Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie wolnych obrotów - Meganka 1,6 97r.


Red_Jack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Z falowaniem wolnych obrotów walczę już od jakiegoś czasu, ale bez większych efektów.

Problem pojawia się gdy silnik się rozgrzeje. Obroty zaczynają falować w przedziale ok.700-300 kiedy jadąc puszczam auto na "luz". Po zatrzymaniu obroty uspokajają się i trzymają ok 500. To też mnie trochę dziwi, bo według mnie są one trochę za niskie. Kiedy odpalam zimny silnik nie ma najmniejszego problemu. Zaskakuje "na dotyk" i wchodzi na ok 1100 obrotów i nie faluje.

W ostatnim czasie:

- wymieniłem przepustnicę wraz z silniczkiem krokowym i czujnikiem położenia

- wymieniłem świece i cewki zapłonowe

- ustawiłem zawory

Była poprawa w pracy silnika. Silnik jest przez cały czas bez względu na temperaturę bardzo zrywny i ma przyspieszenie. Tylko te nieszczęsne wolne obroty.

Proszę o pomoc.

Red_Jack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty biegu jałowego prawidłowe dla tego silnika to 720+/- 50.

500 to za mało. Warto sprawdzić rezystancję czujnika temp.Czujnik temperatury chłodziwa jest przetwornikiem; zespół sterowania wykorzystuje go do określenia temperatury silnika.

Podczas fazy rozgrzewania silnik potrzebuje bogatszej mieszanki. Zespół sterowania określa temperaturę silnika wykorzystując czujnik temperatury chłodziwa i koryguje mieszankę wydłużając czas wtrysku w czasie, gdy silnik jest chłodniejszy.

 

Podczas fazy rozgrzewania silnik pracuje na biegu jałowym przy trochę wyższej prędkości silnika. Zespół sterowania określa temperaturę chłodziwa wykorzystując czujnik temperatury chłodziwa i koryguje prędkość na biegu jałowym trochę podnosząc pożądaną wartość prędkości na biegu jałowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlałem na bocznej stacji jak sie okazało lewe paliwo silnik zaczał kopcic białym dymkiem stracił moc nie trzyma obrotów po poróbie zapalenia zimnego ko0mputer wyłaczył zapłlon po odcieciu napiecia odpalił ponownie ale skacza obroty na niskich a przy 70 dostaje wibracj jakby 1 swieca nie palila wlałem na rezerwiew 7 l lewego paliwa a po objawach dolałem 15 l dobrej benzyny co robic a chodził jak pszczól.ka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!