Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Metaliczny dźwięk przy dodawniu gazu i mały problem z rezerwą


Gortalon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Renualt Megane I 1.6

 

Pierwszy główny problem, jaki wystąpił dziś co nigdy wcześniej nie występowało, niedawno odebrałem Megi od mechanika który planował Głowice, uszczelnił w paru miejscach i kilka mniej ważnych spraw. Ale od tego czasu zrobiłem 300km i nic nie występowało negatywnego. Dziś nie wiem czy to ma znaczenie ale troszkę popadał deszczyk odpalając auto, usłyszałem dziwne dźwięki hmm bardziej jak by metaliczne, metal o metal, który słyszalny był przy dodawaniu gazu. Problem słyszalny również był na biegu jedynce podczas ruszania, i czwórce na około 3000 obrotów. Gdy podjechałem na miejsce parkingowe wrzuciłem na luz i lekko gazując przy otwartych drzwiach, dało się słyszeć również ten dźwięk tylko troszkę mnie zmyliło tym razem bo wydawało mi się że jednak na środku auta lecz wciąż nie jestem tego pewien. Co mogę sprawdzić aby zawężyć kręg poszukiwań ?

 

Drugim problem jest rezerwa paliwa. A wiec gdy przekręcając klucznik w pozycji włączenia elektryki na auto, kontrolka się zaświeca tak jak inne a więc lampka nie spalona, gdy odpalam auto kontrolka nie świeci pomimo tego że wskazówka opiera się o opornik. A co najlepsze z wskazówką na oporniku ostatnio przejechałem 200km i auto dalej śmigało. A oczywiście kontrolka nie zaświeciła się nawet na sekundę.

 

Pomocy ;)

 

Dodano: 11 paź 2011 - 17:04

Pojechałem się przejechać, bo myśl o tym nie daje mi spokoju, po 15 minutach nasłuchiwania wnerwiłem się i udałem się do najbliższego mechanika. W kilka sekund zdiagnozował mi że jakaś blaszka od tłumnika odpadła i tłumnik gdy drży ociera się o coś tam i wydaje takie przeraźliwe dźwięki :) Mam nadzieje że ma rację ;) Od razu gdy spojrzał do silnika powiedział również że kolektor łapie lewe powietrze ale to już inny problem.

 

A nadal problem z rezerwą kieruję do was ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 / również podejrzewałem, że mechanik coś zbyt luźno przykręcił i teraz się poluzowało (reklamacja).

Ad.2 / wygląda mi na czujnik rezerwy przy pompie paliwa. Zgadza się częściowo z objawami, włączasz na zapłon aby komp sprawdził sobie błędy, kontrolka zapali się na chwilę, gdyż komp sprawdza czy ma połączenie z pompą, zgaśnie po chwili. Jest cały temat na forum jak wymienić/wlutować ten czujnik przy pompie, pasuje od NEXII. Jeśli chodzi o to, że wskazówka dawno się pogniewała, to może być znowu czujnik pływaka w pompie, a jak to naprawić to już nie wiem, najlepiej całą pompę wyjąć i posprawdzać, czy jest reakcja.

Proponuję jednak, najpierw zrobić test komputera i "pokasować błędy". Przytrzymaj guzik komputera, załącz zapłon (bez uruchamiania silnika)puścić manetkę, na zegarach zrobi Ci się choinka. Manetką wciśnij raz - wyświetlić się powinna ilość paliwa pozostała obecnie w zbiorniku, wciśnij guzik kasacji licznika, wyłącz. Odpal, jeśli nie wróciło nic do normy, to już coś z pompą.

PS. ja w ten sposób kasuję błąd ABS starcza na tydzień, wymieniałem amory przód i tył, łożyska przód i coś musiało się zabrudzić (na pewno nic nie urwałem), oczyszczę przy zmianie kół na zimowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, o tyle że że nie mam komputera pokładowego,Skoczyłem teraz szybko sprawdzić właczyłem elektrykę i kotrolka paliwa świeci non-stop. nie gaśnie, dopiero jak odpale

Edytowane przez Gortalon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!