Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem - drgania kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Mówisz, że zawieszenie?

 

No to ja nie wiem. Odnośnie tego wymieniania, to nie wiem co dla tego serwisanta znaczy "nowe"... Bo wiem że ostatnio koleś zmieniał te klocki hamulcowe. No ale pojadę sprawdzić tą zbieżność.

 

A jeżeli nie zbieżność i nie opony to co? ;-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to nie zbieżność :!: Właśnie w poniedziałek byłem na geometri zawieszenia. Mam lekkie drgania kierownicy przy szybkości 120- 140. Podjechałem na stację diagnostyczną na szarpaki. Diagnosta stwierdził, że wszystko jest OK (minimalne luzy na gumach stabilizatora) ale stwierdził rozbieżność kól. Faktycznie potwierdzam, że auto było podsterowne i w lewym luku popiskiwało prawe koło. No więc pojechałem zrobić geometrię. Było w sumie +0,6 teraz jest -0,1 Auto lepiej się prowadzi, piski opon zanikły, jednak bicie pozostało. (jest tylko inaczej wyczuwalne, bo zostały zamienione koła tył>przód. Przyczyną w moim przypadku są "dogorywające" opony. Na wiosnę nowy komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem geometrię kół. Co do układu kierowniczego - żadnych luzów nie ma, wszystko jest w porządku. Zbieżność ustawiona na +0.2 czyli w porządku. Znajomy diagnostyk powiedział, że nie mam się czym przejmować, że to felgi albo opony. Gdy przyjdzie zima - zmienię opony na zimowe i zobaczymy wtedy. Jeśli będzie lepiej, ale nadal będzie drgało - dojdzie zmiana felg, jeżeli będzie ok i nie będzie drgało obejdzie się bez zmiany felg. Ale na pewno nie jest to nic mechanicznego - tak twierdzi diagnosta (tak też powiedzieli w ASO Renault Lisowski w Krakowie). No nic - tylko czekać na śnieg ;-)

 

Tylko martwi mnie to, że to drżenie zaczyna się już od 30 km/h - większe wychylenia i mniejsza częstotliwość. Im szybciej jadę tym mniejsze wychylenia i większa częstotliwość drgań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem zdiagnozowany - tak jak inni pisali - OPONY! Nawet sobie nie zdawałem sprawę, że to może być wina opon. A jednak ! Dzisiaj założyłem zimowe opony od teścia (również Megane Grandtour, tylko że z 2001 roku) i problem zniknął - żadnych drgań nie ma! Także zobaczę jak to będzie jak zmienię na moje zimowe opony (na tych samych felgach co mam) - jeśli tak samo to kupie też felgi, jeśli będzie OK to felgi stalowe zostawie, a na wiosnę kupię zestaw alusy + oponki nowe.

 

Kamień spadł mi z serca, bo myślałem, że to coś poważniejszego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła nie były wyważone, już są, problem nie znikł
a potem takie stwierdzenie
tak jak inni pisali - OPONY
- zastanów się co piszesz. Podczas wyważania można stwierdzić usterkę opon lub felg. Bez trudu. I albo mocuje się duuuże ciężarki albo ich nie można wyważyć. A przy takich objawach
drgania kierownicy nawet przy 30/40 km/h
tym bardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maper, nie do końca tak jest. By byc pewnym dobrego wywazenia, trzeba by było wywazać koła zamontowane na swoim miejscu w aucie. (było o tym juz na forum)

Przykręcenie koła na inne otwory w piaście (np:1/4 obrotu) i już bicia mogą zaniknąć albo się zwiększyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. To nazywa się doważaniem.

Ale nie o to chodzi. CareK napisał, że koła były wyważane. Gdyby były to na wyważarce też by biły. Można by było zauważyć, że coś jest nie tak z oponami lub felgami. Tym bardziej, że

zamieniliśmy koła przód na tył i tył na przód, ale nie pomogło
. I dalej
Dobra - chyba pojadę wyważyć te koła
a następnie
Koła nie były wyważone, już są, problem nie znikł
. I na samym końcu stwierdzenie, że to jednak opony. Śmiem twierdzić, że nie wyważył. Stąd mój poprzedni post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maper, szczerze- to mam tak samo ale nie przejmuję się tym. Miałem drgania kierownicy przy 120- 140 Km/h. Myślałem że to coś z zawieszeniem. Pojechałem na diagnostyke, na szarpaki. Wyszło że jest OK. Jednak diagnoście nie podobała się geometria, więc pojechałem ją ustawić. Robione było na kompie w warsztacie gdzie już nie raz robiłem. Mam jednak kończące się opony (ostatni sezon) i nie chcieli robic zbieżnosci na takich gumach. Przełorzyliśmy koła tył>przód. (te były lepsze) Geometria zrobiona, koła zostaly, i pojawiło sie bicie przy 30Km/h. Oczywiście przed tem wszystkie koła były wyważone i było OK. Jaki z tego wniosek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nauka radziecka zna różne przypadki. Koła należy wyważyć u fachowca. Bo jeżeli ktoś próbuje ciężarkami zniwelować uszkodzenie opony lub felgi to szkoda zachodu. Po kilku kilometrach usterka wraca. A uwierz mi, że w czasie wyważania koła, dokładnego wyważania można wychwycić, że z oponą lub felgą jest coś nie tak. Nie sposób założyć koło na wyważarkę, rozpędzić ją i przybić ciężarki. Warto ją czasami rozpędzić i poobserwować co się dzieje. Jak zaobserwowałem w swoim warsztacie 99% podobnych objawów (drgania kierownicy, na tylnej osi tak to nie jest odczuwalne) dają nie lub źle wyważone koła. I od tego powinno się zacząć diagnozę takich usterek. Bo reszta to w większości niepotrzebnie wydane pieniądze. I posty to potwierdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maper koła były wyważone. Ale kolesie przykrywali to w tym zakładzie taką przykrywką i nie było widać koła. Może nieprofesjonalnie to zrobili - nie wiem.

 

Fakt faktem jest - koła zostały wyważone (być może nieprofesjonalnie), problem nie znikł. Zamiana kół na koła zimowe z innej Megi (też Megane Grandtour I) pozwoliła ustalić, że to wina opon/felg, gdyż po zamianie kół problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!