Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem - drgania kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój problem co prawda dotyczy phI, ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Na początku były to drgania ,o których pisałem w temacie "Dziwne wibracje w Megan". Teraz czuję też drgania na kierownicy od prędkości ok 40 km/h. Przy większych prędkościach ustępują. Opiszę jeszcze raz po kolei. Drgania te pojawiły się po wymianie klocków hamulcowych, przetoczeniu tarcz i zmianie kół na letnie (z wyważeniem i z oceną stanu opon). Bez poprawy. Następnie spowrotem założyłem zimowe koła, żeby wyeliminować winę kół letnich. Bez rezultatu. Drgania te ewidentnie nasilają się bo wcześniej czuć było wibracje/drgania poza kierownicą a teraz jeszcze drga kierownica. Ponawiam pytanie zadane w temacie "Dziwne wibracje w Megan". Czy coś mogłem uszkodzić (coś co powoduje te drgania) zdejmując stare tarcze przy pomocy młotka? Co może powodować te drgania? Jak to sprawdzić? Pomóżcie bo borykam się z tym już od jakiegoś czasu ^^^^

 

Dodano: 22 sie 2011 - 21:39

Gdy jadę wolno 40tką i puszczę kierownicę to wykonuje takie ok centymetrowe ruchy jakby ktoś szybko wykonywał skręty prawo-lewo. Wraz z prędkością zwiększa się częstotliwość drgań. Naprawdę NIKT nie może nic poradzić? ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Tarcze były toczone niedawno, także mogę wyeliminować ich krzywość (przed toczeniem tych drgań nie było). Luzów raczej nie ma w układzie kierowniczym (a może nie wiem jak ten luz się sprawdza?). Faktycznie, może mogłem uszkodzić piastę młotkiem, ale jak stwierdzić, że tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zdemontować i ocenić, czy jej płaszczyzna trzyma wymiar (np. liniał), ewentualnie po zdemontowaniu wrzucić na tokarkę (pewniejsze i będzie widać bicie).

Od niczego sprawdź też tarcze, skoro piszesz, że przed toczeniem było OK.

Żeby się dostać do piasty i tak je musisz odkręcić.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłączę się pod temat bo mam problem. Mianowicie...

Przy prędkościach powyżej 90 km/h mam dość odczuwalne drgania kierownicy. Na początku myślałem, że to opony (są już łyse) jednak z przymusu musiałem chwilowo założyć zimówki i drgania nie ustały ani trochę. Dodatkowo ze wzrostem prędkości strasznie coś szumi i buczy. Co to może być?

Przy zmianie koła zauważyłem, że końcówki drążków kierowniczych są w bardzo słabym stanie - muszę je wymienić. Czy mogą to byś tego objawy? Jeśli nie to na co obstawiacie?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie. Zastosowałem się do tej rady:

moja rada podnies sobie autko tak zeby mozna było zdjąć przednie koła. i po kolei najpierw sciągnij sobiie koło lewe prawe nadal dotyko podłoza odpalasz auto i z 5 biegu startujesz oczywiscie auto zabezpieczone. nic ci sie nie stanie bedzie sie obracać tylko ta os która nie ma koła i patrzysz sprawdzasz czy trzesie pozniej robisz to samo tylko z 2 strony. jesli coś zauwazysz napisz mozliwe ze to pół oś dostala jakiś luz w przeg€bie wewnętrznym...

Wygląda to umnie tak, że drgają mi obie półosie i to na obu ich końcach. Podczas tych prób obserwowałem drgania kierownicy i były zdecydowanie mniejsze niż podczas jazdy. Naatomiast tarcze wyglądały na proste. Czy to normalne, że półosie tak drgają?

 

Dodano: 16 wrz 2011 - 08:08

Wydaje mi się, że wybrnąłem. Bicie i drgania pochodziły jednak od opony. Ech ci fachowcy :) . Za pierwszym razem byłem u "speca" od kół, wyważył ale o stanie opony nic nie powiedział. Dopiero drugi to wychwycił. Szkoda gadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!