Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie przy zrzucaniu biegu


pawel111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o pomoc.

Wiem, że o falowaniu obrotów było wiele napisane na forum ale szczerze powiem, że nie dostałem wyczerpującej odpowiedzi na mój problem.

Posiadam Megane I Kombi 1.9dci z 2001r. Mam problem z falowaniem obrotów w zakresie 750-900. Falowanie następuję podczas jazdy np. przy prędkości 80 km/h kiedy zrzucę z biegu na luz obroty falują parę razy(2-3) następnie stabilizują się na poziomie 900. Po zatrzymaniu się obrotomierz opada na 750 i pracuje równo(chociaż ostatnio zauważyłem że przy niepełnym nagrzaniu silnika na poziomie 2 kreski są delikatne wahania obrotomierza ale nie równomierne.raz obniża się o jakiś 1mm raz podwyższa się wskazówka o 1mm.Przy pełnym nagrzaniu silnika problem nie występuje na postoju). Falowanie, o którym pisałem nie występuje na nierozgrzanym silniku. Problem zaczyna się koło 2 kreski.

Samochód był u mechanika(wcześniej falowanie było dużo większe,a wskazówka obrotomierza stabilizowała się tylko podczas naciśnięcia pedału hamulca.Na postoju falowania nie było). Oprócz tego Renia kopciła mi na czarno aż furczy :). Mechanik stwierdził uszkodzenie 4 wtrysków oraz turbiny (olej był już w katalizatorze i żygał mi na chłodnice intercoolera). Po naprawie nastąpiła duża poprawa-autko nie kopci, ma lepszego kopa, a falowanie obrotów jest minimalne(ale jest!). Boję się, że wydałem na samochód kupę kasy,a teraz przez falowanie znowu coś się zepsuje. Dodam też, że wymieniony był filtr paliwa, oleju, czyszczone były wszystkie gumowe rury oraz zawór EGR(który zresztą też jest prawie nowy(firmy Pierburg), ponieważ ma około 8 miesięcy).Mechanik przed wymianą wszystkich tych rzeczy stwierdził za duże ciśnienie na listwie wtryskowej. Po wymianie powiedział, że ciśnienie na listwie jest już ok, miał zastrzeżenia do EGR, ale jakoś nie mam przekonania co do tego że jest to wina EGR z tego względu, że przed jak i po wyczyszczaniu go(zabrałem samochód od mechanika i przejechałem ok 500km i wyczyściłem go ponownie) falowanie jest takie same.

Idąc za waszą radą zalałem wczoraj na bp lepszego diesla ale na razie nie ma poprawy. Może musi się "przepłukać".

Dziękuje z góry wszystkim za radę(mam nadzieję,że ten samochód nie doprowadzi mnie do ruiny finansowej i psychicznej).

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po pierwsze dolej do zbiornika jakiegoś dodatku do paliwa co czyści cały układ np STP po drugie u mnie też falują jak dam na luz w czasie jazdy dopóki nie wcisnę sprzęgła lub hamulca nie wiem dlaczego sam bym chciał się dowiedzieć tego? A co do EGR to jeżeli masz wersje w której idą do niego dwa kable to na próbę możesz spokojnie odpiąć i zobaczysz czy będzie lepiej , ja odpiełem i efekt jest taki że auto ciągnie od samego dołu i zero negatywnych efektów prócz ekolegji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Udało ci się jakoś rozwiązać ten problem ? Ja mam dokładnie to samo tylko jeszcze sporo pali bo na trasie jak jadę jak emeryt średnie wychodzi 6.2L/100 a jak zacznę troszkę dynamiczniej jechać to 8L/100 powyższe parametry z kompa - średnie spalanie. Przepławka nowa oryginalna , egr wyczyszczony, regulator ciśnienia wtrysku nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!