Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dzwieki wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czytałem dzisiaj forum lecz nie znalazłem konkretnej odpowiedzi dlatego proszę o pomoc.

Podczas jazdy słyszę bardzo nierówny dźwięk podczas skręcania kół czy to w lewo czy to w prawo tak samo na postoju na biegu jałowym silnik trzyma się na 500-700 obrotów po skręceniu kół słychać wspomaganie i dziwny dźwięk coś typu "wruu...wruu...wruu" obroty skaczą do 1000-1200 i spadają przy lekkim skręcie. Jak skręcę koła na maxa obroty utrzymują się na 1200 i nie spadają sytuacja występuje od kilku tygodni stan płynu w pompie wspomagania OK wymieniany był pasek od pompy wspomagania po 3 tyg od tego czasu wystąpił ten objaw.

No i tu moje pytanie na co obstawiać

-Maglownica

-Pompa wspomagania

-Pasek (myślałem ze za mocno naciągnięty ale próby poluzowania czy naciągnięcia mocniej nie pomogły )

-A może inna sugestia

Proszę o pomoc z góry dzięki za każde info w temacie

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to normalny objaw, pompa napędzana jest paskiem wielorowkowym lub klinowym, musi wytworzyć odpowiednie ciśnienie, przy maksymalnie skręconych kołach pracuje pod największym obciążeniem, i pewnie jakiś czujnik daje sygnał do podniesienia obrotów silnika żeby 'ułatwić' jej pracę i żeby auto nie zgasło- to tak na chłopski rozum i stan posiadanej wiedzy, jeśli ktoś ma pełniejsze informacje niech mnie poprawi :)

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok marr29 masz racje zgadzam ale bardziej niepokoi mnie ten dźwięk podczas skręcania "wruu...wruu...wruu" taki mechaniczny dźwięk jak by stawiało coś opór wczesnej tego nie było

Dźwięk się zamarza jak trzymam kierownice skręconą na maxa i się utrzymuje, jak odpuszczam słychać tylko podniesione obroty leciutko

Edytowane przez LordOldMobil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podłączę się do tematu mam dokładnie identyczne objawy, dodatkowo u mnie pompa jest najgłośniejszym elementem nawet zawory mi tak głośno nie klekoczą, i z tego co pamiętam to na początku tak nie było, nawet przy max skręcie kół wahania obrotomierza były znikome a teraz potrafi się wkręcić na 1500 a przy min skręcie i w miarę niskich obrotach Renia potrafi zrobić off.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 5cm brakuje, żeby płynu było pod korek,w marcu br. płyn został wymieniony na zupełnie nowy Elf-matic G3 Dexron III.

Dodatkowo od jakiegoś czasu na masce widać ślady wycieku jak by z łożyska pompy (podczas ruchu obrotowego płyn zostaje rozbryźnięty na masce) natomiast płynu ile było w zbiorniczku tyle jest cały czas.

 

 

Teraz jeszcze spalanie wzrosło do 10 litrów, czy wadliwe działanie układu kierowniczego może być przyczyną takiego wzrostu z 7 do 10?

Edytowane przez blind775
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!