Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem, prosze o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przeczytałem już chyba całe forum, wymieniłem połowe samochodu i nic nie pomaga. Opisze na czym polega mój problem - od początku. Mam megi 1996 1,6 8V od 4 miesięcy. 3 mies. temu założyłem gaz. Mam wrażenie że krótko po tym pojawił się problem "cykania" silnika i zaczął mocno narastać. Nie wiem co jest powodem ani co może być skutkiem (być może właśnie moj kłopot). Niemniej wszystko było ok, auto jeździ, śmiga aż miło, dopóki na dworze nie zrobiło się chłodniej. Rano muszę go kręcić (rano, lub po dłuższym min. 4-5h postoju) kilka razy. Pompa paliwowa działa. Wymieniłem w międzyczasie pasek rozrządu, olej, regulowałem ciśnienie w zaworach, czujnik położenia przepustnicy, termostat. Restowałem komputer. W jednym z warsztatów stwierdzono konieczność wymiany uszczelki pod głowicą. Mierzyli to jakimś urządzeniem które włożyli do płynu chłodzącego oraz stwierdzono to na podstawie kapiącej cieczy z wydechu (przy mocniejszym wciśnięciu gazu). Na razie sie wstrzymałem z tą wymianą ze względu na koszt, ale już tracę cierpliwość do tego auta. Po tym jak uda mi się go odpalić ma problem ze wskoczeniem na obroty "ssania" czyli ok 1400 (dławi się w okolicach 700-800). Naciśnięcie gazu powoduje że obroty spadają do ok 400-500 a często zgaśniecie silnika.

Bardzo proszę was o pomoc. Co sprawdzić i jak aby pozbyć się problemu z odpalaniem rano oraz co to jest to cykanie (wydaje mi się, że to nie jest ten recyrkulator spalin o którym mowa na forum), co to może powodować i jak się tego pozbyć. W razie W pytajcie o jakieś objawy to spróbuję dopisać. z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rabinos, http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3240. Mniałem identyczny objaw braku ssania. Zresetuj komputer przez zdjęcie i zwarcie klem. Zauważyłem żę po kilku godzinach takiego resetowania wyzerował się też licznik dzienny. Czyli chyba było skuteczne, bo auto od tamtego czasu odpala od strzału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odlaczylem aku na cala noc (klem co prawda nie zwieralem ale sprobouje) - nie pomoglo. jak pisalem, probowalem wiekszosci metod opisanych pod tym problemem na forum, ale sprobuje jeszcze raz zewrzec klemy i jak radzil poprzednik ten czujnik polozenia walu. dzieki za pomoc. dam znac jak beda rezultaty.

 

[ Dodano: 2007-09-11, 20:28 ]

czujnik położenia wału- to było to.po wyczyszczeniu pali w moment. dzięki za porady. jedna uwaga: na to cykanie czy skwierczenie silnika uslyszalem dzis teorie od chłopaków "z gazowni" którzy mi regulowali dzis instalacje że mogą to być poluzowane jakieś śruby przy czymś przy zaworach (wybaczcie, jestem kompletnym laikiem), niestety nie wiem nie pamietam dokładnie o co chodziło. czy spotkaliście z takimi objawami kiedyś? jakie były przyczyny i rezultaty napraw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!