Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysokie obroty na biegu jałowym -sam potrafi dodać sobie gazu


bartnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Forumowiczów

 

Moi Drodzy w dniu wczorajszym zabrałem się za wymianę wszystkich filtrów oleju i płynu w układzie chodzenia wiadomo zima idzie i trzeba o Renatę zadbać:)dodam iż posiadam meganke z silnikiem F9Q 730 1.9 dTi 98km. z 97 r/

 

Mój problem polega na tym,iż silnik potrafi sam sobie dodać gazu i bardzo wolno schodzi z obrotów np.żeby zszedł z obrotów pomaga włączenie świateł.

Co to może być czy to koniec wtrysku sterującego a może pompa kończy swoje życie? Może miał już ktoś podobny problem?

Od czego zacząć w poszukiwaniach przyczyn usterki?

 

Proszę Was drodzy forumowicze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dość podobne objawy (sam dodawał gazu) żeby zejść z obrotów musiałem na postoju hamować silnik. Było to spowodowane turbiną (zacinała się).

 

szukając rozwiązania w sieci odnalazłem człowieka który miał identyczne objawy, w odpowiedzi napisał ze gdzieś do układu paliwowego dostawało się nieproszone powietrze (dodatkowo założył zaworek kierunkowy na przewodzie paliwowym) niestety jednak ten człowiek nie odpisuje na maile,wiec nie wiem gdzie miał ta nieszczelność. Jeszcze inna wypowiedź forumowicza znalazłem (również z identycznymi objawami) ten akurat miał gdzieś dziurę w układzie (koło turbiny). Wszystkim tym przypadkom towarzyszył drobny spadek mocy na niskich obrotach (czyli przy ruszaniu). Wyczytałem również że podobne objawy może dawać uszkodzony EGR,lub booster (cokolwiek to jest) przepuszcza paliwo. Ewętualnie sterowanie turbiny (czyli podciśnienie). Wypowiedzi o uszkodzeniu pompy na szczęście nie widziałem. WE WSZYSTKICH TYCH PRZYPADKACH PODPIĘCIE POD KOMPUTER NIE DAŁO ŻADNYCH REZULTATÓW (BRAK BŁĘDÓW).

 

... Się podziel,jeśli uda ci się rozwiązać ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Udało sie rozwiązać mój problem napisze Wam może się kiedyś komuś przyda. Mianowicie Moi drodzy zmieniając płyn chłodniczy, wypiąłem czujnik który jest w termostacie z książki Wkł wynika,iż pompa paliwa(sterownik) bierze z niego informację o temp. płynu i dostosowuje dawkę paliwa. Tak więc mój problem polegał na uszkodzeniu tego czujnika po wymianie jest już dobrze(koszt ok 50zł)Temat uważam za zamknięty(jak by ktoś miał pytania piszcie [email protected]) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!