Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem, prosze o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przeczytałem już chyba całe forum, wymieniłem połowe samochodu i nic nie pomaga. Opisze na czym polega mój problem - od początku. Mam megi 1996 1,6 8V od 4 miesięcy. 3 mies. temu założyłem gaz. Mam wrażenie że krótko po tym pojawił się problem "cykania" silnika i zaczął mocno narastać. Nie wiem co jest powodem ani co może być skutkiem (być może właśnie moj kłopot). Niemniej wszystko było ok, auto jeździ, śmiga aż miło, dopóki na dworze nie zrobiło się chłodniej. Rano muszę go kręcić (rano, lub po dłuższym min. 4-5h postoju) kilka razy. Pompa paliwowa działa. Wymieniłem w międzyczasie pasek rozrządu, olej, regulowałem ciśnienie w zaworach, czujnik położenia przepustnicy, termostat. Restowałem komputer. W jednym z warsztatów stwierdzono konieczność wymiany uszczelki pod głowicą. Mierzyli to jakimś urządzeniem które włożyli do płynu chłodzącego oraz stwierdzono to na podstawie kapiącej cieczy z wydechu (przy mocniejszym wciśnięciu gazu). Na razie sie wstrzymałem z tą wymianą ze względu na koszt, ale już tracę cierpliwość do tego auta. Po tym jak uda mi się go odpalić ma problem ze wskoczeniem na obroty "ssania" czyli ok 1400 (dławi się w okolicach 700-800). Naciśnięcie gazu powoduje że obroty spadają do ok 400-500 a często zgaśniecie silnika.

Bardzo proszę was o pomoc. Co sprawdzić i jak aby pozbyć się problemu z odpalaniem rano oraz co to jest to cykanie (wydaje mi się, że to nie jest ten recyrkulator spalin o którym mowa na forum), co to może powodować i jak się tego pozbyć. W razie W pytajcie o jakieś objawy to spróbuję dopisać. z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rabinos, http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3240. Mniałem identyczny objaw braku ssania. Zresetuj komputer przez zdjęcie i zwarcie klem. Zauważyłem żę po kilku godzinach takiego resetowania wyzerował się też licznik dzienny. Czyli chyba było skuteczne, bo auto od tamtego czasu odpala od strzału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odlaczylem aku na cala noc (klem co prawda nie zwieralem ale sprobouje) - nie pomoglo. jak pisalem, probowalem wiekszosci metod opisanych pod tym problemem na forum, ale sprobuje jeszcze raz zewrzec klemy i jak radzil poprzednik ten czujnik polozenia walu. dzieki za pomoc. dam znac jak beda rezultaty.

 

[ Dodano: 2007-09-11, 20:28 ]

czujnik położenia wału- to było to.po wyczyszczeniu pali w moment. dzięki za porady. jedna uwaga: na to cykanie czy skwierczenie silnika uslyszalem dzis teorie od chłopaków "z gazowni" którzy mi regulowali dzis instalacje że mogą to być poluzowane jakieś śruby przy czymś przy zaworach (wybaczcie, jestem kompletnym laikiem), niestety nie wiem nie pamietam dokładnie o co chodziło. czy spotkaliście z takimi objawami kiedyś? jakie były przyczyny i rezultaty napraw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!