Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 1,4 wyciek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o poradę bo już wymiękam...

 

Otóż posiadam Renault Megane rocznika 1997r. (kwiecień) 1,4 silnik w wersji ECO.

W miesiącu wrzesień 2006roku jechałem sobie w dłuższą trasę, tj. ~1600 km. i po przyjeździe pojawiły mi się pierwsze oznaki wycieku oleju - w bardzo małych ilościach. po pewnym czasie aż po dziś dzień 09.09.07r. olej mi wycieka jak wściekły... - w takich ilościach ubywał. że spływał na gorący element - wydech - powodując DYMIENIE SIĘ AUTA. W sierpniu tegoż roku dałem tego paścia do mechanika, który powiedział iż w pierwszej kolejności uszczelni miske z oleju. tak też zrobił no ale problem nie zniknął. Powiedział wyczyść sobie ten silnik i jakby co to daj znać czy dalej cieknie. Po wyczyszczeniu z resztek brudnego oleju zauważyłem iż jest wyciek spod głowicy. No ale jakoś warsztat u którego miske robiłem nie miał czasu więc podjechałem do "specjalisty" - serwis samochodów francuskich :roll: Gosciu mi powiedział ze zapewne jest to uszczelka spod głowicy wiec wymiana uszczelek + robota = 520 zł. No ale jako amator i pełen zaufania do serwisanta dałem auto w "dobre ręce"... powymieniał komplet uszczelek skasował mnie i pojechałem do domu. Otworzyłem silnik a tu dymmmm... Zadzwoniłem do goscia i powiedzial zebym jeszcze raz podjechał co też uczyniłem i tak sie ze 3-4 razy do niego wracałem... aż za 5 razem powiedziałem ze DAłEM MU AUTO ZEBY MI NAPRAWIł WYCIEK OLEJU i w związku z tym jak mi tego nie zrobi to REKLAMACJA bo 500zł po drodze nie chodzi. Do tego przesłałem mu fotki, które sam zrobiłem, po podjęciu się ściągnięcia kolektora. Prosze o opinie nt. temat. Fotki dołączam. Prosze o POMOC!!!

 

Ps. ten wyciek co jest widoczny pod głowicą - na uszczelce - to mi sie gosc deklarował ze 2 x ją sprawdzał i ze to nie jest jakaś tandeta tylko jakaś firmówka i ze jest OK

post-3736-1189358334_thumb.jpg

post-1-1189358334_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Mi się gosciu zadeklarował ze glowica została zeszlifowana i ze nawet 2x tą uszczelke sprawdzal... mowiąc iz na 100% uszczelka jest dobra. Nie wiem czy widzial juz te zdjecia - wyslalem mu je 2 dni temu i jeszcze nie odpisal. a na tym zdjeciu nr 1 jest widoczny taki lej w ktorym zgromadzilo sie z kilka kropel oleju - taki "dinks" odstający od bloku silnika -jakby oko. i z ktorego tez wycieka olej... a w tym miejscu to nie ma przeciez nic wspolnego z uszczelką więc jak moze to leciec?. Dzieki za szybką odpowiedź i pozdro dla Robaka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę kotleta. 5 miesięcy temu mechanik wymieniał mi głowicę no i oczywiście wszystkie inne potrzebny przy tym uszczelki. Teraz mam wyciek wody spod głowicy przy kolektorze wydechowym. Mam na to fakturę ale nie mam żadnej gwarancji na piśmie. Czy w mogę teraz zażądać naprawy w ramach jakiejś ustawowej gwarancji? Auto na pewno nie zostało uszkodzone przeze mnie bo od kosztownej wymiany ostatnim razem to ciągle chucham na to autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek proponuje pojechać do mechanika, który robił naprawę i z nim o problemie porozmawiać. Być może jest uczciwym człowiekiem i poprawi to w ramach gwarancji. Nie trzeba z góry zakładać, że będzie się wypierał i kręcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i byłem dziś. Mechanik oczy w słup postawił bo robi ponoć na dobrych jakościowo częściach. Auto kazał zostawić. Po południu odebrałem. Okazało się że ciekło z pierwszej z prawej, dolnej szpilki od kolektora wydechowego. Ponoć uszczelka jest cała. Tylko teraz moje pytanie. Czy szpilka przechodzi przez kanał wodny w tym miejscu? Bo jeśli mi pękła w tym miejscu głowica to generalnie mam jeszcze miesiąc gwarancji na głowicę i mogę wymienić. Dziś mi mechanik to uszczelnił i płynu już nie ubywa. Wziął tylko 10 za materiał więc nie kłóciłem się już o te drobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podłączę się pod temat, jakiś czas temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą ( olej dostał się do układu chłodzenia) no i wszystkie inne związane z tym rzeczy.

W momencie nalewania wody do układu po świeżo wymienionej uszczelce pociekła woda z pod uszczelki. Zaryzykowałem z mechanikiem i odpaliliśmy auto, wyciek po nagrzaniu auta zniknął.

Teraz jak auto stoi widzę w tamtym miejscu płyn chłodzący co oznacza cieknie dalej tylko powolutku. Po odebraniu głowicy z warsztatu który ją splanował zauważyłem, że są "zjechane" gniazda z których wystają świece, co moim i mechanika zdaniem, głowica była ostro splanowana.

Pytanie: czy głowina mogła zostać na tyle splanowana, że po położeniu i dokręceniu jej, tuleja prowadząca która znajduje się tylko z jednej strony blokuje porządne dokręcenie??

Dodam, że właśnie w tym miejscu cieknie gdzie jest ta tuleja, wcześniej nie pszyszło do głowy sprawdzić czy otwór na tuleje jest dostatecznie głęboki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!