym rzeczy.

W momencie nalewania wody do układu po świeżo wymienionej uszczelce pociekła woda z pod uszczelki. Zaryzykowałem z mechanikiem i odpaliliśmy auto, wyciek po nagrzaniu auta zniknął.

Teraz jak auto stoi widzę w tamtym miejscu płyn chłodzący co oznacza cieknie dalej tylko powolutku. Po odebraniu głowicy z warsztatu który ją splanował zauważyłem, że są "zjechane" gniazda z których wystają świece, co moim i mechanika zdaniem, głowica była ostro splanowana.

Pytanie: czy głowina mogła zostać na tyle splanowana, że po położeniu i dokręceniu jej, tuleja prowadząca która znajduje się tylko z jednej strony blokuje porządne dokręcenie??

Dodam, że właśnie w tym miejscu cieknie gdzie jest ta tuleja, wcześniej nie pszyszło do głowy sprawdzić czy otwór na tuleje jest dostatecznie głęboki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!